تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 8:30
کد خبر : 138540

۱۱ دستیار هم برای تیم‌ ملی کم است

۱۱ دستیار هم برای تیم‌ ملی کم است

آرمان شرق-گروه ورزش: در کار مربیگری برخلاف دید جامعه کار بسیار سخت است و اعتقاد دارم یازده دستیار هم برای تیم ملی کم است! شما ببینید تیم ملی انگلیس ۹ دستیار دارد یا کی‌روش در جام جهانی قطر ۹ یا ۱۰ دستیار داشت. اکثر مربیان این‌طور هستند. مثلا فرگوسن هم یک وقت‌هایی ۲۰ دستیار داشت. خب اینها برای چیست؟

۱۱ دستیار هم برای تیم‌ ملی کم است!

به گزارش «اعتماد»، تیم ملی فوتبال کشورمان‌ در دیداری دوستانه در برابر بلغارستان به برتری رسید. ملی‌پوشان فوتبال ایران پنجشنبه غروب در بلغارستان به مصاف تیم ملی ایران کشور رفتند و در نهایت با تک‌گل محمد محبی بازی را به سود خود پایان دادند. در صحنه گل دفع توپ مدافع ایران با اشتباه مدافع بلغار به سامان قدوس که توپ را با انگیزه تعقیب می‌کرد، رسید و او توانست محبی را مقابل دروازه خالی حریف صاحب موقعیت کند. قدوس با این پاس گل بعد از چند اردو غیبت بازگشت موفقی به تیم ملی داشت.  رضا جباری یکی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان در خصوص این بازی گفت: در ابتدا بگویم حقیقت این است که الان به این فکر نمی‌کنم که قلعه‌نویی مربی تیم ملی است یا کی‌روش یا مربی دیگر. شیوه رفتاری من این است که تیم ملی برایم‌ مهم است مثل پرسپولیس. الان هم تیم ملی کشورمان است و حرف‌هایم درباره تیم ملی خودمان است و ارتباطی به رییس فدراسیون و سرمربی ندارد.  جباری در ادامه گفت: چه بسا که با خیلی از مواضع فدراسیون مشکل دارم، اما به‌طور کلی بازی‌ای که دیدم تیم ملی نسبت به زمان کی‌روش و اسکوچیچ خیلی بهتر بازی کرد چه در فاز دفاع و چه در فاز حمله. این را باید در نظر گرفت که در خارج از ایران و مقابل تماشاگران حریف بازی می‌کردیم و این درست است که آنها جزو سطح اول فوتبال اروپا نیستند، اما به هر حال یک تیم اروپایی بودند با امکانات و علم روز فوتبال اروپا. یعنی آنها از این قضایا بهره می‌برند.  پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: تیمی هم که من دیدم (تیم ملی بلغارستان) تیم بدی نبود.
جباری در خصوص نقاط قوت بازیکنان تیم ملی گفت: بچه‌ها با اعتماد به نفس و خیلی راحت بازی می‌کردند و انسجام تیمی خوبی داشتیم. با این حال یکسری کارهای تاکتیکی هم لازم است که در آینده انجام شود. اما از لحاظ فنی و روحی روانی وضعیت تیم ملی خوب بود. بعد از سال‌ها هدایت تیم ملی کشورمان برعهده کادرفنی ایرانی است.
جباری که چند سالی است وارد جرگه مربیان شده درباره حضور مربیان ایرانی در راس هرم فوتبال ما به «اعتماد» گفت: در زمان بازی ما اگر می‌گفتند بین مربیان ایرانی و خارجی فاصله زیاد است حرف درستی بود، چون مربیان خارجی خیلی جلوتر از مربیان ایرانی بودند. اما الان با تکنولوژی و ارتباطاتی که شکل گرفته ما یکسری مربی داریم که حتی می‌توانند در سطح جهانی مربیگری کنند. اما یکسری افکار از قبل در جامعه ما شکل گرفته که می‌گویند مربی ایرانی به درد نمی‌خورد و مربی خارجی خوب است. نمی‌گویم همه مربیان ما اما یکسری از مربیان ما واقعا با علم جهانی پیش می‌روند و می‌توانند در سطح باشگاه‌های بزرگ و ملی مربیگری کنند. جباری در ادامه اظهار داشت: همین مربیان که الان در تیم ملی هستند و خیلی هم به آنها انتقاد می‌کنند به نظرم مربیان خوبی هستند و آقای قلعه‌نویی هم به لحاظ شخصیتی و کاریزماتیک می‌توانند تیم را مدیریت کند و با یک تمرین‌دهنده خوب تلفیق شود کار فنی شکل می‌گیرد.
جباری درباره انتقادات برخی‌ها به تعداد زیاد دستیاران قلعه‌نویی گفت: خودم در پایه‌ها کار می‌کنم و پنج تا دستیار دارم و احساس می‌کنم تعدادمان کم است. در کار مربیگری برخلاف دید جامعه کار بسیار سخت است و اعتقاد دارم یازده دستیار هم برای تیم ملی کم است! شما ببینید تیم ملی انگلیس ۹ دستیار دارد یا کی‌روش در جام جهانی قطر ۹ یا ۱۰ دستیار داشت. اکثر مربیان این‌طور هستند. مثلا فرگوسن هم یک وقت‌هایی ۲۰ دستیار داشت. خب اینها برای چیست؟ اگر این‌طور است که فوتبال ما از آنها عقب‌تر است باید دستیاران بیشتری داشته باشیم و نمی‌شود به این تعداد نفرات خرده گرفت، چون فکر می‌کنم می‌توانند کمک کنند. اما در نوع انتخاب همیشه یکسری اختلافات وجود دارد شاید به دو، سه نفر هم نقد داشته باشم، اما تصمیم با سرمربی است. جباری در پایان و در خصوص عدم گلزنی مهدی طارمی در چند بازی گذشته گفت: مسائل انتقال طارمی او را به لحاظ روحی روانی تحت تاثیر قرار داده و روی بازی او اثر گذاشته و از تمرکز دور کرده است. الان نمی‌دانم اطراف طارمی چه می‌گذرد اما تشخیص من این است چون مهدی به لحاظ فوتبالی اعتماد به نفس بالا و قدرت رهبری خوبی دارد فکر می‌کنم‌ کمی زمان بگذرد و‌ مهدی دوباره آن تمرکزش را به دست بیاورد و‌ جایگاهش تثبیت شود که در پورتو ادامه دهد. به نظرم‌ او ذاتا گلزن است و به آن شرایط قبلی برمی‌گردد، اما به لحاظ ذات فوتبالش و آن اعتماد به نفس و قدرت فوتبالی که ‌دارد به ‌بقیه بازیکنان هم کمک می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.