تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 23:12
کد خبر : 140246

تهدید خطیر: بدون تماشاگر بازی نمی کنیم

تهدید خطیر: بدون تماشاگر بازی نمی کنیم

آرمان شرق-گروه ورزش:مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که اگر بازی با مس رفسنجان بدون تماشاگر باشد، آنها وارد زمین مسابقه نخواهند شد!

تهدید خطیر: بدون تماشاگر بازی نمی کنیم

تهدید تند از زبان خطیر: فردا بازی نمی‌کنیم

به گزارش “ورزش سه”، مدیرعامل استقلال تهدید کرد که اگر دیدار فردا برابر مس رفسنجان بخواهد بدون تماشاگر برگزار شود، آنها وارد زمین مسابقه نخواهند شد. علی خطیر این اظهارات را زمانی انجام داد که سعید فتاحی، قائم مقام باشگاه مس رفسنجان درخصوص مشکلات مربوط به میزبانی این تیم در استادیوم تازه تأسیس رفسنجان توضیحاتی را ارائه کرد.

علی خطیر که مهمان تلفنی برنامه شب های فوتبالی بود، در صحبت هایش گفت: عکسی که منتشر شده قدیمی و برای سال قبل است. وضعیت ورزشگاه اینی نیست که دوستان نشان می دهند. استادیوم جدید کرمان اوضاع خوبی دارد. شورای تأمین این ورزشگاه را تأیید کرده است. رئیس هیئت فوتبال کرمان، مدیرعامل مس و دیگر دوستان امنیت و کیفیت استادیوم را در جلسه ای که برگزار شده، تأیید کرده اند.

مدیرعامل استقلال با خطاب قرار دادن مجری برنامه گفت: قرار بود این بازی با حضور تماشاگر برگزار شود. اگر قرار باشد دوستان با کارهایی که انجام می دهند این دیدار را بدون حضور تماشاگر برگزار کنند، مطمئن باشید که باشگاه استقلال در زمین مسابقه حضور پیدا نخواهد کرد.

1916650

بولت سرشاخهدر ادامه، صحبت های تندی میان خطیر و فتاحی صورت گرفت که در زیر می خوانیم:

فتاحی: فکر می کنم آقای خطیر قوانین را نمی دانند.
علی خطیر: من قوانین را نمی دانم یا شما؟

فتاحی: شما صحبت کردید و من گوش دادم. ادب حکم می کند که شما گوش کنید و وسط حرف های من نپرید.
علی خطیر: برادر من! اولا که مدیرعامل باشگاه باید بیاید و صحبت کند، من نمی دانم شما…

فتاحی: این در حیطه وظایف شما نیست! شما می توانید در مورد تیم خودتان صحبت کنید. ببینید آقای خطیر! من سالها مسئول کمیته برگزاری مسابقات بودم و افتخار این را داشتم که در باشگاه استقلال معاون بودم و بدون شکست قهرمان شدیم و سوپرجام را بردیم. بحث من باشگاه استقلال نیست و دارم قانون را توضیح می دهم. آقای خطیر از دوستان من هستند و به قانون اجرایی که خود من تدوین کردم، واقف هستند.
علی خطیر: کدام قانون را شما تدوین کردید؟

فتاحی: آقای خطیر من دارم صحبت می کنم! آیین نامه اجرایی فوتبال بعد از ۲۰ سال توسط من و همکارانم در سازمان لیگ به روز شد و پنج سال پیش به دست تمامی باشگاه ها رسیده است. قانون می گوید ورزشگاه را تیم میزبان تعیین می کند و نه تیم میهمان!
علی خطیر: ایشان باید ورزشگاهی را تعیین کنند که شرایط برگزاری مسابقه را داشته باشد. اگر که شرایط ندارد، اصلا نمی توانند به اینها میزبانی بدهند. اگر نمی توانند میزبانی را ببرند شهر دیگری، ببرند کرمان! الآن چه مشکل امنیتی در شهر رفسنجان رخ داده که نمی توانند بازی را با تماشاگر برگزار کنند؟

فتاحی: آقای خطیر الآن اطلاع دارند که بازی بدون تماشاگر است؟
علی خطیر: دقیقا… این حرف هایی که آقای فتاحی می زنند…

فتاحی: آقای توتونچی! قرار شد من صحبت هایم را انجام بدهم بعد آقای خطیر بیایند
علی خطیر: شما تمام صحبت هایتان را انجام دادید و بعد من روی خط آمدم

1936677

فتاحی: خود باشگاه استقلال هم این کار را انجام داده است. طبق قانون، باشگاهای استادیوم های خانگی خود را معرفی کردند و استادیوم ما، شهدای مس شماره ۲ است. وقتی که بخواهیم ورزشگاه را تغییر بدهیم، مطابق قانون، باید از ۱۴ روز قبل درخواستمان را به سازمان لیگ ارسال کنیم. چگونه است که ما به عنوان میزبان چنین درخواستی را نداده ایم ولی آقای خطیر خبر دارند؟ آقای خطیر شما بیا پاسخ بده از کجا می دانستید که ورزشگاه ما می خواست افتتاح شود؟ شما با چه کسی صحبت کرده بودید؟ آقای خطیر صلاحیت این را ندارد که بیاید درباره میزبانی ما صحبت کند. وقتی که سازمان لیگ تأیید کرده، ایشان موظف است که بیاید و بازی کند. همانطوری که سازمان لیگ بازی های ما در استادیوم آزادی را بدون تماشاگر برگزار کرد. بعد از کرونا، ما در استقلال، اولین باشگاهی بودیم که تماشاگرانمان به استادیوم آمدند. اولین باشگاهی بودیم که خانم ها در بازیمان به ورزشگاه آمدند. من در استقلال بودم و از حق باشگاه دفاع کردم. اینجا هم از حق مس رفسنجان دفاع می کنم. آقای خطیر نمی تواند برای بنده تعیین تکلیف کند. گردن ما در برابر قانون از مو هم کوتاه تر است. شما می توانید استادیومی که ۹۰ تا ۹۵ درصد آن تکمیل شده و بخش هایی از آن باقی مانده را افتتاح کنید؟ مگر آقای خطیر باید برای من تعیین تکلیف کند؟

علی خطیر: اینها فرار به جلو است. این دوست خوبمان می گفت که دوست داریم هواداران خوبمان کنارمان باشند و از این حرف های قشنگ می زد. اینها همش بازی است! این برنامه دوستان است که بازی را به هر دلیلی بدون تماشاگر برگزار کنند. ورزشگاه شماره یک مورد تأیید شورای تأمین است و این شورا نامه زده که استادیوم جدید آمادگی برگزاری مسابقات در تمامی سطوح را با تمامی موارد امنیتی و در حضور تماشاگران دارد. مدیرعامل مس رفسنجان زیر همان نامه را زده است. این بازی دوستان است. من با صراحت اعلام می کنم که چرا بجای برگزاری بازی در یک ورزشگاه با کیفیت، مسابقه ما در استادیوم دیگر و بدون تماشاگر برگزار شود؟ من باز هم اعلام می کنم، اگر دیدار فردا بدون حضور هواداران برگزار شود، بازی برگزار نمی شود. تیم ما ۲۴ ساعت دیگر در کرمان می ماند، بازی را به شهر دیگری منتقل کنند، مکان آن را به کرمان ببرند یا به سیرجان. چرا باید بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شود؟

توتونچی (مجری برنامه): آقای فتاحی پرسیدند که شما از کجا می دانید قرار است این مسابقه بدون حضور تماشاگر باشد؟

علی خطیر: ببخشید، من مدیرعامل باشگاه استقلال هستم!
فتاحی: به شما ابلاغ شده که بازی بدون تماشاگر است؟

علی خطیر: نه من مطمئن نیستم و همین الآن اعلام می کنم که اگر قرار است بازی با فشار دوستان رفسنجانی بدون تماشاگر باشد، باشگاه استقلال در زمین بازی حضور پیدا نمی کند.

فتاحی: عکسی که منتشر شده برای ۳۰، ۴۰ روز پیش است. سال قبل که بنده اینجا حضور نداشتم، یک بار دیگر چنین اتفاقی در پیست تارتان رخ داده بود که آن را اصلاح کرده بودند. بحث من این است که آقای خطیر صلاحیت این را ندارند که بگویند ما کجا بازی کنیم. آن را ما به عنوان میزبان تعیین می کنیم. من قانون را به شما گفتم. هر باشگاهی برای تغییر استادیوم باید از ۱۴ روز قبل نامه بزند و سازمان لیگ نماینده هایش را می فرستد تا بازدید کنند و اگر ایرادی نداشت، به هیئت فوتبال استان نامه می زند که این استادیوم صلاحیت برگزاری مسابقه را دارد. برای بحث امنیتی، شورای تأمین هر استان و هر شهر موظف هستند آن را بررسی کنند. آقای خطیر که نمی تواند برای جان مردم رفسنجان تصمیم بگیرد! آقای خطیر شما کار اشتباهی می کنید. سازمان لیگ مرجع برگزاری مسابقات است و هر تصمیمی برابر قانون بگیرد، همه موظف هستند تبعیت کنند. یک بار این اشتباه توسط استقلال انجام شد و دیدید که بازی (سوپرجام برابر پرسپولیس) سه بر صفر شد. حتی دادگاه CAS هم حق را به سازمان لیگ داد. چرا مدیران عادت کرده اند اشتباه را تکرار کنند؟ تا به هواداران بگوییم ما یک قهرمان هستیم؟ نخیر اینگونه نیست. اگر شما نگران هوادارانتان هستید، تلاش کنید در استادیوم آزادی میزبانی کنید و چمن ورزشگاه را درست کنید. شما نمی توانید برای من تعیین تکلیف کنید. اگر استقلال می خواهد بازی نکند، خودش می داند، عین دفعه قبل سه بر صفر می شود. هر نظری که شورای تأمین استان اعلام کند، می پذیرم. با حضور تماشاگر باشد، برایمان بهتر است و ۱۰ درصد هم بیشتر به هواداران استقلال نمی دهیم. اگر هم مسئولین تصمیم بگیرند بدون تماشاگر باشد که حرفی نداریم.

1936676

علی خطیر: تمام تلاش دوستان این است که بازی بدون تماشاگر باشد و از آن اطلاع داریم. از ظهر این اتفاقات در حال رقم خوردن است. با سرمربی تیم صحبت کردم، موضع من و آقای نکونام این است که اگر قرار باشد بازی بدون تماشاگر انجام شود، باشگاه استقلال در زمین بازی حضور پیدا نمی کند. مجوز برگزاری مسابقه در زمین شماره یک و با حضور هواداران صادر شده، این استادیوم از استانداردهای لازم برخوردا است، شورای تأمین استان کرمان امنیت ورزشگاه و حضور تماشاگر را تأیید کرده است. وقتی که صورتجلسه امضا شده، یعنی این استادیوم شرایط میزبانی را دارد. اگر باشگاه مس رفسنجان نمی تواند بازی هایش را با حضور تماشاگران برگزار کند، سازمان لیگ باید میزبانی را از این تیم بگیرد و به شهر دیگری منتقل شود تا دیدار با تماشاگر باشد. این خواسته باشگاه استقلال است. در مورد اینکه دوستان فرمودند چرا بازی ها در استادیوم آزادی بدون تماشاگر است، بخاطر نداشتن سکوست. ما هم اعلام کردیم که اگر قرار است من بعد بازی هایمان در استادیوم آزادی بدون تماشاگر باشد، در این ورزشگاه بازی نمی کنیم. بازی باحضور تماشاگر جذاب است. ما این همه هزینه می کنیم ولی بازی ها بدون تماشاگر است. اگر قرار است وضعیت اینطور باشد که همان بهتر اصلا مسابقات برگزار نشود.

فتاحی: صورتجلسه ای که ایشان ادعا دارند امضا شده، کجاست؟ آقای خطیر در استان تهران هستند و منبعشان در کرمان چه کسی است؟ قانون می گوید ما باید ابتدا ورزشگاه را معرفی کنیم و سپس به شورای تأمین می رود. وقتی ما هنوز درخواستی برای این قضیه نداده ایم، آقای خطیر از کجا می داند؟ بله رئیس هیئت فوتبال استان حالا به هر طریقی آمده و گفته است می تواند در این ورزشگاه… اصلا در صلاحیت ایشان هم نیست! خیلی راحت به شما بگویم. شاید ایشان از دست من ناراحت شود. چون سالهاست کار من این است و قوانین را می دانم، به شما می گویم. وقتی باشگاهی بخواهد استادیوم را جابجا کند، باید از ۱۴ روز قبل هماهنگی ها را انجام دهند. آقای خطیر مدعی است که باشگاه مس رفسنجان می خواهد بازی را بدون تماشاگر برگزار کند و باید این موضوع را ثابت کند. ولی تمام ایران می دانند که بازی های استقلال در استادیوم آزادی بدون تماشاگر بوده و چرا آقای خطیر از حق تیمش دفاع نکرده است؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.