تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 13:36
کد خبر : 139284

پرسپولیس گله‌ای بازی کرد!

پرسپولیس گله‌ای بازی کرد!

آرمان شرق-گروه ورزش:بازیکنانی که من دیدم یکسری‌ها که پیر شدند و یکسری‌ها که تازه آمدند و‌ ناشناخته هستند خوب نبودند. شما مهره‌های دهه شصت و هفتاد پرسپولیس را ببینید. بازیکنان همه ملی‌پوش بودند. اما الان را ببینید! یک بچه مثل سرلک چه کاری انجام می‌دهد؟ یا بازیکن گل خالی را پاس می‌دهد! همه اشتباه! تعویض‌ها اشتباه و ارنج‌ها اشتباه. ما یک هفته تمام گفتیم همه چی خوب است شما بگویید کی خوب بود؟ خواهش می‌کنم‌ بنویسید انتقاد ما سازنده است و‌ انتقاد جنگ نیست. مثلا من فردا نمی‌خواهم بروم ‌جای بیرانوند باشم که. آن‌هم از استقبال و آن از چمن و…

پرسپولیس گله‌ای بازی کرد!

 «اعتماد»:، پرسپولیس در اولین بازی خودش در لیگ قهرمانان آسیا در مقابل النصر عربستان شکست خورد. این مسابقه که به میزبانی نماینده کشورمان و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شد تحت‌تاثیر حضور کریستیانو رونالدو یکی از ابرستارگان تاریخ دنیای فوتبال قرار داشت! اما شاگردان یحیی‌ گلمحمدی در این بازی دور از انتظار ظاهر شدند که یکی از علت‌های آن کیفیت بد چمن بازی بود. همچنین مصدومیت بدموقع ترابی و اخراج بچگانه اسدی مزید بر علت شد تا سرخپوشان تهرانی نتوانند روال خوب خودشان را حفظ کنند و در پایان دست خالی به خانه‌های‌شان بازگشتند. با بهروز سلطانی یکی‌ از‌ پیشکسوتان‌ پرسپولیس در خصوص این مسابقه و‌ حواشی پیرامون ‌آن گفت‌وگویی‌ ترتیب دادیم‌ که ‌در ادامه می‌خوانید.

‌بازی چطور بود؟

مگر بازی بود؟

‌می‌خواهید‌ بگویید که نمی‌دانید پرسپولیس و النصر مقابل هم ‌قرار گرفتند؟‌

(می‌خندد) آن‌ از زمین چمن‌ ما و آن از ارنج و آن خط تفکر بازیکنان ما. روز قبل بازی با اینکه می‌دانستم اینها می‌بازند اما در تلویزیون گفتم که تیم ‌ما یک بر هیچ می‌برد! چون می‌خواستیم به تیم روحیه بدهیم اما به این فوتبال می‌گویند یک ‌فوتبال گله‌ای! توهین به شخصی نشود اما با یک اخراج الکی تیم دچار مشکل شد و گوینده هم از بس در مورد همین صدایش را برد بالا که دقایق آخر بازی صدایش خروسک گرفته بود! کلا دو تا توپ روی دروازه حریف بردیم یکی ضربه سر زاهدی که به بیرون رفت و دیگری هم تک به تکی که باز هم زاهدی به توپ ‌رسید و باید خودش به توپ ضربه می‌زد ‌اما پاس داد. در کل ما از زمین خودی بیرون‌ نرفتیم. پرسپولیس تمرین نداشت و عضلات هم‌ کش رفت. اگر بازی حذفی بود و مساوی می‌شد و به ۱۲۰ دقیقه می‌کشید یک ‌فاجعه می‌شد و فکر می‌کنم‌ خود گل‌محمدی باید می‌رفت بازی می‌کرد! در کنار من یکسری نشسته بودند و بازی را می‌دیدند و داشتند می‌خندیدند! یعنی النصری‌ها هر کاری می‌خواستند می‌کردند. چهره ایرانی‌ها را تلویزیون نشان می‌داد همه ‌داشتند له‌له می‌زدند و زبان‌شان شش متر آمده بود بیرون. ‌آنها را نشان می‌داد که خیلی عادی با پاسکاری‌های قشنگ کار می‌کردند. ‌نه که ‌مثل ‌ما یک‌ گله می‌رفتند سمت راست و می‌رفتند سمت چپ!

‌مشکل چی بود؟

ارنج‌ها اشتباه بود و‌ تعویض‌ها هم‌ اشتباه بود. آخر دو تا گل خوردید دو ‌دقیقه مانده به پایان ‌تعویض می‌کنی؟ در دو دقیقه می‌خواهی چه کاری انجام ‌دهی؟ معجزه کنی؟ آخر در کل فوتبال ما ۱۴، ۱۵ تا مربی بیشتر نداریم که می‌چرخند و بحث بعدی درباره بیرانوند است.

‌چی؟

بیرانوند از بهترین‌های آسیا است اما او نباید از آن زاویه دروازه‌اش باز می‌شد. البته نباید نادیده بگیریم که سه، چهار توپ خوب هم گرفت اما در دومی مقصر بود. نکته دیگر اما او گلر شماره یک‌ تیم ‌ملی ما است و قبولش هم داریم اما چرا می‌گویی کشاله‌ام درد گرفته؟ می‌خواهی با مردم بازی کنی؟ روحیه مردم را خراب کنی؟ ما در تمرینات پیشکسوتان بودیم. همه گفتیم گلر دوم جذب شود. مصاحبه کردیم و گفتیم چرا پرسپولیس گلر دوم ندارد اما دنبال چی می‌گردی؟

‌می‌گویید بیرانوند مصدوم نبود؟

اصلا مصدوم نبود و گلری خوبی هم کرد و چند تا توپ خوب هم ‌گرفت.

‌شاید یک ترفندی از جانب کادرفنی بود برای اینکه تمرکز تیم مقابل را به هم بزنند.

شاید حرف شما درست باشد اما الان در هیچ جای دنیا این‌ کار را نمی‌کنند. یک بحثی هم درباره مدیریت باشگاه دارم!

‌بفرمایید!

آقای درویش و آن فردی که فرش داده اگر آن فرش را می‌دادند به کهریزک یا محک بهتر نبود؟ رونالدو گرفتار یک فرش است؟ برای آن‌که فرش را درست کرده خیلی متاسفم! مردم ما خیلی خوشحال می‌شدند اگر پنج تا سرطانی را کمک درمانی می‌کردند. همانجا به رونالدو می‌گفتند این کار را می‌خواهیم انجام دهیم. نکته بعدی چرا درویش باید دخترش را ببرد به دیدار رونالدو؟

‌البته استقبال از رونالدو یا دیگر بزرگان فوتبال مرسوم است.

دختر من هم مدیر آن هتل بود که الان استعفا داده اما ببینید از کوه، دریا و دشت مردم می‌خواستند رونالدو را ببینند. این چه وضعش است؟ آن هم از وضعیت چمن. باید گفت واقعا متاسفم. تمام این ‌عکس‌ها را هم گرفتند و‌ منتشر کردند. ما کشور دوست و دشمن زیاد داریم و‌ این صحنه، صحنه بدی بود که رونالدو با ۳۸ سال سن ‌هم ‌ریختند تا ببینندش! خب یک برنامه‌ریزی می‌کردید و این آقا را جایی می‌نشاندید و‌۲ تا پیشکسوت‌ دعوت می‌کردید‌. آقای درویش چه اشکالی داشت؟ خودم‌ نه اما از رهبری‌فر و‌‌ فنونی‌زاده و چند نفر دیگر دعوت می‌کردید به دیدن رونالدو‌ بروند؟ ‌دختر‌ آقای درویش چی‌ کاره ‌است‌ که برود‌ دیدن رونالدو؟ ایشان ‌چه سمتی دارند؟‌ کارش چیست؟ بهتر نبود مجتبی‌ محرمی ‌یا چند ‌تا ‌پیشکسوت دعوت می‌کرد؟ اصلا یک ‌چای با هم‌ بخورند! در کجای ‌دنیا ‌این‌ اتفاقات رخ‌ می‌دهد؟‌ در ژاپن هم ‌مدیر یک باشگاه‌ دختر خودش را می‌آورد تا با رونالدو ‌عکس بگیرد؟ آقای درویش! دست بکش از این کارها! آن میز برای یک یا دو ماه است. خدا دخترت را برایت نگه دارد اما سوالم این است ۵ نفر از این افراد که جبهه رفتند و زخمی شدند و‌ مجروح جنگی هستند را می‌بردید.

‌کار خوبی هم که انجام شد حضور دختر نقاش معلول بود. قبول دارید؟

بله!

‌فکر می‌کنید بازیکنان هم تحت‌تاثیر حضور رونالدو‌ قرار گرفته بودند؟

بازیکنان ما خوب بودند اما برنامه‌ریزی‌ خوب می‌خواستند. ‌نه! بازیکنان ما تحت‌تاثیر قرار نگرفتند. پله به این مملکت آمد همین‌طور اوزه بیو‌ و بکن باوئر و خیلی‌ها آمده بودند حالا هم رونالدو آمد. باشگاه باید برنامه‌ریزی می‌کرد. شما ببینید ۵ هزار نفر دنبال اتوبوس بودند! می‌گفتند شیشه اتوبوس را شکستند یا طرف آمده از شهرستان اتاق گرفته‌ تا شاید رونالدو را ببیند! رونالدو هم بهترین بازیکن دنیا بود و ‌حالا ۳۸ سال سن دارد! کم مانده بود یک‌ چتر پیدا کنند و با چتر بالا بر‌وند به اتاق او برسند! از چمن تا همین تشریفات همه ایراد بود. شما جای خوب را بگو تا من هم‌ بگویم!

‌شرایط آن‌قدر هم بد نبود چون ‌رونالدو در یک پست اینستاگرامی از هواداران کشورمان‌ تقدیر کرد. در ضمن وقتی مردم ما کمتر بازیکنی می‌بینند که ستاره باشد و به فوتبال ما بیاید باید حق داد که از دیدن ابرستاره خوشحال باشند.

بله. این حرف را قبول دارم. تیم ملی ما با بلغارستان و آنگولا بازی می‌کند و هیچ تیمی با ما بازی نمی‌کند! نمی‌خواهم وارد سیاست شوم این هم درست که بازیکن بزرگی است اما ما می‌توانیم یک برنامه‌ریزی قشنگ داشته باشیم، می‌توانستیم در یکی از سالن‌های مجلل هتل اسپیناس از او‌ خواهش کنیم که بیاید و مردم با نظم وارد می‌شدند و چندتا از او سوال و جواب می‌کردند. این کار باید انجام می‌شد. اما کدام بازیکن وقتی از کشور خارج شده، می‌گوید به من سخت گذشت؟ بازیکن مجبور است حتی فحش هم می‌خورد، بگوید شرایط خوب بود! غیر از این مردم ما هم‌ میهمان‌نواز و در تمام دنیا زبانزد هستند. شادی مردم ما هم این است اما در شخصیت رونالدو نیست که بگوید این ‌کار و آن کار را کردند و ‌بدگویی کند. ما باید کاری می‌کردیم تا لذت ببرد. این به برنامه‌ریزی ما برمی‌گردد.

‌از این ‌بحث ‌عبور کنیم. با نتیجه‌ای که به دست آمد چقدر شانس صعود برای پرسپولیس قائل هستید؟

با این مهره‌ها فکر نمی‌کنم. ما تا آنجا که می‌شد حمایت کردیم اما بازیکنانی که من دیدم یکسری‌ها که پیر شدند و یکسری‌ها که تازه آمدند و‌ ناشناخته هستند خوب نبودند. شما مهره‌های دهه شصت و هفتاد پرسپولیس را ببینید. بازیکنان همه ملی‌پوش بودند. اما الان را ببینید! یک بچه مثل سرلک چه کاری انجام می‌دهد؟ یا بازیکن گل خالی را پاس می‌دهد! همه اشتباه! تعویض‌ها اشتباه و ارنج‌ها اشتباه. ما یک هفته تمام گفتیم همه چی خوب است شما بگویید کی خوب بود؟ خواهش می‌کنم‌ بنویسید انتقاد ما سازنده است و‌ انتقاد جنگ نیست. مثلا من فردا نمی‌خواهم بروم ‌جای بیرانوند باشم که. آن‌هم از استقبال و آن از چمن و…

‌اما وضعیت بد‌ چمن که ربطی به کادر فنی ندارد!

نه او مقصر نیست اما ارنج او اشتباه بود. ضمن اینکه ‌چمن خراب برای آنها هم ‌بود. اما سوالم این است چرا نباید یک‌ چمن خوب برای مملکت ساخت؟ ما اخراجی دوم هم داشتیم که داور رویش نشد! آقای امیری بازیکن بزرگی است و کاپیتان است اما چنان فشار به این ‌بچه ‌آمد که کشاله‌اش کش آمد. وقتی می‌گویم فوتبال گله‌ای همین‌ است که بازیکنان همگی از چپ به راست و از راست به چپ می‌رفتند دنبال توپ.‌

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.