تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 7:00
کد خبر : 137380

بازتاب رونمایی از پهپاد جدید ایران در جهان؛ مهاجر ۱۰ اسرائیل را به چالش کشید

بازتاب رونمایی از پهپاد جدید ایران در جهان؛ مهاجر ۱۰ اسرائیل را به چالش کشید

آرمان شرق-گروه سیباست:همزمان با رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰، رسانه‌های جهان به بررسی ویژگی‌های این هواپیمای بدون سرنشین پرداختند.

بازتاب رونمایی از پهپاد جدید ایران در جهان؛ مهاجر ۱۰ اسرائیل را به چالش کشید

زلزله‌ای که با پهپاد جدید ایران در جهان رخ داد؛ مهاجر ۱۰ اسرائیل را به چالش کشید + تصاویر

پهپاد مهاجر ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (۳۱ مرداد) با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع رونمایی شد. این پهپاد قابلیت ۲۴ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع هفت هزار متری و شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتر را دارد. این پهپاد مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز با انتشار خبر رونمایی از این پهپاد گزارش داد: ایران یک پهپاد بومی پیشرفته با برد پرواز و مدت زمان بیشتر و همچنین توانایی حمل بار بیشتری ساخته است. این پهپاد که مهاجر ۱۰ نامگذاری شده است، برد عملیاتی ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۴۰ مایل) دارد و می‌تواند تا ۲۴ ساعت پرواز کند. محموله آن می تواند به ۳۰۰ کیلوگرم (۶۶۱ پوند) برسد که ۲ برابر ظرفیت پهپاد «مهاجر ۶» است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در گزارشی تصریح کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه (امروز) از پهپادی شبیه پهپاد آمریکایی MQ-۹ Reaper رونمایی و اعلام کرد که این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند ۲۴ ساعت در هوا بماند و برد آن را دارد تا به دشمن اصلی‌اش، یعنی اسرائیل برسد.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود معنی کلمه مهاجر را به انگلیسی منتشر کرد و با ارائه جزئیات مربوط به قابلیت‌های این پهپاد نوشت: پهپاد مهاجر ۱۰ همچنین می‌تواند تجهیزات نظارت الکترونیکی و دوربین را حمل کند. سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز روز سه‌شنبه همزمان با رونمایی این پهپاد از آن بازدید کرد.

پهپاد مهاجر

همچنین شبکه بلومبرگ در گزارشی خبر رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ را پوشش داد و خاطر نشان کرد که به گفته ایران، این پهپاد با برد ۲۰۰۰ کیلومتری خود می‌تواند به دشمن این کشور، یعنی اسرائیل برسد.

رسانه‌های صهیونیستی، از جمله روزنامه‌های تایمز اسرائیل و جروزالم پست و همچنین شبکه آی۲۴ نیوز به‌طور جداگانه خبر رونمایی از پهپاد بومی جدیدی ایران را منتشر کردند.

روزنامه جروزالم‌پست در این‌باره نوشت: دستیابی ایران به این پهپاد با برد دو هزار کیلومتری به این معناست که این کشور می‌تواند اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه را تهدید کند.

جروزالم پست ادامه داد، پهپاد جدید ایران شباهت‌هایی به پهپاد Reaper ساخت آمریکا و همچنین سایر پهپادهای مشابه در این کلاس از پهپادهای دوربرد دارد که می‌توانند محموله‌های سنگین مانند موشک را حمل کنند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، ایران اخیراً به بازیگری در بازار هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل شده و برد و نوع پهپادهای خود را افزایش داده است. ساخت پهپادهای ایران به دهه ۱۹۸۰ بازمی‌گردد اما این کشور در سال‌های اخیر پیشرفت‌هتی قابل توجهی در این زمینه داشته است.

جزوزالم پست همچنین یادآور شد که حضور رئیس‌جمهوری ایران در مراسم رونمایی از مهاجر ۱۰ نشان دهنده اهمیت این پهپاد برای تهران است.

روزنامه هاآرتص نیز با اشاره به قابلیت‌های مهاجر ۱۰، این پهپاد را تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی دانست و نوشت: ایران به طور جداگانه اعلام کرد که روز سه‌شنبه دو نوع موشک بالستیک در اختیار ارتش و سپاه خود قرار داده است که یکی از آنها به نام سلیمانی، نامگذاری شده است.

 

هاآرتص با اشاره به اینکه ساخت پهپادهای سری مهاجر از سال ۱۹۸۵ آغاز شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی چند سال گذشته از مجموعه‌ای از پهپادها رونمایی کرده است که به گفته مقامات این کشور قادر به پروازهای طولانی مدت و با برد بلند هستند.

خبرگزاری یاهونیوز، پایگاه خبری- تحلیلی میلیتری و بیزینس رکوردر، شبکه العربیه، روزنامه‌های عرب نیوز، هندوستان تایمز و نیو عرب از جمله دیگر رسانه‌هایی هستند که خبر رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ وجزئیات مربوط به قابلیت‌های آن را منتشر کردند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.