فرشاد پیوس با اظهاراتی متفاوت، حمایتی شدید را از یحیی گل‌محمدی انجام داد.

فرشاد پیوس درباره حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: متاسفانه در بازی با الدحیل، فوتبال روی بد خود را به پرسپولیس نشان داد. به نظر من بچه‌ها خوب بازی کردند و چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی داشتند اما موقعیت‌ها با بدشانسی و بی‌دقتی از دست رفت. صحنه پنالتی را هم همه دیدند؛ بازیکنی پنالتی زد که تا به‌حال پنالتی خراب نکرده بود اما از شانس پرسپولیسی‌ها، پنالتی او خراب شد. شرایط برای پیروزی مهیا بود اما پرسپولیس با بدشانسی نتوانست نتیجه بگیرد. دست همه هواداران هم درد نکند که به استادیوم آمده بودند.

او ادامه داد: الان که پرسپولیس نتیجه نگرفت و از آسیا حذف شد، وقت حمایت از یحیی و تیم است. پیشکسوتان الان باید نشان بدهند که دل‌شان با تیم است و کمک کنند که پرسپولیس دوباره به روند پیروزی و موفقیت برگردد. این اتفاقی است که برای همه رخ می‌دهد و قطعا در فوتبال روز دنیا هم برای تیم‌های بزرگی مثل منچسترسیتی و رئال و بارسا هم این اتفاقات افتاده است. خود من فراموش نمی‌کنم که بارسا در ۲-۳ فصل اخیر در مرحله گروهی از لیگ قهرمانان حذف شده و امسال بعد از دو یا سه سال صعود کردند.

پیوس‌ گفت: متاسفانه بعد از بازی دیدم که چند نفر از پیشکسوتان درباره اتفاقی که برای پرسپولیس افتاد صحبت کردند و با نیش و کنایه درباره یحیی و تیمش حرف زدند. من می‌خواهم بگویم که این حرف‌ها خیلی غیرمنصفانه است؛ دوستانی که الان از یحیی انتقاد می‌کنند، چرا به این زودی موفقیت‌های یحیی را فراموش کردند؟ اصلا باید از این ۵-۴ نفر پرسید که شما بعد از بازیگری‌تان کجای فوتبال بودید و چه تیمی را هدایت کردید که الان اینطور از یک سرمربی موفق که طبق آمار بهترین مربی فوتبال ایران بوده، اینطور انتقاد می‌کنید؟ آیا تا به‌حال در مربیگری‌تان یک جام آوردید که این حرف‌ها را می‌زنید؟

برترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس گفت: این رویه اصلا درست نیست. یحیی همان مربی‌ای بود که فصل پیش سه جام برای پرسپولیس آورد و قبل از آن هم افتخارات زیادی به دست آورده بود. نباید فراموش کنیم که تیم یحیی امسال به اندازه کافی تقویت نشد و دست یحیی بسته بود‌. همه می‌دانند مهاجمی که باید جذب می‌شد، جذب نشد و این مهاجم خارجی هم که آمده، متاسفانه جواب نداده است.

پیوس‌ با اشاره به اتفاقات بعد از پایان بازی گفت: چیزی که بیشتر من را ناراحت کرد، اتفاقی بود که بعد از بازی در ورزشگاه افتاد و متاسفانه دیدیم بعضی از تماشاگرانی که در ورزشگاه نشسته بودند، به سمت بازیکنان و یحیی بطری و سنگ پرتاب کردند. خیلی دلم شکست، به خصوص برای یحیی که همین چند ماه پیش سه جام برای پرسپولیس آورده بود و نمی‌دانم چرا این رفتار از طرف بعضی از تماشاگران انجام شد. من اسم‌شان را هوادار نمی‌گذارم. نمی‌دانم چرا به آن شکل با تیم و یحیی رفتار کردند‌. درست است ناراحت بودند و حق هواداران است که ناراحت و عصبانی باشند اما آن رفتار درست نبود، به خصوص برای هواداران پرسپولیس که در این سال‌ها فرهنگ‌شان را نشان دادند.

او در پایان عنوان کرد: خیلی دلم از رفتاری که با یحیی شد شکست. به نظرم اصلا در شأن هواداران پرسپولیس نبود. من خاطرم هست بعد از بازی خودمان در آسیا با نیسان، همین اتفاق برای علی پروین هم افتاد و هواداران همین کار را کردند اما بلافاصله در بازی بعد پشیمان شدند و دوباره از تیم حمایت کردند. مطمئنم این رفتار از طرف همه تماشاگران نبود و امیدوارم با توجه به بازی‌های فشرده و سختی در پیش است، هواداران از تیم حمایت کنند تا تیم به روال خوب و پیروزی برگردد.