تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 7:35
کد خبر : 142050

چرا لیگ برتر تبدیل به میدان جنگ می‌شود؟!

چرا لیگ برتر تبدیل به میدان جنگ می‌شود؟!

آرمان شرق-گروه ورزش:بیایید؛ بیایید تمام کنید این بازی‌های بچگانه را. بیایید پس از هر بازی به جای اینکه داوران را سینه دیوار قرار بدهید، به دستکاری قراردادهای حریف گیر بدهید و یا قهر کردن‌های آقای سرمربی را اسباب تمسخر قرار بدهید، از نتایجی که گرفته یا نگرفته‌اید حرف بزنید. از استقلال، از پرسپولیس و از ناکامی‌ها در بازی‌های بزرگ. حرف‌هایی که منطق پشت‌شان باشد و فاصله‌شان تا هیجان زیاد! بیایید تمام کنید این جوسازی‌های مسموم را و دلایلی فراتر از احساسات برای شکست‌های‌تان داشته باشید. بیایید به فوتبال کمک کنید.

چرا لیگ برتر تبدیل به میدان جنگ می‌شود؟!

وقتی لیگ برتر تبدیل به میدان جنگ می‌شود!

در چند هفته اخیر تیم های لیگ برتری به شدت علیه هم موضع گیری داشته اند.

ایمان گودرزی؛ لیگ بیست و دوم ایران یکی از پر بیانیه ترین لیگ های تاریخ فوتبال ایران بود. با شروع لیگ بیست و سوم و تذکر فدراسیون فوتبال قرار شد که تیم ها کمی در این زمینه مراعات کنند. شروع فصل به نظر همه چیز آرام می‌آمد اما قانون سقف قرارداد ها و مجازات هایی که برای عدم رعایت آن وضع شد مثل آتش زیر خاکستر عمل کرد. پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تیم های بزرگ به دنبال مو در بشقاب غذای یکدیگر می‌گشتند. خرید بازیکنان بزرگ با دستمزدهای عجیب باعث شد که دو تیم استقلال و پرسپولیس شروع فصل را با اتحاد برای مجازات کردن زردپوشان آغاز کنند و همین مساله انتشار بیانیه سرخابی ها را ضد هم کاهش داد. پس از محرومیت سپاهان اما داستان کاملا عوض شد و جرقه اختلافات با پاره کردن عهد نامه توسط خطیر مدیر عامل استقلال در مصاحبه‌ تلوزیونی زده شد. خطیر در تلوزیون در مورد سنگ اندازی پرسپولیسی ها و همچنین تبعیض بین دو باشگاه صحبت کرد. هنوز حرف های خطیر تمام نشده بود که کادر رسانه‌ای پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای بازی بیانیه ها را آغاز کرد.

تفاوت ما با خودتان را نمی‌دانید؟!

بیانیه طولانی پرسپولیس، بیشتر دفاعیه این باشگاه از عملکرد خود در سال‌های گذشته و تفاوت آن‌ها با استقلال، در این زمینه است: «باشگاه پرسپولیس طی سال‌های اخیر با برنامه مدونی که در پیش گرفته است، طبق قوانین و مقررات وضع شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی، همکاری‌های لازم را داشته و تمام تعهدات خود را در قبال قراردادهای منعقد شده در زمینه حامیان مالی انجام داده است و از سویی مطابق بودجه در نظر گرفته شده، از داشته‌های خود استفاده کرده است. ضمن اینکه برای اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا به جای هزینه‌سازی و برداشت‌های غیراصولی، با همکاری و هماهنگی هیئت مدیره و اعضای تیم فوتبال، در مقطعی به جای پرداخت مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی، بدهی‌ها و موانع موجود در مسیر حضور در لیگ قهرمانان را مرتفع ساخته است. این چه استدلال اشتباهی است که در پیش گرفته‌اید؟ چه برنامه و راهکاری برای برون رفت از این شرایط داشته و دارید که به جای فعالیت در این عرصه‌های موجود، این و آن را مقصر قلمداد می‌کنید؟ اگر از این شرایط خبر نداشته‌اید و مدیریت را قبول کرده‌اید، کلاً اشتباه کرده و اشتباهی آمده‌اید و اگر خبر داشتید و برنامه‌ای نداشتید، باز هم اشتباهی آمده‌اید. پاسخ به هواداران مطلع و منطقی، مقصر نمودن این و آن نیست. در بخش دیگری از صحبت‌ها و ادعای مدیرعامل استقلال آمده است که چه فرقی بین دو باشگاه است؟! آیا واقعاً نمی‌دانید بین تیمی که چندین عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا و قهرمانی سه جام در یک فصل در کارنامه دارد و یک تیم با ادعای خودتان با هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی و عدم کسب عنوان قهرمانی، چه فرقی وجود دارد؟!»

وقتی لیگ برتر تبدیل به میدان جنگ می‌شود!

خاطرات استقلال آرزوی پرسپولیس

با شروع بیانیه بازی ها استقلال نیز چشمش را روی عهد ضد سپاهانی بست و بلافاصله در بیانیه‌ای، جواب پرسپولیس را داد. بیانیه استقلال، خلاصه‌تر بود و آن‌ها بدون توضیح اضافی، مستقیم سراغ کری‌خوانی برای رقیب رفتند: «باشگاه استقلال به این دلیل که با گذشت نزدیک به سه ساعت از انتشار بیانیه غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی باشگاه پرسپولیس، هنوز هیچ واکنشی ارکان قضایی فدراسیون به این باشگاه نشان نداده‌اند، جهت تنویر افکار عمومی اقدام انتشار این جوابیه کرده است. باور اینکه بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس تنها به عشق پیراهن این تیم قرارداد می‌بندند، شاید برای برخی هواداران محترم این تیم قابل قبول باشد ولی ما یادمان نرفته دروازه‌بانشان به عشق پیراهن پرسپولیس، پاشنه در باشگاه استقلال را کنده بود. این هم جالب است که هروقت بحث اعتراض به تبعیض می‌شود، صدای این باشگاه شنیده می‌شود. اینکه در بیانیه گفته شده فرق دو باشگاه در قهرمانی سال‌های اخیر است و مسائلی از این دست، هم در نوع خود جالب است. چون علاقه‌مندان به فوتبال، به خوبی به یاد دارند ویترین کدام باشگاه قبلا محل نگهداری بطری آب معدنی و گلدان بود. البته که ما شبیه هم نیستیم. به هزار و یک دلیل که برای ما باعث افتخار است. صد البته آن که باید حسرت جام را بخورد، کسان دیگری هستند که شعارهای استادیومی افتخار در آسیا، برای آن‌ها شاید ابدی باشد. آسیا به یاد دارد؛ جام‌هایی که برای استقلال خاطره است، برای پرسپولیس آرزوست! نکته پایانی هم اینکه شما راست می‌گویید و ما بهانه‌گیر هستیم. چون ما بودیم که سال گذشته می‌گفتیم تا ما هستیم، خبری از جام نخواهد بود.»

با شروع فیفادی تب و تاب بیانیه ها کمی فروکش کرد اما پس از کسر یک امتیاز از پرسپولیس بار دیگر دو دشمن قدیمی یاد یکدیگر افتادند. بعد از ثبت قرارداد گوستاوو و همچنین کاهش قرارداد جواد نکونام و از همه مهم تر قراردادهای عجیب مهدی و حامدی فر پرسپولیسی ها از هر فرصتی برای صحبت در این مورد کوتاهی نکردند.

هر چند بار بخواهیم قرارداد کاهش می‌دهیم

البته شروع این جنگ توسط خانی عضو هیئت مدیره استقلال شروع شد، جایی که او گفت: «وقتی مربی ما لطف می‌کند و رقم قراردادش را به خاطر رعایت سقف بودجه کاهش می‌دهد، می‌گویند مگر می‌شود یک مربی دو بار قراردادش را کاهش دهد. بله، چرا نشود؟! همان‌طور که می‌‎شود یک مربی به خاطر آپشن قراردادش قهر کند، می‌شود یک مربی هم دو بار قراردادش را کاهش دهد.» البته که صحبت‌های خانی نیز خود یک محرک و عامل تحریک کننده داشت که آن نیز استوری‌هایی است که مدیر روابط عمومی و مدیررسانه ای پرسپولیس از زمان ثبت قرارداد بلانکو در صفحات شخصی خود منتشر کردند. هم مصطفی لشکری و هم علیرضا اشرف استوری‌های پرتعدادی را منتشر کرده و خواستار ورود نهاد نظاتی به قراردادهای بازیکنان و کادرفنی استقلال بودند.

مراقب حرف زدنتان باشید

بعد از صحبت های خانی یحیی گل محمدی در مصاحبه مطبوعاتی بعد از بازی با ملوان گفت:« یک مقدار جایگاه افراد در فوتبال عوض شده و شاید بزرگ‌تر از دهنش صحبت کرده و بداند چه می‌گوید و به‌عنوان یک سخنگو یا نمی‌دانم چه کاره است در استقلال، باید بفهمد و بداند در مورد تیم بزرگ پرسپولیس و آدم‌هایی که اینجا کار می‌کنند، محترمانه صحبت کند. دفعه بعد یک جور دیگر باید جوابش را بدهم. باید دنبال کار خودش باشد. نمی‌خواهم یک چیز بگویم و بعداً پشیمان شوم؛ ولی مراقب حرف‌زدنش باشد.» علی نعمتی نیز با کنایه به رقم قرارداد سعید مهری گفته بود:«شما باور می کنید که قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی در آنجا وجود داشته باشد؟ همیشه فرار رو به جلو می‌کنند و هجمه را سمت تیم ما می‌آورند و این کار بی‌احترامی است.» افشین پیروانی نیز دیگر شخصی است که در این زمینه به صحبت پرداخت و گفت: «این روزها هر کسی می‌خواهد دیده شود، درباره تیم پرسپولیس صحبت می‌کند. یادتان باشد به پرسپولیس احترام بگذارید. باید به کادر پرسپولیس احترام بگذارید. باید به اتفاقایی که برای پرسپولیس رقم می‌خورد، احترام بگذارید. دفعه آخرتان باشد.»

باز هم می خواستید با اشتباه داوری ببرید؟

باشگاه استقلال نسبت به صحبت‌های مطرح شده پس از بازی ملوان و پرسپولیس بیانیه‌ای را منتشر کرد که به شرح زیر است:

«ظاهرا در این فوتبال، اگر سکوت کنید تصور می‌کنند بی‌زبان و بی دفاع هستید و نمی‌توانید در مقام دفاع و پاسخگویی مقابل اظهارات بعضا بیهوده و فاقد وجاهت قانونی حاضر شوید. گویا دلیل تساوی تیم پرسپولیس مقابل ملوان، استقلال بوده، چرا که تعدادی از اعضای این تیم به طور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، به جای توضیح فنی درباره دلایل توقف شان، پای استقلال و مسئولانش را وسط کشیده‌اند. بدون شک، اگر اشتباه داوری دیگری در این مسابقه به نفع پرسپولیس رخ می‌داد و برنده می‌شدند، مثل همان سه هفته‌ای که با اشتباهات داوری بردند و باخت را با گل آفساید به مساوی تبدیل کردند، هیچ نمی گفتند و این بار هم در کمال آرامش و به دور از دوربین‌ها و میکروفون ها، آرام و بی صدا محو می شوند و به خانه‌هایشان بازمی‌گشتند. پرسپولیسی‌ها در حالی این سناریوی منسوخ و نخ‌نما را نوشته اند که در روزهای گذشته بارها و بارها درباره استقلال، با پست و استوری و مصاحبه، خودنمایی کرده اند. آیا این صحبت‌ها به ادعای سرمربی پرسپولیس با آن ادبیات که «گنده‌تر از دهان‌شان حرف زده‌اند» درباره همین دخالت‌ها و اظهارات بیجا و غیر قانونی سه عضو این باشگاه درباره استقلال و موضوعاتش، صدق نمی‌کرد؟ افرادی که البته برای هواداران استقلال شناخته شده‌اند چون تنها وظیفه‌شان انتشار رشته استوری‌های سفارشی در فضای مجازی است و اختیاری از خود ندارند! چطور است که معاون ارتباطات باشگاه استقلال چندی پیش به دلیل پاسخگویی منطقی و خیلی آرام، سه ماه محروم می شود اما این رشته استوری های پر از اتهام و تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب با استاندارد دوگانه روبرو می شود؟ باشگاه استقلال برای دفاع از حق و حقوق تیمش، از این پس سکوت نخواهد کرد و اگر قرار است هر فردی به خود اجازه دخالت در موضوع کاهش رقم قراردادها یا عدد و رقم قرارداد استقلالی ها دهد، در مقام پاسخگویی برمی‌آید و واقعیت‌هایی را برملا می‌کند که باب میل‌شان نیست. از کسانی هم که در روزهای گذشته اتهاماتی بی اساس را متوجه باشگاه استقلال کرده اند، شکایت خواهد کرد.»

وقتی لیگ برتر تبدیل به میدان جنگ می‌شود!

اوج درگیری‌ها با کلیدواژه «بیخودی»!

درگیری های دو باشگاه اسقلال و پرسپولیس در هفته نهم به اوج خودش رسید و نکونام و گل محمدی کاملا علنی از خجالت هم درآمدند. یحیی گل محمدی که به شدت از اتفاقات اخیر ناراحت بود پیش از دیدار این هفته با نفت آبادان پاسخ رقیب را داد. استفاده سرمربی پرسپولیس از کلماتی چون آدم های بیخودی و هر کس و ناکس اصلا به مذاق تیم رقیب خوش نیامد و همان موقع قابل پیش بینی بود که حرف های یحیی با پاسخ نکونام همراه خواهد شد.

سرمربی استقلال البته پیش از بازی با شمس اذر در این خصوص صحبتی نکرد و حتی در نشست خبری حاضر نشد.با این نکونام پس از بازی پاسخ تندی به گل محمدی داد تا جنگ دو سرمربی به اوج خود برسد. در ادامه هم یحیی پس از تساوی با نفت دوباره علیه نکونام حرف زد تا دو همبازی قدیمی کاملا مقابل هم قرار بگیرند.

این موضوع البته مختص استقلال و پرسپولیس نمی‌شود و دیگر تیم های لیگ هم به بهانه های مختلف و پس از بازی ها علیه هم بیانیه صادر کرده اند تا از جنجال ها عقب نمانند.

بس کنید!

بیایید آدرس غلط به هواداران‌تان ندهید.گوش فوتبالی شهر از داور و وزیر و وکیل و خدم و حشم پر است. اصلاً نمی‌خواهیم مصداقی حرف بزنیم اما چرا تا وقتی که پیروز هستید قهرمانی رقیب پاک است و همه داوران بهترین قاضیان جهان؟
کاری به جوسازی‌های موجود در فضای مجازی نداریم (که خیلی‌ها هم در همان فضای مجازی خیلی از نکات را می‌دانند) اما هوادار واقعی استقلال، هوادار واقعی پرسپولیس و هوادار واقعی هر تیمی؛ آنهایی که برد و باخت‌های تیم برای‌شان از نان شب واجب‌تر است بهانه را قبول نمی‌کنند. آنها پس از هر بازی منتظر توضیحات فنی شما به دلیل از دست دادن امتیازهای حساس هستند. واقعاً دیگر نخ‌نما شده بازی با القابی مثل تیم حکومتی، داور، سایت‌های شرط‌بندی و از همه مهم‌تر بیانیه‌نویسی.
بیایید؛ بیایید تمام کنید این بازی‌های بچگانه را. بیایید پس از هر بازی به جای اینکه داوران را سینه دیوار قرار بدهید، به دستکاری قراردادهای حریف گیر بدهید و یا قهر کردن‌های آقای سرمربی را اسباب تمسخر قرار بدهید، از نتایجی که گرفته یا نگرفته‌اید حرف بزنید. از استقلال، از پرسپولیس و از ناکامی‌ها در بازی‌های بزرگ. حرف‌هایی که منطق پشت‌‎شان باشد و فاصله‌شان تا هیجان زیاد! بیایید تمام کنید این جوسازی‌های مسموم را و دلایلی فراتر از احساسات برای شکست‌های‌تان داشته باشید. بیایید به فوتبال کمک کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.