تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 22:15
کد خبر : 144973

جان یک میلیون نفر اراکی به خاطر «سوزاندن مازوت» در خطر است/ هوای تهران در وضعیت قرمز

جان یک میلیون نفر اراکی به خاطر «سوزاندن مازوت» در خطر است/ هوای تهران در وضعیت قرمز

آرمان شرق-گروه جامعه: وضعیت جوی تهران تا روز دوشنبه نسبتا پایدار و آرام و آسمان تهران صاف است و در این مدت به دلیل سکون نسبی جو و انباشت تدریجی آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوای تهران مورد انتظار است.متاسفانه شاهدیم که در روزهای اخیر (هرچند یک ماه دیرتر نسبت به سال گذشته) مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند دوباره آغاز شده است

جان یک میلیون نفر اراکی به خاطر «سوزاندن مازوت» در خطر است/ هوای تهران در وضعیت قرمز

کیفیت کنونی هوای تهران با قرار گرفتن شاخص روی عدد ۱۵۱ در وضعیت قرمز قرار گرفته و در شرایط ناسالم برای همه اقشار است.

به گزارش تسنیم و بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی تهران تا روز دوشنبه نسبتا پایدار و آرام و آسمان تهران صاف است و در این مدت به دلیل سکون نسبی جو و انباشت تدریجی آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوای تهران مورد انتظار است.

وضعیت قرمز هوای تهران

جان یک میلیون نفر به خاطر «سوزاندن مازوت» در خطر است

جمعی از اعضای هیأت علمی و اساتید و اعضای دانشگاه صنعتی اراک با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: با وجود تلاش‌های مسؤولان ارشد استان مرکزی، متاسفانه شاهدیم که در روز‌های اخیر (هرچند یک ماه دیرتر نسبت به سال گذشته) مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند دوباره آغاز شده است و این موضوع سلامت بیش از یک میلیون شهروند مظلوم ساکن شهر‌های اراک و شازند را با مخاطره جدی مواجه می‌کند.

جمعی از اعضای هیأت علمی و اساتید و اعضای دانشگاه صنعتی اراک با صدور بیانیه‌ای بر لزوم توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند تاکید کردند.
در این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی اراک منتشر شده، خطاب به مردم شهرستان‌های اراک و شازند آمده است:
با وجود تلاش‌های مسؤولان ارشد استان مرکزی، متاسفانه شاهدیم که در روزهای اخیر (هرچند یک ماه دیرتر نسبت به سال گذشته) مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند دوباره آغاز شده است و این موضوع سلامت بیش از یک میلیون شهروند مظلوم ساکن شهرهای اراک و شازند را با مخاطره جدی مواجه می‌کند.
در قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی تاکید شده است که نیروگاه‌ها اجازه ندارند برای جبران کمبود سوخت، مازوت بسوزانند.
ما استادان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اراک در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود از مسؤولان ارشد استان مرکزی به‌ویژه استاندار و نمایندگان مردم اراک و شازند در مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم، پیگیری‌های جدی برای متوقف کردن مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند در ماه‌های سرد پیش رو را با جدیت انجام دهند.
لازم به یادآوری است که حذف مازوت از نیروگاه شازند مصوبه چند سفر ریاست جمهوری از جمله سفر سال گذشته رئیس جمهوری و همچنین مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک است.
اساتید دانشگاه صنعتی اراک آمادگی کامل خود را برای ارائه راهکارها و پیشنهادهای علمی به مسؤولان مربوطه استانی و ملی در حوزه سولفورزدایی مازوت، ذخیره‌سازی گاز، مشاوره و طراحی نیروگاه های تولید برق با منابع تجدیدپذیر، نصب فیلترهای مناسب برای نیروگاه و … در جلسات تخصصی و کارشناسی اعلام می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.