تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 10:20
کد خبر : 140837

لاکچری بازی در اقتصاد ایران !

لاکچری بازی در اقتصاد ایران !

لاکچری بازی در اقتصاد ایران ! با وجود فقیرتر شدن مردم کالاهای لوکس مد می شود   آرمان امروز–گروه اقتصادی: لاکچری بازی کم کم جزئی از زندگی عادی مردم شده و عده‌ای برای رسیدن به این ایده کاذب هر اقدامی را به هر قیمتی انجام می‌دهند؛ حالا نوبت به خرید قلیان‌ های لاکچری برای نشان

لاکچری بازی در اقتصاد ایران !

با وجود فقیرتر شدن مردم کالاهای لوکس مد می شود

 

آرمان امروزگروه اقتصادی: لاکچری بازی کم کم جزئی از زندگی عادی مردم شده و عده‌ای برای رسیدن به این ایده کاذب هر اقدامی را به هر قیمتی انجام می‌دهند؛ حالا نوبت به خرید قلیان‌ های لاکچری برای نشان دادن ثروت شده است. پس از رقابت و سودای لاکچری شدن عده زیادی از مردم با به تصویر کشاندن غذا خوردن در رستوران ها، زندگی در کلبه‌های جنگلی، پوشیدن لباس‌های برند، در دست گرفتن موبایل‌های گران و صد‌ها موارد دیگر، قلیان کشیدن هم به یک ژست و استایل اینستاگرامی تبدیل شده به طوری که برخی حاضرند برای نشان دادن وضعیت مالی خود در فضای مجازی قلیان‌های چند ده میلیونی را به دست گرفته و شادباش و خوشحالی خود را به این دلیل که توان خرید چنین کالایی با چنین قیمتی دارند، به سایر مردم نشان دهند! این روز‌ها عکس ها و فیلم‌های زیادی از در دسترس بودن قلیان برای سنین کم تا لاکچری بازی نحوه کشیدن قلیان در مهمانی‌هایی که با دود احاطه شده، بازار قلیان کشیدن را نسبت به سال‌های گذشته داغ کرده و در فضای مجازی جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است.

حال با رواج قلیان‌های جیبی در میان افراد با سنین کم، بار دیگر اعتیاد آن‌ها جنجال به پا کرده است این در حالی است که تبلیغات فضای مجازی نیز به این مساله دامن زده و کم سن و سال‌ها‌ی جامعه به‌راحتی می‌توانند سراغ قلیان‌های جیبی بروند، چرا که ارزانی آن نیز مزید بر علت شده است. از قلیان های جیبی تا تنه های پریکس و طلاکوب و ده‌ها موارد دیگر با تبلیغات رنگارنگ در فضای مجازی برای جلب مشتری به‌دنبال مصرف‌کنندگان می‌گردند. البته تنها قلیان ها نیستند که این روزها به صورت لاکچری عرضه می شوند. لاکچری بازی در طی چند سال اخیر در تمامی کالاها رواج پیدا کرده است. از ساعت تا ماشین، عرصه لاکچری بازی هستند.

اما چگونه در شرایطی که وضعیت اقتصاد هر روز نسبت به گذشته بدتر می شود، کالاهای لوکس خریدار دارند؟ دلایل مختلفی برای رواج کالاهای لاکچری در ایران وجود دارد، حتی با وجود فقیرتر شدن کشور. در سال‌های اخیر، تعداد افراد ثروتمند در ایران افزایش یافته است. این امر به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش درآمدهای نفتی، گسترش فعالیت‌های اقتصادی غیررسمی، و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی بوده است. افزایش تعداد افراد ثروتمند، تقاضا برای کالاهای لاکچری را افزایش داده است. در سال‌های اخیر، تعداد افراد ثروتمند در ایران افزایش یافته است. این امر به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش درآمدهای نفتی، گسترش فعالیت‌های اقتصادی غیررسمی، و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی بوده است. افزایش تعداد افراد ثروتمند، تقاضا برای کالاهای لاکچری را افزایش داده است. بر اساس گزارش بانک جهانی، تعداد افراد ثروتمند در ایران در سال ۲۰۲۲ به ۱.۲ میلیون نفر رسیده است. این تعداد نسبت به سال ۲۰۲۱، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش تعداد افراد ثروتمند در ایران نشان می‌دهد که تقاضا برای کالاهای لاکچری در کشور نیز افزایش خواهد یافت. همچنین در سال‌های اخیر، دسترسی به کالاهای لاکچری در ایران افزایش یافته است. این امر به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش واردات کالاهای لاکچری، افزایش فعالیت‌های تجاری در فضای مجازی، و افزایش سفرهای خارجی مردم بوده است. از سوی دیگر، افزایش واردات کالاهای لاکچری باعث شده است که این کالاها در بازار ایران به وفور یافت شوند. همچنین، افزایش فعالیت‌های تجاری در فضای مجازی باعث شده است که خرید کالاهای لاکچری از خارج از کشور آسان‌تر شود.

      بانک ملی    بانک تجارت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.