تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 7:43
کد خبر : 145606

گولسیانی؛ شیطانی که دوباره فرشته شد

گولسیانی؛ شیطانی که دوباره فرشته شد

آرمان شرق-گروه ورزش:گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی باشگاه پرسپولیس، احتمالا یکی از بهترین خریدهایی است که پرسپولیس در سال‌های اخیر داشته است. درست است که گولسیانی بعد از چندین سال حضور در سطح فوتبال ایران خودش را به پرسپولیس رساند، ولی درست از زمانی که به این تیم پیوسته، رویکرد دیگری از خود نشان داده که این بازیکن را در زمره بهترین بازیکنان خارجی سرخ‌پوشان تهرانی گذاشته است.

گولسیانی؛ شیطانی که دوباره فرشته شد

گولسیانی؛ شیطانی که دوباره فرشته شد

شرق: گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی باشگاه پرسپولیس، احتمالا یکی از بهترین خریدهایی است که پرسپولیس در سال‌های اخیر داشته است. درست است که گولسیانی بعد از چندین سال حضور در سطح فوتبال ایران خودش را به پرسپولیس رساند، ولی درست از زمانی که به این تیم پیوسته، رویکرد دیگری از خود نشان داده که این بازیکن را در زمره بهترین بازیکنان خارجی سرخ‌پوشان تهرانی گذاشته است.

درست است که گئورگی ذاتا یک مدافع میانی است و قاعدتا با توجه به پستی که در آن بازی می‌کند نباید زیاد منتظر گل‌زنی از طرف او ماند، ولی رویه کاملا برعکس شده؛ پرسپولیس هر زمان که نیاز به گل‌زنی در یک بازی داشته، نیم‌نگاهی به دو مهارت خاص گولسیانی داشته است: مهارت سرزنی و البته پنالتی‌زدن‌هایش. همین دو فاکتور، آخرین برد پرسپولیس در لیگ برتر را رقم زده است. پرسپولیس در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر در دیدار دشوار برابر شمس‌آذر قزوین با دو گل همین بازیکن که یکی با ضربه سر زده شد و دیگری هم از روی نقطه پنالتی، به پیروزی رسید. دو گلی که البته گولسیانی را از شیطان مورد غضب هواداران، تبدیل به فرشته منجی کرد. او مقصر اصلی حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در جدال با الدحیل بود، ولی توانسته به خوبی جبران مافات کند. از آن بهتر اینکه همین حالا نامش را در تاریخ باشگاه پرسپولیس نیز ثبت کرده است. ماجرا از این قرار است که این بازیکن در تقابل با شمس‌آذر و در پنجاهمین بازی‌اش در پرسپولیس، تعداد گل زده‌اش در این تیم را به ۱۴ رساند و حالا تنها یک گل با رکوردی که بیش از ۴۴ سال دست‌نخورده است، فاصله دارد. آلن ویتل از پیشگامان بازیکنان خارجی در تاریخ پرسپولیس است. این بازیکن که در ادوار پایانی لیگ تخت‌ جمشید برای پرسپولیس بازی می‌کرد، در مجموع ۱۵ گل برای این تیم زد. درباره آمار گل‌زنی این بازیکن باید اصلاح تاریخی صورت گیرد. در اکثر منابع تعداد گل ویتل ۱۶ گل درج شده، ولی بررسی بازی‌های پرسپولیس در آن مقطع نشان می‌دهد این مهاجم بریتانیایی ۱۵ گل زده است. ویتل در بازی پرسپولیس با هما در جام حذفی در ضربات پنالتی پایان بازی یک گل برای تیمش زده که ظاهرا این گل در آمار گل‌زنی بازیکن لحاظ شده است؛ درحالی‌‌که ضربات پنالتی در آمار بازیکنان نباید در نظر گرفته شود و ویتل با ۱۵ گل بهترین گل‌زن خارجی تاریخ پرسپولیس است. همان‌طور که عنوان شد، از‌دست‌دادن پنالتی حساس برابر الدحیل می‌رفت که به موقعیت گولسیانی در پرسپولیس لطمه بزند، ولی این بازیکن با دو گلی که زد، دوباره تبدیل به چهره‌ای مطمئن برای این تیم شد. این بازیکن یک پنالتی‌زن درجه‌یک است و ۱۰ گل از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به‌ ثمر رسانده است. گولسیانی ۱۰ گل در لیگ و چهار گل در جام حذفی وارد دروازه حریفان کرده است. از زمان پیوستن این مدافع گرجی به پرسپولیس، هیچ بازیکنی بیشتر از گولسیانی در این تیم گل نزده است. گولسیانی با این آمار در کنار گادوین منشا قرار گرفت که این بازیکن نیز ۱۴ گل برای پرسپولیس زده است.

سومین گل‌زن خارجی موفق پرسپولیس و رکورددار گل‌زنی در لیگ برتر برای پرسپولیس بین بازیکنان خارجی، ابراهیم توره است که ۱۳ گل برای این تیم زد که حالا گولسیانی آماری بهتر از این بازیکن دارد. گولسیانی تا قبل از این مسابقه در کنار ایمون زایدی قرار داشت که در حضور کوتاه‌مدت خود در پرسپولیس، ۱۲ گل زد. گولسیانی بیش از یک نیم‌فصل فرصت دارد تا نام خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.