تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 6:06
کد خبر : 137602

شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس در سخت‌ترین گروه است، چون ‌همه تیم‌های این گروه‌ خوب هستند، اما برای موفقیت باید همه این تیم‌ها را برد. برای ثبت بهترین‌ عملکرد نباید کاری به نام تیم‌ها داشت. باید کمربند را سفت کرد و از روز اول با رقیبان مبارزه کرد. این یک مبارزه ناعادلانه ‌است، مخصوصا تیم‌های عربستانی که معادلات را کلا به‌هم زدند و فکر می‌کنم ‌تیم‌های ما نباید اشتباهی داشته باشند. پرسپولیس باتوجه به تجربه دو دوره حضور‌ در فینال آسیا در پنج سال گذشته باز هم شانس زیادی دارد تا به مراحل بالاتر صعود کند.

شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

 «اعتماد»:  قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و پرسپولیس، سپاهان و نساجی به عنوان سه نماینده از لیگ ایران رقیبان خود را شناختند. همزمان هفته سوم لیگ برتر هم ادامه پیدا کرد و سرخ‌ها در یک بازی جنجالی مقابل میهمان متوقف شدند. در این بازی، پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت و در پایان با نتیجه یک-یک به تساوی رسید. شاگردان گلمحمدی ابتدا با گل به خودی عجیب سروش رفیعی از میهمان عقب افتادند و پس از این گل، حملات زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کردند و در اواخر نیمه دوم این گولسیانی بود که روی ارسال وحید امیری گل مساوی را به ثمر رساند تا سرخپوشان دست خالی آزادی را ترک نکنند.

اسماعیل حلالی بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس درخصوص وضعیت باشگاه‌های کشورمان و رقبا در آسیا و همین‌طور بازی این تیم در مقابل ذوب‌آهن گفت که در ادامه نظرات او را می‌خوانید. حلالی در این مصاحبه گفت: در آسیا تیم راحتی وجود ندارد اما گروه پرسپولیس نسبت به سایر گروه‌ها سخت‌تر است.

گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا هم انجام شد. روی کاغذ به نظر می‌رسد پرسپولیس در گروه سخت‌تری قرار گرفته. قبول دارید؟

بله. پرسپولیس در سخت‌ترین گروه است، چون ‌همه تیم‌های این گروه‌ خوب هستند، اما برای موفقیت باید همه این تیم‌ها را برد. برای ثبت بهترین‌ عملکرد نباید کاری به نام تیم‌ها داشت. باید کمربند را سفت کرد و از روز اول با رقیبان مبارزه کرد. این یک مبارزه ناعادلانه ‌است، مخصوصا تیم‌های عربستانی که معادلات را کلا به‌هم زدند و فکر می‌کنم ‌تیم‌های ما نباید اشتباهی داشته باشند. پرسپولیس باتوجه به تجربه دو دوره حضور‌ در فینال آسیا در پنج سال گذشته باز هم شانس زیادی دارد تا به مراحل بالاتر صعود کند.

آسان‌ترین گروه کدام‌ گروه‌ است؟

در آسیا تیم‌هایی که حضور دارند ضعیف نیستند. تمام گروه‌ها تقریبا یک سطح هستند اما گروه پرسپولیس سخت‌تر.

فکر ‌می‌کنید هر سه نماینده کشورمان می‌توانند به مرحله بعدی صعود کنند؟

نساجی را بعید می‌دانم ‌چون سال اول حضورشان است اما امیدوارم این اتفاق رخ بدهد‌. کار آنها سخت است چون تجربه کمی در این بازی‌ها دارند.

نداشتن VAR در استادیوم‌ها و کمبود امکانات هم معضلی شده که ممکن است میزبانی را از تیم‌های کشورمان‌ بگیرد.

دو سال است که تلویزیون را روشن می‌کنیم می‌گویند از ۶ ماه دیگر VAR داریم اما هیچ اتفاقی نیفتاده. حالا ممکن است مجبور شویم برای همین مساله برویم کشورهای همسایه بازی کنیم. به نظر من اگر به کشورهای همسایه نرویم بهتر است و اگر شرکت ‌نکنیم بهتر است. برویم زیرساخت‌ها را حل کنیم. کشورهایی که از نظر وسعت و‌ جمعیت شاید یک‌دهم کشور ما نیستند و اصلا فوتبال ندارند، برویم به آنها رو بیندازیم ‌تا در کشور آنها بازی کنیم. ما باید خیلی وقت قبل به این فکر می‌کردیم و متاسفانه اکثر مدیرهای ما راستش را نمی‌گویند. یکی از پوئن‌ها که جلوی این تیم‌ها قدعلم‌ کنیم‌ هواداران ما بودند. وقتی هوادار نباشد نه بازیکن‌ مثل آنها داریم و نه ساختارمان مثل آنها می‌شود.

پرسپولیس برای آسیا مهاجم نمی‌خواهد؟

جذب حداقل یک مهاجم‌ ششدانگ از نان شب هم برای این تیم ‌واجب‌تر است. هر چند چون ۴ مهاجم‌ ازدست ‌دادند ۲ تا مهاجم‌ باید جذب کنند.‌

نساجی و سپاهان چی؟

نساجی که نه، بازیکنان در حد‌ خودشان دارند، اما سپاهان فوق‌العاده است و شانس زیادی دارد. آنها فینالیست آسیا بودند و ساختار خوبی دارند.‌

سال‌هاست که نمایندگان غرب در فینال مقابل شرقی‌ها کم‌ می‌آورند. ‌امسال هم قهرمان از شرق آسیاست یا شرایط عوض می‌شود؟

یک مقدار چرخه چرخیده به خاطر وجود بازیکنانی که عربستانی‌ها گرفتند و ‌فکر می‌کنم امسال غربی‌ها بتوانند جام آسیایی را از شرقی‌ها بگیرند.

برویم سراغ لیگ. پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن دو امتیاز از دست داد. نظر شما درباره این بازی چیست؟

تصور خودم این بود که رفته‌رفته شرایط بدنی و فنی بچه‌های پرسپولیس بهتر شود اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد که ما آن بازی خودمان را انجام ندادیم و درصد پاس‌های اشتباه‌مان خیلی بالا بود. از تلویزیون هم معلوم بود زمین استادیوم آزادی زیاد وضعیت خوبی ندارد و بچه‌ها هم می‌گفتند با توجه به لایه‌های دفاعی ذوب‌آهن و اینکه آنها فضاها را بسته بودند پرسپولیس ناچار بود به بازی سرعت بدهد، گاهی باید تک‌ضرب بازی می‌کردیم تا سرعت بازی بالا برود. یکی از دلایل وضعیت بد چمن و دیگری نبودن تماشاگر بود. اینها از دلایلی است که پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن عملکرد خوبی نداشت و دو امتیاز خیلی حساس را در این بازی خانگی ازدست داد اما در کل ما باید این ضعف‌های‌مان را برطرف کنیم، چون اکثر تیم‌ها در تهران مقابل پرسپولیس بسته بازی می‌کنند. باید شرایط زمین را هم بهتر کرد و روی مشکلات تاکتیکی هم کار کنند تا این اتفاق در بازی بعد رخ ندهد.

پرسپولیس گل بدی هم دریافت کرد.

اگر بخواهیم راجع به گل حرف بزنیم باید بگویم درست است که پاس به عقب زمانی که تیم مقابل فشرده بازی می‌کند خوب است اما به نظرم خیلی بیش از حد با دروازه‌بان بازی می‌کنیم. هافبک‌ها رو به عقب بازی می‌کنند و همین هم باعث شد گل بخوریم. حالا این اتفاق در فوتبال می‌افتد اما بازی کردن بیش از حد با دروازه‌بان یکسری مشکلات ایجاد می‌کند.

نداشتن یک رقیب جدی، بیرانوند را بی‌انگیزه نمی‌کند؟

نه. بیرانوند آمد توپ را بگیرد. داریم که دروازه‌بان از دروازه خارج می‌شود تا توپ را بگیرد! اما سروش دید کافی نداشت. ما بازیکنانی داریم که به سمت دروازه اصلا پاس نمی‌دهند و اگر هم می‌خواهیم این کار را انجام دهیم باید پاس به بیرون از چارچوب باشد. بیرانوند کارش را درست انجام ‌داد اما سروش برای لحظه‌ای دچار اشتباه شد و این اتفاق افتاد.

بعد از دریافت گل، پرسپولیس حملات زیادی روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کرد اما قبول دارید در زدن ضربات آخر دقت کافی را نداشتند؟

شوت‌های خوب نمی‌زدند. وقتی تیم‌های رقیب در درون هجده قدمی خودی جمع می‌شوند باید کار کنند تا خوب شوت بزنند نکته ‌دیگر اینکه بعد از این‌ گولسیانی آمد با ضربه سر پرسپولیس به گل رسید. پرسپولیس الان‌ مهاجمی که بتواند سر بزند ندارد و بازی‌هایی که گره می‌خورد نیز مهاجمی است ‌که بتواند گره کار را باز کند، ندارد.

درباره گولسیانی صحبت کردید. او پارسال جزو بهترین لیگ بود اما امسال نیمکت‌نشین است. نظر شما درباره این مدافع‌ چیست؟

تفکر مربی است. من بارها مصاحبه کردم و گفتم که پرسپولیس در قلب دفاع مشکلات آنچنانی ندارد و یکی از رموز موفقیت تیم دروازه‌بان و دو بازیکن جلویی بود که خیلی بی‌نظیر عمل کردند. اگر من بودم تغییراتی در این پست ایجاد نمی‌کردم. کنعانی‌زادگان بازیکن ملی‌پوش است اما زمانی آمد که در آنجا پرسپولیس خوب کار می‌کرد. اگر من بودم به آن پست دست نمی‌زدم اما خب هر مربی عقاید مختلفی دارد و قابل احترام است.

عملکرد شهاب زاهدی را در این سه بازی چطور دیدید؟

پستی که شهاب زاهدی بازی می‌کند پست او نیست. شهاب به این پست نا آشنا است چون‌ او در پست وینگر بازی می‌کرد.

پرسپولیس در حالی که مهاجم‌ نداشت عبدی را هم از دست داد! این درست بود؟

دلیلش را واقعا نمی‌دانم ‌که چرا عبدی را از دست دادند آن‌هم در شرایطی که ‌مهاجم نداشتند. خیلی برای من جالب بود و این هم شما باید از کادرفنی بپرسید که چرا عبدی را با توجه به گل‌های حساسی که زده بود و مهاجم هم نداشتیم به این راحتی از دست دادند.

عده‌ای از کارشناسان اعتقاد داشتند که گل پرسپولیس هم در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

نه عزیزم چه آفسایدی بود؟! نه!

کارشناسان داوری ‌نظر بدهند بهتر است. قبول دارید که پرسپولیس با این ‌نتیجه هم‌ هنوز در کورس است و عقب نمانده است؟

به نتیجه کاری نداریم اما نوع بازی باید رفته رفته بهتر شود و ایرادات را برطرف کرد وگرنه بله در اول فصل هستیم و ۳ بازی ۷ امتیاز نتیجه بدی نیست. درست که دو تا بازی هم‌ خانگی بود اما باید مشکلات را هم حل کرد. باید مشکلات چمن را هم حل کنند چرا باید در بهترین فصل با این مشکل روبه‌رو شویم.

بازی بعدی پرسپولیس در مقابل فولاد است. فولادی که غرق در بحران قرار دارد. پیش‌بینی شما از این بازی چیست؟

فولاد با توجه به اتفاقاتی که برایش رخ داده در حال حاضر اصلا شکل خوبی ندارد. نمی‌دانم ‌برای باشگاه بزرگ فولاد چه اتفاقاتی افتاده اما کلا سه باخت دادند و ۷ یا ۸ گل دریافت کردند که اتفاق خوبی برای آنها نیست.‌ اما پرسپولیس باید بازی خودش را به نمایش بگذارد و نباید دست‌کم بگیرد. یکی از مشکلات‌ پرسپولیس هم گرمای هوا است که امیدوارم از پس این مشکل بربیایند و‌ بهترین اتفاق برای‌شان رقم بخورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.