تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 8:33
کد خبر : 145201

جزیره سیسیل در ایتالیا و جاذبه های دیدنی آن

جزیره سیسیل در ایتالیا و جاذبه های دیدنی آن

با نگاهی به تاریخ اروپا می‌توان دریافت که کشور ایتالیا به‌عنوان بازمانده‌ای از امپراطوری بزرگ و قدرتمند روم، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای این قاره است؛ در حدی که بیشترین تعداد جاذبه گردشگری را در فهرست میراث جهانی یونسکو به خود اختصاص داده است. هر گوشه از این کشور تاریخ غنی و جالب توجهی دارد که

با نگاهی به تاریخ اروپا می‌توان دریافت که کشور ایتالیا به‌عنوان بازمانده‌ای از امپراطوری بزرگ و قدرتمند روم، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای این قاره است؛ در حدی که بیشترین تعداد جاذبه گردشگری را در فهرست میراث جهانی یونسکو به خود اختصاص داده است. هر گوشه از این کشور تاریخ غنی و جالب توجهی دارد که با زیبایی‌های طبیعت در آمیخته‌اند. جزیره سیسیل یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایتالیاست که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می‌خواند. در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی سیسیل خواهیم پرداخت.

سیسیل کجاست و بهترین زمان سفر به آن چه زمانی است؟

این روزها صحبت از کشور ایتالیا و به‌خصوص مهاجرت به آن، بیش از پیش به میان می‌آید. همین موضوع می‌تواند دلیلی برای بررسی بهتر و بیشتر این کشور باشد. چیزی که به طور قطع می‌توان به آن اقرار کرد این است که با کمی تحقیق درباره ایتالیا، عاشق و شیفته این کشور رویایی خواهید شد. یکی از بهترین بخش‌های ایتالیا جزیره سیسیل است.

سیسیل یک جزیره مستقل در جنوب شبه جزیره ایتالیا است که در دل دریای مدیترانه قرار گرفته و آن‌قدر رویایی است که گویی از دل تاریخ بیرون آمده است. این جزیره حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و در سرتاسر مساحت ۲۵ هزار کیلومتر مربعی خود، با دیدنی‌های مختلف پوشیده شده است. لازم به ذکر است تنگه‌ای به نام «تنگه مسینا» سیسیل را از شبه جزیره ایتالیا جدا می‌کند.

اگر بخواهیم به شرایط جغرافیایی سیسیل بپردازیم، باید بگوییم بخش اعظم این جزیره با کوه‌ها پوشیده شده است. حتی نماد جزیره سیسیل، کوه آتشفشانی «اتنا» است که بلندترین آتشفشان اروپا محسوب می‌شود.

این آتشفشان آخرین بار نزدیک به ۳۵۰۰ سال پیش فوران داشته است. حال اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به سیسیل را مشخص کنید، می‌بایست نگاهی به وضعیت آب و هوایی آن داشته باشید. آب و هوای سیسیل در اغلب ماه‌های سال معتدل است؛ اما بهترین و مطلوب‌ترین آب و هوا را در ماه‌های نوامبر تا آوریل دارد؛ بنابراین برای آن که نهایت لذت را از سفر خود به سیسیل ببرید، سفرتان را برای این چند ماه برنامه‌ریزی کنید.

جاذبه‌های دیدنی سیسیل را بشناسید

اگر می‌خواهید از مدت زمان حضورتان در سیسیل نهایت استفاده را ببرید، لازم است برنامه مناسبی برای سفر به این شهر داشته باشید. سیسیل آن قدر جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که قطعاً در یک سفر چند روزه نمی‌توانید از همه آن‌ها دیدن کنید. در ادامه چند مورد از پرطرفدارترین جاهای دیدنی سیسیل را معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شده و طی سفرتان به این جزیره، از آن‌ها بازدید نمایید.

کوه اتنا

همان طور که گفتیم، کوه آتشفشانی اتنا نماد شهر سیسیل است؛ بنابراین نمی‌توان به سیسیل سفر کرد و بازدید از این جاذبه را از دست داد. تفریحات متعددی در کوه اتنا در نظر گرفته شده‌اند که با هر سلیقه‌ای می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید؛ به عنوان مثال در فصول سرد، امکان اسکی بر فراز کوه اتنا وجود دارد و در سایر اوقات سال، مسیرهای پوشیده با جنگل اتنا، بهترین انتخاب برای پیاده‌روی هستند؛ همچنین تله‌کابین اتنا نیز یک منظره کارت پستالی و خیره‌کننده را به شما نمایش خواهد داد. لازم به ذکر است دسترسی به کوه اتنا از طریق حمل و نقل عمومی نیز فراهم است.

شهر تاورمینا

یکی از توریستی‌ترین مکان‌ها در سیسیل، شهر تاورمینا Taormina است. این شهر بیشتر به‌خاطر مناظر زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود. در سفرتان به تاورمینا بازدید از موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • جزیره کوچک ایزولا بلا و ساحل آن

  • تئاتر یونانی تاورمینا

  • منظره اتنا و دریا

  • کلیسای مادونا

شهر سیراکوز

یکی دیگر از جاهای دیدنی سیسیل، جزیره «اورتیگیا» است که در شهر سیراکوز واقع در ساحل شرقی سیسیل قرار دارد. در دل این جزیره همه چیز زیباست؛ به طوری که انگار به یک فیلم قدیمی نگاه می‌کنید یا وارد دنیای کارتون‌ها شده‌اید. در هر گوشه از جزیره اورتیگیا می‌توانید مناظر فوق‌العاده چشم‌نواز، بناهای تاریخی باشکوه و تفریحات ارزان قیمت جذابی را پیدا کنید. بدون شک لحظه لحظه حضورتان در اورتیگیا تجربه جالبی برای‌تان خواهد بود.

دره معابد

دره معابد شما را به سفری در طول تاریخ خواهد برد تا با روم و یونان باستان بیشتر آشنا شوید. این دره در حقیقت بزرگ‌ترین پارک باستان‌شناسی دنیاست که ۱۳۰۰ هکتار مساحت داشته و از ۸ معبد تشکیل می‌شود. این معابد مربوط به قرن ۵ و ۶ قبل از میلاد مسیح هستند و معروف‌ترین معبد از میان آن‌ها، معبد «کنکوردیا» است. این معبد یکی از خاص‌ترین طراحی‌ها را در میان آثار به‌جا مانده از یونان باستان دارد و حتی ۶ ستون سازمان یونسکو نیز از همین بنا الهام گرفته شده است.

رومانا دل کاساله

اگر می‌خواهید یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده از امپراطوری روم را ببینید و با معماری آن دوره بیشتر آشنا شوید، ویلای رومانا دل کاساله انتخاب خوبی است. این ویلا در قرن چهارم میلادی ساخته شده و بیش از هر چیز به‌خاطر موزاییک‌های زیبا و معماری هنرمندانه‌اش شناخته شده است. جالب است بدانید این ویلا در قرن ۱۲ میلادی رها شد؛ اما مجدداً در قرن ۱۹ مشهور شد و به‌عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید. ازجمله جالب‌ترین موزاییک‌های رومانا دل کاساله، موزاییک‌هایی هستند که تصاویری از زنان در حال ورزش و تمرین را به‌تصویر می‌کشند.

سفر به زیباترین جزایر ایتالیا با فلای تودی

برای آن که بتوانید با حداقل هزینه به توریستی‌ترین مقاصد خارجی سفر کنید، بسیار مهم است که مرجعی مناسب برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما داشته باشید. متأسفانه اغلب مجموعه‌های گردشگری و مسافرتی هتل‌ها و بلیط‌ها را با قیمت‌های نجومی به مسافران ارائه می‌کنند.

در این بین مجموعه فلای تودی از منصف‌ترین آژانس‌هایی است که همواره کمترین قیمت را در میان فعالین این حوزه ارائه می‌کند. علاوه بر آن، اغلب تخفیف‌های قابل توجهی نیز در وبسایت فلای تودی برای رزرو هتل، بلیط قطار و سایر خدمات ارائه می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شده و هزینه‌های سفرهای داخلی و خارجی را کاهش دهید. همین حالا وارد وبسایت شده و از نزدیک با خدمات فلای تودی و همچنین نظرات کاربران آشنا شوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.