تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 1:36
کد خبر : 147638

پاکو لوپز به نیکمت پرسپولیس نزدیکتر شد

پاکو لوپز به نیکمت پرسپولیس نزدیکتر شد

آرمان شرق-گروه ورزش:پاکو پذیرفته تا با شرایط پرسپولیس سازگار شود و حتی دستیاران یحیی را نیز در کادرفنی خود نگه دارد تا به این ترتیب از شانس خوبی برای هدایت سرخپوشان برخوردار باشد. همچنین به نظر می‌رسد او از نظر مالی موقعیت بهتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد و شاید حتی در روزهای آینده به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

پاکو لوپز به نیکمت پرسپولیس نزدیکتر شد

برانکو و لوپز در هیات مدیره پرسپولیس موافق و مخالف دارند!

 فارس، امشب قرار است جلسه مهم هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای روشن شدن وضعیت سرمربی این تیم برگزار شود تا وضعیت جانشین یحیی گل‌محمدی در این تیم مشخص گردد. در این بین نام‌های گوناگونی هم مطرح شده اما گفته می‌شود برانکو ایوانکوویچ، اوسمار ویرا و پاکو لوپز ۳ مربی مد نظر مدیران پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت این تیم هستند.

درباره برانکو اما گفته می‌شود که برخی از اعضای هیات مدیره با مطرح شدن نام او مخالفت ‌هستند چرا که پیش از این یک عضو هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس به صورت جداگانه با او در امارات و قطر مذاکره کردند اما برانکو در هر دو جلسه پاسخ منفی داد. این موضوع باعث شده تا برخی از اعضای هیات مدیره این اقدام برانکو را به نوعی بی‌احترامی به این باشگاه قلمداد کنند و بگویند که با گزینه شدن این مربی کروات موافق نیستند! هر چند که برانکو پایگاه خوبی بین هواداران پرسپولیس دارد و از محبوبیت زیادی برخوردار است.

از طرف دیگر اوسمار ویرا در دو بازی تدارکاتی پرسپولیس مقابل چادرملو و پیکان ۲ برد به دست آورده و گفته می‌شود یکی از گزینه‌های هدایت پرسپولیس در نیم فصل دوم است! این ۲ برد باعث شده تا در هیات مدیره پرسپولیس ویرا شانس خوبی برای جانشینی گل‌محمدی داشته باشد!

مربی بعدی پاکو لوپز است که این مربی اسپانیایی با پرسپولیس توافقات خوبی داشته اما در جزئیات هنوز مسائلی وجود دارد که باید برطرف شود. این مربی در هیات مدیره موافقان و مخالفن خودش را دارد.

حالا باید دید که در نهایت کدام گزینه به عنوان جانشین گل‌محمدی انتخاب خواهد شد هرچند که قرار است در جلسه امشب به مدیرعامل باشگاه اختیار تام داده شود تا هرچه زودتر تکلیف سرمربی سرخ پوشان مشخص شود. به نظر می‌رسد در صورت انتخاب سرمربی جدید. این مربی خارجی (به جز ویرا) در اردوی پرسپولیس در دبی حضور پیدا کند.

سومین گزینه مربیگری پرسپولیس: یک پاکوی دیگر!

سومین گزینه مربیگری پرسپولیس: یک پاکوی دیگر!

به گزارش ورزش سه، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد این باشگاه سه گزینه نهایی برای انتخاب سرمربی دارد که نهایتا تا دو روز دیگر سرمربی معرفی خواهد شد.

از طرفی درویش اعلام کرد یکی از این گزینه‌ها اوسمار لوس ویرا مربی فعلی سرخ‌هاست و با تاکید بر اینکو برانکو منتفی نیست طبیعتا او هم گزینه دوم باشگاه به حساب می‌آید.

با این وجود سوال اینجاست که گزینه سوم پرسپولیس کیست. بعد از منتفی شدن گزینه‌هایی مثل مارکوس پاکتای برزیلی، فرانکو فودا آلمانی و وحید هلیل هودزیچ بوسنیایی به دلایل مختلف حالا صحبت از یک مربی اسپانیایی است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پاکو لوپز، گزینه سوم پرسپولیس است که البته از شانس خوبی هم برای نشستن روی نیمکت سرخپوشان برخوردار است و شاید به چهارمین سرمربی اسپانیایی لیگ برتر و البته نخستین سرمربی اسپانیایی تاریخ قرمزها تبدیل شود.

1983310

مربی ۵۶ ساله که تا دو ماه قبل سرمربی گرانادا بود و در ۱۴ بازی این تیم را هدایت کرد، حالا به گزینه جدی پرسپولیس تبدیل شده است. لوپز با گرانادا به لالیگا آمد و نیم فصل اول لالیگای فصل جاری هدایت این تیم را برعهده داشت که تیمش در مصاف با بارسا ۲-۲ مساوی کرد اما به اتلتیکو مادرید ۳ بر یک باخت.

پاکو قبل از آن سه فصل سرمربی لوانته بوده و ۱۴۷ بار این تیم را هدایت کرده است اما قبل از آن در تیم‌های کوچک اسپانیایی آلکوینا، کارتاگنا، بنیدورم و تیم‌های دوم و سوم باشگاه ویارئال سرمربیگری کرده و البته تجارب خوبی از حضور در فوتبال اسپانیا دارد.

در دوران حضور این مربی در تیم لوانته او در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ یک پیروزی ۵ بر ۴ مقابل بارسلونا داشته که نتیجه خیره‌کننده و مهمی به حساب می‌آید. در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با یک گل رئال مادرید را شکست داده، در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ تساوی ۳-۳ با بارسا را ثبت کرده و در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نیز یک تساوی ۳-۳ مقابل رئال مادرید داشته هر چند در آن سه فصل شکست‌هایی هم مقابل غول‌های اسپانیایی داشته است.

نکته جالب در مورد این سرمربی، صعود او با گرانادا به عنوان قهرمان لالیگا دو به سطح اول لیگ اسپانیاست که باعث شد تا این تیم در فصل جاری در لالیگا نماینده داشته باشد اما مدیران این باشگاه خیلی زود با پاکو قطع همکاری کردند تا او به گزینه پرسپولیس تبدیل شود.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس با نماینده این مربی در هلند و مدیر برنامه اسپانیایی‌اش مذاکره کرده و شاید به جرئت بتوان گفت که او اگر شانس بیشتری نسبت به برانکو و اوسمار نداشته باشد، شانس کمتری هم ندارد.

شنیده خبرنگار ما حاکی از آن است که پاکو پذیرفته تا با شرایط پرسپولیس سازگار شود و حتی دستیاران یحیی را نیز در کادرفنی خود نگه دارد تا به این ترتیب از شانس خوبی برای هدایت سرخپوشان برخوردار باشد. همچنین به نظر می‌رسد او از نظر مالی موقعیت بهتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد و شاید حتی در روزهای آینده به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.