تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 21:49
کد خبر : 139727

انتخابات در تعدادی از شهرها الکترونیکی برگزار می‌شود

انتخابات در تعدادی از شهرها الکترونیکی برگزار می‌شود

آرمان شرق-گروه سیاست:بنابر تفاهم صورت گرفته میان شورای نگهبان و وزارت کشور و مطابق قانون مصوب مجلس، در بخش‌های مشخصی از همه استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما گستره کل استان را در بر نمی‌گیرد.

انتخابات در تعدادی از شهرها الکترونیکی برگزار می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، گفت: طبق تفاهم شورای نگهبان و وزارت کشور و طبق مصوبه مجلس، در بخش‌هایی از تمامی استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

 بنا به اعلام خانه ملت، محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به مزیت‌های اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان تلاش‌های زیادی کردند تا موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در ابعاد مختلف برای انتخابات مجلس دوازدهم محقق شود، زیرا این امر به افزایش مشارکت مردمی و همچنین تسهیل رای دهی کمک شایانی می‌کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده شد که پیش ثبت­‌نام از داوطلبان طی بازه زمانی هفت روزه و مطابق قانون به صورت الکترونیکی انجام شد و افراد مدارک خود را به صورت برخط ارائه کردند؛ نتایج مرحله اول نیز به صورت الکترونیکی در دسترس افراد قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین استعلام‌های مورد نیاز در خصوص افراد داوطلب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که همه موارد یاد شده در گذشته به صورت فیزیکی و دستی انجام می‌پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک در سطح کشور، افزود: متاسفانه همچنان زیرساخت‌های تحقق این امر برای برگزاری انتخابات الکترونیک گسترده وجود ندارد؛ به عنوان مثال مشکلاتی در حوزه آنتن دهی، پهنای باند و … خصوصا برای حوزه‌های روستایی و سیار وجود دارد که امیدواریم تا زمان برگزاری انتخابات مرتفع شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بنابر تفاهم صورت گرفته میان شورای نگهبان و وزارت کشور و مطابق قانون مصوب مجلس، در بخش‌های مشخصی از همه استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما گستره کل استان را در بر نمی‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.