تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 7:22
کد خبر : 128370

آزادی واردات خودروی دست دوم توسط هر ایرانی

آزادی واردات خودروی دست دوم توسط هر ایرانی

آرمان شرق-گروه اقتصاد:بر اساس این لایحه دو فوریتی که برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو تدوین شده است هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند.بر اساس اعلام وزارت صمت، لایحه واردات خودرو‌های دست دوم به ایران در دولت تصویب و برای تعیین تکلیف نهایی با قید دو فوریت به مجلس ارائه شده است.

آزادی واردات خودروی دست دوم توسط هر ایرانی

بر اساس این لایحه دو فوریتی که برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو تدوین شده است هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند.بر اساس اعلام وزارت صمت، لایحه واردات خودرو‌های دست دوم به ایران در دولت تصویب و برای تعیین تکلیف نهایی با قید دو فوریت به مجلس ارائه شده است.

به گزارش خبرانلاین، در طرح پیشنهادی وزارت صمت که به تصویب دولت رسیده است، واردات خودرو‌های کارکرده که عمر آن‌ها در محدوده پنج سال است مجاز خواهد بود به شرط انکه استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کنند.

بر اساس این لایحه دو فوریتی که برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو تدوین شده است هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

دولت در حالی لایحه پیشنهادی خود برای واردات خودرو‌های دست دوم را به مجلس ارسال کرده است که کمتر از هشت روز دیگر وزیر این وزارتخانه باید در نشست استیضاح حضور یابد و تکلیف ماندن یا رفتنش از این وزارتخانه روشن شود.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت درباره بازار خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌حل سریع بازار خودرو، واردات خودرو‌های کارکرده است. وی در ادامه خبر داد: بنابراین امروز دولت لایحه دو فوریتی واردات خودرو‌های کارکرده را مصوب کرد. فاطمی‌امین ابراز امیدواری کرد که این مصوبه در مجلس نیز به سرعت پیگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.