تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 7:26
کد خبر : 75746

واکنش تند ظریف به عکس توهین آمیز سفیران روسیه و انگلیس :سرنوشت مردم ایران دست سفارت ها یا قدرت های خارجی نیست

واکنش تند ظریف به عکس توهین آمیز سفیران روسیه و انگلیس :سرنوشت مردم ایران دست سفارت ها یا قدرت های خارجی نیست

آرمان شرق- وزیرخارجه کشورمان از عکس توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس علیه مردم ایران انتقاد کرد و نوشت: مردم ایران نشان داده اند که سرنوشت آنها دست سفارت های خارجی یا قدرت های خارجی نیست.

وزیرخارجه کشورمان از عکس توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس علیه مردم ایران انتقاد کرد و نوشت: مردم ایران نشان داده اند که سرنوشت آنها دست سفارت های خارجی یا قدرت های خارجی نیست.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عکس سفیران روسیه و انگلیس که امروز منتشر شده، نوشت: امروز تصویری بسیار نابجا را دیدم. لازم است که به همه یادآوری کنم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه در دسامبر ۱۹۴۳. مردم ایران نشان داده اند که سرنوشت آنها دست سفارت های خارجی یا قدرت های خارجی نیست – و در مذاکرات برجام نیز همین طور بود.»

ظریف به تاریخ اشغال کشورمان توسط نیروهای شوروی و انگلیس و همچنین مذاکرات مخفیانه سران آمریکا و آن دو کشور در تهران اشاره کرده است.

گفتنی است که عکس مذکور با واکنش اعتراض آمیز کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی همراه بوده است.

ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران سیمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد.

کنفرانس تهران (اسم رمز: یوریکا) با شرکت وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت، و ژوزف استالین (رهبران بریتانیا، آمریکا و شوروی) از ۶ تا ۹ آذرماه ۱۳۲۲ (۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳) به صورت سرّی و محرمانه در سفارت شوروی در تهران، پایتخت ایران برگزار شد./جماران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.