تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 8:57
کد خبر : 36332

آمار سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۷

آرمان شرق:حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی طی سه ماهه نخست سال جاری معادل ۲۹۴.۸ میلیون دلار بوده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا،  وضعیت طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی به گونه‌ای است که تعداد این طرح‌ها تا پایان خردادماه سال جاری ۱۹ مورد بوده و این درحالی است

آرمان شرق:حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی طی سه ماهه نخست سال جاری معادل ۲۹۴.۸ میلیون دلار بوده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا،  وضعیت طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی به گونه‌ای است که تعداد این طرح‌ها تا پایان خردادماه سال جاری ۱۹ مورد بوده و این درحالی است که تعداد پروژه‌ها در مدت مشابه سال قبل ۱۶ چهار مورد بوده است.

بر اساس جدولی که در اختیار ایسنا قرار گرفته است، تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۸ درصد رشد کرده است و حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی نیز در این مدت با افزایش ۵.۵ درصدی روبرو شده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (با نماد اختصاری FDI) عبارت است از سرمایه‌گذاری یک شرکت یا شخص حقیق در کشوری دیگر جهت تجارت یا تولید؛ از منظر علم اقتصاد، این فعالیت در نقطه مقابل سرمایه‌گذاری در سهام قرار می‌گیرد که سرمایه‌گذاری‌ای تأثیرپذیر از شرایط اقتصادی کشور هدف محسوب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.