تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 12:36
کد خبر : 148133

با انواع ویزای کاری کانادا و شرایط اخذ آنها آشنا شوید

با انواع ویزای کاری کانادا و شرایط اخذ آنها آشنا شوید

آرمان شرق-گروه جامعه:اخذ ویزای کاری کانادا راحت نیست و شما در این مسیر با چالش‌های متعددی مواجه خواهید شد. البته مراجعه به شرکت‌های معتبر مهاجرتی که سال‌ها تجربه و صدها پرونده مهاجرتی موفق دارند، با راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایی که در این زمینه می‌دهند، می‌توانند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کنند و شانس دریافت ویزا را برایتان افزایش دهند.

با انواع ویزای کاری کانادا و شرایط اخذ آنها آشنا شوید

مهاجرت به کانادا خصوصا در این سال‌ها مورد توجه بسیاری از افراد و خانواده‌ها قرار گرفته است؛ زیرا هرفردی که آن را داشته باشد، می‌تواند فرصت‌های شغلی مناسب، حقوق و دستمزد بالا، سطح زندگی ایدئال، همراهی خانواده در این کشور و بهره‌مندی از امکانات رفاهی مناسب را در کنار امکانات پزشکی فوق‌العاده، محیط زیست طبیعی و زیبا و صدها مزیت دیگر را درکنار هم داشته باشد.
خوشبختانه روش‌های متعددی وجود دارد که شما بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. یکی از بهترین روش‌ها، دریافت ویزای کاری کانادا ست که برخلاف ویزای مولتی که اجازه کار نخواهید داشت، با آن می‌توانید در این کشور کار کنید و درآمد داشته باشید.

هرچند با اخذ ویزای کاری کانادا بسیاری از امکانات و اتفاقات خوشایندی را که معرفی کردیم، خواهید داشت، اما چالش اصلی، مسیری است که باید طی کنید. راهی پر از پیچ‌وخم و موانع زیاد و تنها در صورتی موفق خواهید شد که از اطلاعات کافی در مورد قوانین مهاجرت به کانادا برخوردار باشید و بتوانید شرایط و مدارک لازم برای دریافت این ویزا را فراهم کنید.

ما در ادامه برایتان از انواع ویزای کاری کانادا گفته‌ایم و اطلاعات خوبی را ارائه کرده‌ایم.

معرفی انواع ویزای کاری کانادا

همانطور که در ابتدای این متن نیز توضیح دادیم، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که یکی از آنها دریافت ویزای کار است. این ویزا نیز در انواع مختلف برای افراد صادر می‌شود که هرکدام شرایط و قوانین خاصی را می‌طلبد تا اداره مهاجرت این کشور، آن را برای فردی صادر کند.

ویزای کاری موقت

برای افرادی صادر می‌شود که به طور موقت وارد کانادا می‌شوند. افراد باید بتوانند تمکن مالی خود را برای اقامت اثبات کنند و کارفرما هم آنها را برای کار، انتخاب کرده باشد. دارندگان این ویزا می‌توانند اقامت کانادا به صورت محدود را کسب کنند و تا چند سال هم این ویزا قابل تمدید است.

ویزای کاری دائمی

در صورتی که بخواهید برای همیشه به کانادا مهاجرت کنید و در یک حرفه یا شغل فعالیت دائمی داشته باشید، این ویزا مناسب شماست. لازم است تا کارفرما یا سرمایه‌گذار شما را بپذیرد ضمن اینکه باید حتما تمامی شرایط اعلام شده از طرف دولت کانادا برای اخذ این ویزا را داشته باشید. البته تحصیلات مرتبط با کار و همچنین سابقه کار نیز ضروری است. به دلیل فواید زیادی که این نوع از ویزا کانادا دارد، بیشتر افراد در تلاش برای دریافت آن هستند.

ویزای کاری مستقل

شاید بخواهید به صورت کاملا مستقل و بی‌نیاز به دعوت و پذیرش کارفرمایی کانادایی، به کسب‌وکار در این کشور بپردازید. در این صورت می‌توانید از ویزای کاری مستقل استفاده کنید و لازم است ضمن تجربه کافی برای کار،  از لحاظ مالی نیز خود را ثابت کنید.

ویزای کاری برای فارغ‌التحصیلان

اگر از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده باشید، می‌توانید برای کار در این کشور نیز اقدام کنید. البته لازم است که ویزای کاری فارغ‌التحصیلان را دریافت کنید که بین یک تا سه سال اعتبار دارد و شما می‌توانید از آن برای دریافت ویزای دائم استفاده کنید.

ویزای کاری برای کارفرما (LMIA)

همانطور که از نام این ویزا مشخص است، باید از طرف کارفرمای کانادایی پذیرفته شوید. برخی از کارفرماهای این کشور، نیاز دارند برای ادامه فعالیت کاری خود، از مهاجران استفاده کنند که لازمه آن دریافت مجوز استخدام این افراد از دولت این کشور است.

از طریق تمامی راه‌هایی که بیان شد، می‌توانید ویزای کاری کانادا را دریافت کنید اما همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، لازم است تا مسیری سخت، زمانبر و پرهزینه را طی کنید؛ البته اگر از فرد متخصص و کاربلد در حوزه مهاجرت به کانادا مشاوره بگیرید، قطعا مسیر برایتان آسانتر و خطر ریجکت شدن درخواست ویزایتان بسیار کاهش می‌یابد.

 

برای اخذ ویزای کار کانادا به چه مدارکی نیاز است؟

برای دریافت ویزای کاری کانادا اداره مهاجرت این کشور مدارکی را معرفی کرده است که تمامی درخواست‌دهندگان باید آنها را به صورت کامل و در صداقت تهیه و ارسال کنند. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود. این مدارک عبارت‌اند از:

  • اصلی‌ترین مدرک، پاسپورت معتبر است. باید حد اقل یک برگه خالی در پاسپورت شما وجود داشته باشد
  • چند قطعه عکس ۳ در ۴  که نام و شماره پاسپورت شما در آن پشت‌نویسی شده باشد
  • ارائه مشخصات شخصی از جمله نام، نام خانوادگی و… نیز لازم است
  • در صورتی که به صورت غیر مستقل ویزا درخواست داده‌اید، باید از یک کارفرمای کانادایی برای یک شغل، پذیرش شده باشید
  • مدرک تحصیلی که مرتبط با شغل پذیرش‌شده شماست، لازم است. اگر آن را از کانادا نگرفته‌اید، باید آن را برای ارزیابی مدارک به موسسه‌ای معتبر ارسال کنید
  • مدرک سو پیشینه نیز باید حتما ارسال شود
  • تجربه کار نیز اهمیت دارد. لازم است حد اقل یک سال سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی یا پذیرش‌شده در کانادا، داشته باشید
  • ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی نیز لازم است
  • مدارکی که نشان دهد از لحاظ مالی نیز مشکلی ندارید، باید ارائه دهید. درواقع شما باید اثبات کنید که می‌توانید از پس تمامی هزینه‌های زندگی و کار در این کشور برآیید

 

چگونه ویزای مولتی کانادا را به ویزای کاری تبدیل کنیم؟

آیا می‌توان ویزای مولتی ‌کانادا را به ویزای کاری تبدیل کرد؟ این سوالی است که اکثر افراد آن را می‌پرسند. در پاسخ باید بگوییم که معمولا نمی‌توان این کار را به راحتی انجام داد و حتی در بیشتر مواقع، غیرممکن است. اما از آنجا که اگر بخواهید پس از ۶ ماه اعتبار ویزای مولتی باز هم در خاک این کشور بمانید، راهی جز تبدیل آن به ویزای کاری ندارید.

البته دولت این کشور قانونی را ثبت و اجرا نکرده است که طبق آن بتوان این کار را انجام داد، اما نباید ناامید شد. زیرا راه‌هایی وجود دارد که تبدیل ویزای مولتی به ویزای کاری کانادا را ممکن می‌سازد. برخی از بهترین این ترفندها عبارت‌اند از:

  • پذیرش از یک دانشگاه کانادا در زمان اقامت در این کشور
  • دریافت اپن ورک پرمیت یا مجوز کار بدون پیشنهاد شغلی
  • سرمایه‌گذاری در کانادا
  • دریافت ورک پرمیت پناهندگی
  • دریافت پیشنهاد کاری دارای LMIA
  • درخواست تبدیل ویزای مولتی یا توریستی به ویزای کاری از همان ابتدای دریافت آن

دریافت مشاوره و راهنمایی ویزای کاری کانادا از آژانس مهاجرتی سبزینه

همانطور که در طول این نوشتار مطالعه کردید، اخذ ویزای کاری کانادا راحت نیست و شما در این مسیر با چالش‌های متعددی مواجه خواهید شد. البته مراجعه به شرکت‌های معتبر مهاجرتی که سال‌ها تجربه و صدها پرونده مهاجرتی موفق دارند، با راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایی که در این زمینه می‌دهند، می‌توانند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کنند و شانس دریافت ویزا را برایتان افزایش دهند.
متخصصان و موکلان متعهد و باتجربه سبزینه می‌توانند شما را در این مسیر پرچالش و سخت یاری دهند. از خدمات مختلف این آژانس مانند مشاوره و راهنمایی اخذ ویزا، پیکاپ ویزای کانادا و تعیین وقت سفارت کانادا نیز بهره‌مند خواهید شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.