تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 - 18:01
کد خبر : 34458

اولویت تغییرات، تیم اقتصادی است

آرمان شرق: موضوع تغییرات در کابینه دولت دوازدهم در هفته‌های اخیر بارها شنیده شده است. در این میان نمایندگان مجلس نیز تلاش کردند تا همسو با خواستی که در محافل سیاسی پدید آمده چنین خواسته ای را به دولت مطرح کنند. نامه ای هم به رئیس جمهور ارسال شده که در آن اکثریتی از وکلای

آرمان شرق: موضوع تغییرات در کابینه دولت دوازدهم در هفته‌های اخیر بارها شنیده شده است. در این میان نمایندگان مجلس نیز تلاش کردند تا همسو با خواستی که در محافل سیاسی پدید آمده چنین خواسته ای را به دولت مطرح کنند. نامه ای هم به رئیس جمهور ارسال شده که در آن اکثریتی از وکلای مردم در بهارستان خواستار تغییراتی در کابیه شدند.
به گزارش آرمان شرق، تغییر در وزرای اقتصادی یا تیم اقتصادی دولت شامل مشاوران و معاونان در صدر خواسته‌هایی است که این روزها انتظار می رود حسن روحانی آن را اجابت کند. با این حال درحالی که هنوز تغییر چندان در هسته مرکزی اقصادی دولت انجام نشده حالا هیات رئیسه مجلس استیضاح از وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی را اعلام وصول کرده است.
یک نماینده مجلس با بیان اینکه در مورد این استیضاح و چرایی نام علی ربیعی به عنوان وزیری که در شرایط فعلی استیضاح می شود  به آرمان شرق، گفت: «در این زمینه تصمیمی که هیات رئیسه اتخاذ می کند اهمیت بالایی دارد، چرا که سوال یا استیضاح های مختلفی از سوی نمایندگان پیگیری می شود اینکه کدام از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شود به تصمیمی که آنها می گیرند نیز بستگی دارد.»
پروانه مافی افزود: «در شرایط فعلی دولت دوازدهم با چالش های پیچیده ای روبه رو است و باید گفت دولت روحانی در موقعیت بسیار دشواری قرار گرفته است و به دلیل افزایش همین مشکلات بود که ما نمایندگان در نامه ای از رئیس جمهور درخواست کردیم که تغییراتی را در کابینه انجام دهد.»
این نماینده مردم تهران تصریح کرد:«تمایل بیشتر مجلس بر این است که تغییرات از سوی خود رئیس جمهور انجام شود و نه از سوی فشارهای مجلس و ابزارهایی مانند سوال یا استیضاح، در واقع این انتظاری است که در شرایط فعلی مجلس از دولت دارد.»
 او در ادامه گفت:«با توجه به شرایط سخت دولت و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد بیشتر حساسیت ها بر روی حوزه اقتصادی است و تیم اقتصادی رئیس جمهور نیز باید در اولویت اصلی برای برخی تغییرات باشد.»
مافی اظهار داشت:«در حوزه اقتصادی باید تغییراتی رخ دهد و افرادی با انگیزه و سرحال به کابینه افزوده شود تا شاهد بهره وری بیشتری در آینده نزدیک باشیم.»
 او در پایان درباره اینکه جو مجلس نسبت به استیضاح وزیر کار چگونه است با یادآوری اینکه در شرایط فعلی اولویت اصلی نیروها و وزرایی است که با اقتصاد گره خورده اند افزود:«درباره آقای ربیعی نیز باید با شنیدن دفاعیه های او در مقابل سوالاتی که استیضاح کنندگان مطرح کرده اند منتظر تصمیم مجلس شد.»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.