تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 7:57
کد خبر : 149302

طرح احداث پیش تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان یک پروژه پیش تصفیه نمونه در کشور است

طرح احداث پیش تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان یک پروژه پیش تصفیه نمونه در کشور است

آرمان شرق-گروه اقتصاد: دکتر نظری پور ، با اشاره به اینکه عملیات احداث تصفیه خانه پالایشگاه اصفهان با همکاری مهندسان جوان دربخش پیمانکار و پالایشگاه اصفهان به سرانجام رسیده است گفت: این طرح به صورت ارزی – ریالی انجام شده و تاکنون برای این طرح بیش از ۵ میلیون یورو و ۱۷۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

طرح احداث پیش تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان یک پروژه پیش تصفیه نمونه در کشور است

برای احداث تصفیه خانه پالایشگاه اصفهان ۲۰هزار متر مربع زمین اختصاص یافته است.

مدیر طرح پیش تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان در گفتگو با روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان درباره جزئیات طرح تصفیه خانه پالایشگاه اصفهان که در شاهین شهر واقع شده است گفت: با تکمیل  تصفیه خانه پالایشگاه در شاهین شهرتا ۹۰۰ متر مکعب بر ساعت تصفیه پساب انجام میشود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،دکتر علیرضا نظری پور، با اشاره به اینکه عملیات احداث طرح پیش تصفیه فاضلاب شاهین شهر به پالایشگاه اصفهان تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت : ان شاءالله تا پایان اسفندماه این تصفیه خانه وارد مدار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح احداث پیش تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان یک پروژه پیش تصفیه نمونه به لحاظ حجم تصفیه پساب در کشور بشمار میرود افزود: برای اولین باردر پالایشگاه اصفهان بهترین و کیفی ترین پساب تصفیه تولید میشود که با استفاده از به روز ترین سیستم های دنیا این امر محقق می شود.

دکتر نظری پور ، با اشاره به اینکه عملیات احداث تصفیه خانه پالایشگاه اصفهان با همکاری مهندسان جوان دربخش پیمانکار و پالایشگاه اصفهان به سرانجام رسیده است گفت: این طرح به صورت ارزی – ریالی انجام شده و تاکنون برای این طرح بیش از ۵ میلیون یورو و ۱۷۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این تصفیه خانه از ۹۰ درصد تجهیزات داخلی استفاده شده است ادامه داد : ساخت این تصفیه خانه تماما با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان داخلی انجام شده است.

وی بیان داشت:قرار بود عملیات احداث تصفیه خانه پالایشگاه اصفهان ۲۴ ماهه انجام شود اما با تاکید مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان این طرح ۱۰ماهه ودر سه شفیت کاری با تلاش و کوشش جهادگران آماده بهره برداری شد.

مدیر طرح پیش تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان با اظهار اینکه برای احداث تصفیه خانه پالایشگاه اصفهان ۲۰هزار متر مربع زمین اختصاص یافته است تصریح کرد : برای احداث این تصفیه خانه ۸۵هزار متر مکعب خاکبرداری ،حدود۱۴۰۰تن میلگرد و ۱۳۰۰ مترمکعب بتن ریزی شده است.

نظری پور،تاکید کرد:دراین تصفیه خانه از روش A2O برای تصفیه پساب فاضلاب استفاده میشود که درآن نیتروژن و فسفر موجود در پساب به طور کلی حذف میشود و به طورکلی ذرات معلق و مواد آلی از آب گرفته میشود لذا آب تصفیه شده ای که برای پالایشگاه ارسال میشود فاقد هر گونه مواد زائد است .

مدیر پروژه تصفیه فاضلاب پالایشگاه اصفهان عنوان کرد : در روش A2O  پساب و فاضلاب های بهداشتی و صنعتی ابتدا وارد بخش بی هوازی شده و به کمک روش های بیولوژیکی بخش زیادی از مواد آلاینده موجود حذف میشوند. برای حذف ذرات و مواد آلاینده به کمک تصفیه بی هوازی حدود یک ساعت زمان نیاز دارد . در دومین گام، پساب ها وارد بخش غیرهوازی می شوند.

وی بیان داشت : پس از اجرای عملیات پیش تصفیه فاضلاب در شاهین شهر آب تصفیه شده توسط یک خط لوله ۱۰کیلومتری به پالایشگاه انتقال داده می شود که با توجه به حجم ورودی آب به تصفیه خانه ۹۰۰ متر مکعب بر ساعت تصفیه پساب انجام میشود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰۰ لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب در شاهین شهر تولید می شود ادامه داد: طبق قرار داد منعقد شده با شرکت آبفا  ۲۱۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده  دراین تصفیه خانه برای پالایشگاه انتقال می یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.