تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1397 - 9:51
کد خبر : 40302

نبرد حساس غول ها در جام جهانی

نبرد حساس غول ها در جام جهانی

آرمان شرق:تیم های ملی والیبال ایران و لهستان امروز (دوشنبه) در نبرد برای صدرنشینی گروه خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف هم می روند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، این مسابقه از ساعت ۲۲ امروز برگزار می شود و تیم برنده این بازی، شانس زیادی برای کسب رتبه نخست

آرمان شرق:تیم های ملی والیبال ایران و لهستان امروز (دوشنبه) در نبرد برای صدرنشینی گروه خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف هم می روند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، این مسابقه از ساعت ۲۲ امروز برگزار می شود و تیم برنده این بازی، شانس زیادی برای کسب رتبه نخست گروه D مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان خواهد داشت.
ایران و لهستان در سال های اخیر بارها به مصاف هم رفته اند و به یک رقیب جدی در رویدادهای مختلف تبدیل شده اند. این ۲ تیم تاکنون ۱۸ بار به مصاف هم رفته اند که ۱۵ بار آن از سال ۲۰۱۴ تا امسال بوده است.
این مسابقات معمولا پر حاشیه هم شده و به خصوص کری خوانی میان سعید معروف و سیدمحمد موسوی از ایران و میخال کوبیاک و بارتوش کورک از لهستان که ستاره های ۲ تیم هستند، چند بار به جدال لفظی نیز انجامیده است.
در مجموع رویارویی های ۲ تیم، ایران هشت پیروزی و لهستان ۱۰ برد کسب کرده اند.
این مسابقه حساسیت بسیار زیادی برای هر ۲ تیم دارد زیرا تیم برنده، شانس بالایی برای رسیدن به جمع ۶ تیم برتر رقابت های قهرمانی جهان خواهد داشت.
بر اساس فرمول این دوره از مسابقات، چهار تیم برتر هر گروه مرحله مقدماتی راهی دور بعد می شوند و در مرحله دوم در چهار گروه چهار تیمی به مصاف هم می روند. در مرحله دوم نتایج و امتیازات پنج بازی مرحله مقدماتی نیز در کنار سه بازی مرحله دوم محاسبه می شود و در نهایت چهار تیم برتر هر گروه به همراه ۲ تیم برتر از میان تیم های دوم گروه های چهارگانه، به مرحله سوم می روند و ۶ تیم برتر مسابقات می شوند.
درحال حاضر لهستان و ایران با ۳ برد و ۹ امتیاز در رده های اول و دوم جدول رده بندی گروه D قرار دارند. ایران مقابل تیم های پورتوریکو، بلغارستان و کوبا پیروز شده و لهستان تیم های کوبا، پورتوریکو و فنلاند را شکست داده است.
والیبال ورزش اول لهستان محسوب می شود. بازی افتتاحیه دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی این کشور برگزار شد، با ۶۲ هزار تماشاگر رکورد حضور تماشاگران در یک مسابقه والیبال را شکست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.