شوخی با آسیا !

دنیای اقتصاد : وضعیت وخیم ورزشگاه آزادی باعث شده پرسپولیس و استقلال رسما به دنبال یافتن زمینی دیگر برای میزبانی از مسابقات خود باشند. گویا چنین زمینی در پایتخت وجود ندارد که خب باعث افتخار است و باید کلاهمان را بالاتر بگذاریم! زمانی که سال ۸۱ در جریان برگزاری مسابقات فصل دوم لیگ برتر قرار به بازسازی ورزشگاه آزادی شد، پرسپولیس و استقلال چند ماه مسابقات خانگی‌شان را در استادیوم تختی برگزار کردند.

همان موقع هم زمین آن ورزشگاه بد بود و حتی زمانی که پرسپولیس کورس فتح جام را به سپاهان باخت، علی پروین در مصاحبه‌ای معروف گفت: «زمین تختی قهرمانی را از ما گرفت.» با‌این‌حال گویا امروز استادیوم تختی حتی از همان استاندارد حداقلی هم محروم است و سرخابی‌ها توان بازی در آن را ندارند. سایر ورزشگاه‌های کوچک تهران مثل دستگردی و شهید کاظمی هم به دلایل دیگری امکان میزبانی از سرخابی‌ها را ندارند، در نتیجه کار به جایی رسیده که حالا استقلال دنبال میزبانی از بقیه تیم‌ها در یک استان دیگر است؛ کجا؟ شهر مشهد!

این موضوع را علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال، روی آنتن زنده تلویزیون فاش کرد. خطیر گفت: «حدود ۱۰ روز پیش جلسه‌ای در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال و با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران و همچنین رئیس شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش برگزار کردیم. در این جلسه اعلام شد که این ورزشگاه ظرفیت برگزاری دیدارهای استقلال، پرسپولیس و تیم ملی را ندارد و قرار شد از تاریخی به بعد، مورد ترمیم قرار بگیرد. قرار شد ما بازی‌هایمان را به استادیوم دیگری منتقل کنیم که ما تقاضا داده‌ایم دیدارهایمان در مشهد برگزار شود. ان‌شاءالله در مشهد میزبان حریفان باشیم.»

در نقطه مقابل مسوولان مشهدی حرف دیگری می‌زنند. مثلا این بخش از سخنان علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، را در گفت‌وگو با «ایسنا» بخوانید: «ورزشگاه امام رضا به چند جهت اصلی نمی‌تواند میزبان بازی‌های استقلال باشد، زیرا در مرکز شهر قرار دارد و آنجا در زمان برگزاری بازی اوج ترافیک است و حداقل نصف روز بار ترافیکی زیادی را به وجود می‌آورد و این باعث گله‌مندی عامه مردم خواهد شد. باید قبول کنیم این ورزشگاه ظرفیت برگزاری بازی‌های بزرگ را ندارد و بعید می‌دانم مدیران شورای تامین استان با این موضوع موافقت کنند.» همزمان اما پرسپولیس تاکید دارد که فقط در زمین تمرینی خودش یعنی ورزشگاه شهید کاظمی از رقبا میزبانی خواهد کرد که بعید است این تقاضا از سوی مسوولان پذیرفته شود. گذشته از اینکه در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد، فقط کافی است به یاد بیاورید که دوستان با این وضعیت، خواهان میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ شده بودند. بله عزیزان؛ گویا ما با آسیا شوخی داریم!