تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 0:02
کد خبر : 119516

پیام مهم ایران به آمریکا

پیام مهم ایران به آمریکا

آرمان شرق-گروه بین الملل:آمریکا از سویی امروز صحبت از مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به گام های نهایی توافق می کند و از سوی دیگر از ایجاد ناامنی و بی ثبات کردن ایران حمایت می کند. اکنون ما در مسیر استمرار تبادل پیامها، مشورت و تعامل مستمر با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا هستیم.

پیام مهم ایران به آمریکا

آرمان امروز: وزیرامورخارجه گفت: آماده اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد و سطوح با همسایگان در منطقه و حوزه خلیج فارس هستیم تا یکبار برای همیشه تفکر تامین امینت از خارج منطقه کنار رفته و با همیاری کشورهای منطقه امنیت پایداری در منطقه به وجود آید.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه روز گذشته در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران ، گفت:  در غرب آسیا، منطقه ای که تحولات آن همواره پرچالش و تاثیرگذار بر سایر مناطق بوده، ما همسایگان خود را که با آنها اشتراکات تمدنی، تاریخی، فرهنگی و دینی داریم، برادران خود می دانیم. ما امنیت و رفاه آنان را امنیت و رفاه خود می دانیم. ایران همواره یکی از پایه های امنیت و ثبات در منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم داعش به عنوان تهدیدی مشترک برای منطقه و کل بشریت بوده است. امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای ایران اظهار داشت: آمریکا از سویی امروز صحبت از مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به گام های نهایی توافق می کند و از سوی دیگر از ایجاد ناامنی و بی ثبات کردن ایران حمایت می کند. اکنون ما در مسیر استمرار تبادل پیامها، مشورت و تعامل مستمر با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا هستیم. روز گذشته نیز معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفتگوهای سازنده و رو به جلویی را با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به عمل آوردند. او در همین نشست ادامه داد: ما همواره اطمینان داده‌ایم که آماده اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد و سطوح با همسایگان خود در منطقه، از جمله همسایگان خود در حوزه خلیج فارس هستیم تا یک بار برای همیشه، تفکر تامین امنیت از خارج از منطقه کنار رود و همکاری و همیاری کشورهای منطقه، امنیت پایدار را به ارمغان آورد. وی ادامه داد: در همین چارچوب، مایلم اعلام نمایم که آماده‌ایم نشست مشترک وزرای خارجه و دفاع را میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر همسایگان برگزار نماییم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.