تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 6:54
کد خبر : 139220

ائتلاف‌ «اصلاح‌گرایان مطالبه‌گر» با نقش آفرینی لاریجانی ، باهنر و جهانگیری!

ائتلاف‌ «اصلاح‌گرایان مطالبه‌گر» با نقش آفرینی لاریجانی ، باهنر و جهانگیری!

آرمان شرق-گروه سیاست:در مورد ضلع سوم انتخابات، طبق آخرین تحلیل‌های صورت گرفته، جریان‌هایی مانند «جریان اصلاحات»، «جریان علی لاریجانی»، «جریان حسن روحانی»، «جریان اسحاق جهانگیری» و طبق اطلاعات به‌دست آمده احتمالا «جریان محمدرضا باهنر» هم به این ائتلاف نزدیک‌تر خواهد شد تا بتوانند جناح تندرو را از دایره خارج و یا حضورشان را کم رنگ کنند. در ادامه این گزارش با یکی از حاضرین در ائتلاف احتمالی که با نام «اصلاح‌گرایان مطالبه‌گر اقوام ایرانی» در رقابت‌ها حاضر خواهند شد گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

ائتلاف‌ «اصلاح‌گرایان مطالبه‌گر» با نقش آفرینی لاریجانی ، باهنر و جهانگیری!

آرمان امروز، گروه سیاسی: باتوجه به اینکه مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با منتشر شدن نتایج پیش‌ثبت‌نام‌ها را پشت‌سر گذاشتیم، تحرکات اردوگاه‌های سیاسی با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو خواهد شد، در این مورد ائتلاف‌های جدیدی در راه خواهند بود. طبق برآورد‌ها و تحلیل‌هایی که از سوی تحلیلگر و سیاستمداران انجام شده است به احتمال قوی ۳ قطب در این رقابت‌ها عرض اندام خواهند کرد. جریان تندروی اردوگاه اصولگرایان که حالا از «جبهه پایداری»، «حزب شریان» و «بهاری‌های تندرو» تشکیل شده است به احتمال زیاد از دیگر اصولگراها جدا خواهند شد و باوجود نفوذ که دارند تلاش می‌کنند سایر رقبا را از صحنه کنار بزنند تا این بار اکثریت مجلس را از آن خود کنند. پازلی که گفته می‌شود این طیف تندرو، ده‌ها است که به‌دنبال تکمیل آن است. ولی با این حال هنوز برای پیش‌بینی خیلی زود است. ‌در مقابل اما این جریان تندرو که در گزارش‌های گذشته به تمامیت‌خواهی آنها اشاره کرده‌ایم یک جریان قدرتمند اعلام حضور می‌کند که نه‌تنها پتانسیل شکست جریان تندرو را دارد بلکه حتی می‌تواند حلقه موفقی را تشکیل دهد و یا حداقل اقلیت پرنفوذی باشد. در سوی دیگر و در ضلع دوم این انتخابات به احتمال زیاد «جریان نواصولگرایان» با لیدری «محمدباقر قالیباف» و دیگر شاخه‌ها مانند «شورای ائتلاف»، «حزب موتلفه»، «شورای وحدت» و نمایندگان نزدیک به طیف «دولت سیزدهم» در انتخابات ۱۱ اسفند حضور خواهند داشت.

در مورد ضلع سوم انتخابات، طبق آخرین تحلیل‌های صورت گرفته، جریان‌هایی مانند «جریان اصلاحات»، «جریان علی لاریجانی»، «جریان حسن روحانی»، «جریان اسحاق جهانگیری» و طبق اطلاعات به‌دست آمده احتمالا «جریان محمدرضا باهنر» هم به این ائتلاف نزدیک‌تر خواهد شد تا بتوانند جناح تندرو را از دایره خارج و یا حضورشان را کم رنگ کنند. در ادامه این گزارش با یکی از حاضرین در ائتلاف احتمالی که با نام «اصلاح‌گرایان مطالبه‌گر اقوام ایرانی» در رقابت‌ها حاضر خواهند شد گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

ائتلاف برنده برعلیه شاخه تندرو

«کمال‌الدین پیرموذن»، سخنگوی فراکسیون اصلاحات در مجلس نهم در تحلیلی به ائتلاف‌های احتمالی برای انتخابات اسفند ماه می‌پردازد و در این زمینه به خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیشترین تمرکز ائتلافی که با حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو و اعتدال‌گرا شکل خواهد گرفت بر روی شهرستان‌ها است و به‌دلیل چالش‌ مشارکت که احتمالا باعث خواهد شد، درصد شرکت کنندگان در کلانشهرهایی مانند «تهران»، «رشت»، «مشهد»، «اصفهان»، «ارومیه» و … پایین باشد، هنوز برنامه‌ریزیی انجام نداده‌ایم. با وجود اینکه هنوز تشکلات در کلانشهرها فعال نشده است ولی در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخاباتی که یک یا دو سهمیه دارند شخصیت‌ها و فعال‌های سیاسی که با لیدری نمایندگان ادوار مجلس شکل گرفته‌اند به نتایج امیدوار کننده‌ای رسیده‌اند. در این مورد باید اضافه کنم که همانطور که پیش از این مطرح شده است ائتلافی که با حضور اصلاح‌طلبان شکل خواهد گرفت به‌‎دنبال کسب ۱۷۰ کرسی مجلس شورای اسلامی است که باتوجه به تحلیل‌های جدید به این هدف نزدیک هستیم. در این تشکلات استانی همانطور که از نام ائتلاف مشخص است اقوام نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. زیرا حالا برای «ائتلاف برنده»، هدف مشترکی وجود دارد و آن هم کنار زدن تندروها از بهارستان است. در این مورد باید اضافه کنم که برای مشخص شدن هرچه بیشتر اسامی حاضر در ائتلاف باید در انتظار تایید صلاحیت نهایی باشیم. امیدواریم طبق وعده‌های شورای نگهبان و البته باتوجه به تاکیدات رهبرانقلاب شاهد حضور همه احزاب و جناح‌های سیاسی در انتخابات باشیم.» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در همین مورد و با اشاره به ائتلافی که باحضور اکثریت جریان اصلاحات تشکیل خواهد شد، اضافه می‌کند: «تا امروز که با شما مصاحبه می‌کنم تقریبا می‌توانم بگویم نفراتی که در ائتلاف اصلاح‌گرایان مطالبه‌گر اقوام ایرانی، حضور خواهد داشت از جریان‌های اصلاحات، علی لاریجانی، حسن روحانی، اسحاق جهانگیری تشکیل خواهد شد که در بین این اسامی جهانگیری بیش از سایرین در تلاش است. این نکته را هم اضافه کنم که به احتمال بسیار زیاد جریان «محمدرضا باهنر» هم در این ائتلاف حضور خواهد یافت. باتوجه به اسامی که به‌ آنها اشاره شد اسامی دیگر هم در پشت پرده فعالیت‌های مثبتی دارند که از بین آنها باید به «رییس دولت اصلاحات»، «علی‌اکبر ناطق‌نوری»، «حسن خمینی»، «بهزاد نبوی»، «بزرگان حزب اعتماد ملی» و … اشاره کنم. نوع رفتار و عملکرد جناح تندرو که از آنها به‌عنوان خالص‌سازها یاد می‌شود به بهانه‌ای تبدیل شده است که حالا دلسوزان واقعی انقلاب و آنهایی که ثابت کرده‌اند برای توسعه ایران تلاش می‌کنند با اتحادی جدید وارد میدان رقابت شوند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.