تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 11:57
کد خبر : 95707

کلنگ زنی پروژه طرح توسعه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

کلنگ زنی پروژه طرح توسعه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

آرمان شرق- گروه اقتصاد:پروژه طرح توسعه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر با حضور نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی کلنگ زنی شد.این طرح توسعه به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

آرمان شرق- گروه اقتصاد:پروژه طرح توسعه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر با حضور نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی کلنگ زنی شد.این طرح توسعه به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

فرهاد طهماسبی، سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه طرح توسعه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر اظهار کرد: ایجاد صنایع پیشین و پسین در این منطقه بسیار اهمیت دارد و تلاش داریم با یک برنامه زمان‌بندی مشخص به منظور تکمیل زنجیره ارزش در بخش تولید بتوانیم صنایع مختلف را این منطقه ایجاد و توسعه بدهیم.

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پروژه باید به عنوان یک الگو در بین مردم معرفی بشود تا ضمن اشتغالزایی باعث درآمدزایی برای افراد بومی باشد.

طهماسبی توجه به سلامت مردم و حفظ محیط‌زیست را یکی از خواسته‌های مهم مردم دانست و گفت: لازم است در زمینه کاهش آلایندگی صنایع و کاستن آثار مخرب زیست‌محیطی از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بهره ببریم تا سلامت مردم منطقه با تهدید مواجه نشود.

اشتغالزایی ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: این طرح توسعه به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.
حمیدرضا ایزدی در رابطه با دغدغه و خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان نی‌ریز مبنی بر ایجاد صنایع پایین‌دستی در این منطقه، گفت: قطعا یکی از اهداف اصلی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز و مردم و همچنین مسئولان ملی و محلی تلاش برای ایجاد صنایع پایین‌دستی و بالادستی جهت تکمیل زنجیره است که با توجه سیاست‌های در پیش گرفته قطعا ما در آینده شاهد جذب سرمایه لازم برای تعریف و اجرای پروژه‌های مختلف خواهیم بود.
وی در رابطه با اهمیت جذب سرمایه در واحدهای تولیدی به ویژه در صنایع و معادن بومی هر منطقه، اظهار داشت: صنعتی شدن فارس به دلیل کمبود منابع آبی لازم در بخش کشاورزی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد و منحصربفردی که در نقاط مختلف استان وجود دارد ضروری است.
رئیس سازمان صمت فارس گفت: در تکمیل زنجیره ارزش صنایع بزرگ ما طرح و برنامه‌های تخصصی و هدفمند و همچنین جذب جریان سرمایه بسیار اهمیت دارد که در این مجتمع به دلیل شفافیت عملکرد و در پیش گرفتن مسیر حرفه‌ای در پیشبرد امور نیز این فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم شده است.

ضرورت سلامت مالی و شفافیت در مدیریت این کارخانه

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این مجموعه تولیدی، مطرح کرد: در مسیر تولید به‌رغم مشکلات متعدد در زمینه‌های مختلف از جمله آب و برق و سایر زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد و توسعه طرح و برنامه‌ها که با حداقل راندمان و ظرفیت انجام می‌گرفت اما با همت بلند همکاران و همراهان ملی و محلی کار کردن در مجتمع فولاد غدیر متوقف نشد.

وی سلامت مالی و شفافیت در مدیریت این کارخانه در سطح ملی را حائز اهمیت دانست و گفت: این مجتمع در حوزه فروش محصولات با عرضه آن در بورس به عنوان یک واحد تولیدی پیشرو در سطح کشور شناخته شده است که مطابق با دستورالعمل‌ها و ضوابط لازم این رویه انجام شود.

مصطفی‌پور افزود: همچنین بیشترین و بالاترین نرخ در بورس را مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز دارد که نشان از شفافیت مالی در این کارخانه است.

وی در رابطه با میزان ذخیره خوراک و افزایش سرمایه در این مجموعه، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار تن خوراک را ذخیره‌سازی کرده‌ایم و میزان سرمایه لازم را به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش داده‌ایم که برای اجرای طرح‌های توسعه نیازمند حتی تامین اعتبار از طریق بانک‌های عامل نظیر ملی، ملت و تجارت جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز هستیم.

اقدامات انجام شده در بخش عمران، بهبود وضعیت فولادسازی، تصفیه پساب صنعتی و تصفیه فاضلاب شهر نی‌ریز، برگزاری فرآیندمحور آزمون استخدامی با همکاری دانشگاه شیراز، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی با ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی و موارد دیگر از جمله مواردی بود که مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در این مراسم به آن اشاره کرد.

نی‌ریز از شهرستان‌های استان فارس است که در فاصله ۲۱۶ کیلومتری شیراز واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.