تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 8:00
کد خبر : 133767

فساد ۱۵۰۰ میلیاردی سلاح‌ورزی؟!

فساد ۱۵۰۰ میلیاردی سلاح‌ورزی؟!

آرمان شرق-گروه اقتصاد:وی در شبعه ۵ دادسرای ناحیه ۳۲  پرونده دارد و تفهیم اتهام نیز شده که بخشی از آن نیز مربوط اتاق است و شاکیان مشخصی دارند. در رسانه ها طرح است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق بازرگانی گم شده است  این ابهامات باید بر طرف شود و این ابهام زمانی رخ داده که ایشان نایب رئیس اتاق بازرگانی بوده است.

فساد ۱۵۰۰ میلیاردی سلاح‌ورزی؟!

فساد ۱۵۰۰ میلیاردی سلاح‌ورزی لو رفت

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه سلاح ورزی اتاق بازرگانی را به نفع خود گروگان گرفته، گفت: آقای سلاح ورزی در شبعه ۵ دادسرای ناحیه ۳۲ پرونده دارند و تفهیم اتهام نیز شده اند.

بیان فردا | مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین درباره حضور غیر قانونی آقای سلاح ورزی با عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: درباره عملکرد و مسائل مالی اتاق بازرگانی در یک دهه گذشته ابهامات و تخلفات زیادی را از گذشته مطرح کرده‌ام.

وی افزود: اطلاعات این ابهامات و تخلفات به مجلس، قوه قضائیه و دولت ارائه شده و زمانی که به این مسائل رسیدگی نشود به معنی آن است که اراده جدی برای رفع این ابهامات وجود ندارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین ادامه داد: این اطلاعات در اختیار مراجع ذی صلاح قرار داده شده است و در صورتی که اراده برخورد وجود داشته باشد، همان مدارک  کفایت می‌کند که با اتاق بازرگانی برخورد مناسبی شود؛ در صورتی که این اقدام می شد اکنون مسائل بعدی و اتفاقات این روز اتاق بازرگانی را شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد: «این آقا تمام نهادهای رسمی کشور شامل مجلس، دولت  و نهاد های امنیتی نظام را در افکار عمومی زیر سوال برده است؛ نهادهای امنیتی نیز که برای تایید صلاحیت ورود ایشان (به انتخابات اتاق بازرگانی) ذی صلاح هستند بر اساس مدارکی که منتشر شده مشخص است که صلاحیت او را تایید نکرده اند.»

سلاح ورزی به دنبال سلبریتی شدن است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: وضعیت اتاق بازرگانی به شکلی شده که از ابهامات مالی و تخلفات احتمالی رسیده ایم به موضوع سیاسی و ایشان تمایل دارد مسائل خود را به صورت سیاسی طرح کند و تبدیل به سلبریتی شود.

وی تصریح کرد: انحراف اصلی از آنجا شکل گرفت که مسئاله ایشان سیاسی شد که البته این مسائل هم جای خود قابل بررسی است اما ایشان تخلفات دیگری هم دارد. اتاق بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه افرادی که در اتاق بازرگانی هستند در زمین نظام قرار دارند و نمی‌توانند همزمان اپوزیسیون هم باشند.

حریری گفت: اگر مسئولان امنیتی کشور صلاح می‌دادند وی با وجود همه مسائل سیاسی، بر صندلی اتاق بازرگانی ایران باقی بماند من تابع هستیم و حتما صلاح دیده شده ایشان باقی بماند اما به تخلفات مالی ایشان باید رسیدگی شود.

سلاح ورزی در شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳۲  تفهیم اتهام شد

وی اظهار داشت: وی در شبعه ۵ دادسرای ناحیه ۳۲  پرونده دارد و تفهیم اتهام نیز شده که بخشی از آن نیز مربوط اتاق است و شاکیان مشخصی دارند.

حریری با بیان اینکه هفت نفر هیئت مدیره اتاق در ۴ سال گذشته در ارتباط با مسائل روی داده مسئولیت مشترک دارند گفت: در رسانه ها طرح است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق بازرگانی گم شده است  این ابهامات باید بر طرف شود و این ابهام زمانی رخ داده که ایشان نایب رئیس اتاق بازرگانی بوده است.

وی اظهار داشت: در آمریکا اف‌بی‌ای ترامپ را با دستبند بازداشت کرد اما ایشان که نامه رسمی رد صلاحیت آقای سلاح ورزی توسط نهادهای رسمی منتشر شده  فقط با تفسیر حقوقی اتاق بازرگانی کماکان در مسئولیت خود باقی مانده است.

سلاح ورزی را به جلسه رئیس جمهور راه ندادند

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین ادامه داد: اینکه رئیس اتاق بازرگانی در جلسه ای که رئیس جمهور باشد راه داده نمی‌شود، نشان دهند بلاتکلیفی وضعیت است و باعث  تضعیف اتاق بازرگانی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد به بخش خصوصی کمک کند از  خود گذشت می‌کند اما آقای سلاح ورزی این ابهام را پایان نمی‌دهد مگر اینکه منافع و مصالح دیگری وجود داشته باشد که ایشان بر ماندن در پست خود در اتاق بازرگانی ایران پافشاری می کند؛ حتی اگر این پافشاری منجر به ابقای او شود _که البته این احتمال نزدیک به صفر است_ به اتاق بازرگانی ضربه خواهد خورد.

وی افزود: افکار عمومی، ایشان را قبول ندارد و حیثیت اتاق بازرگانی به ایشان گره خورده است و گرو گرفتن نهاد بخشی خصوصی در دست یک نفر اخلاقی نیست و هزینه های زیادی برای خود اتاق و کشور ایجاد می‌کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.