تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 - 14:33
کد خبر : 93276

توسعه اقتصاد دیجیتال اولویت پست بانک ایران

توسعه اقتصاد دیجیتال اولویت پست بانک ایران

آرمان شرق-گروه اقتصاد:پست بانک ایران بانک دولتی ایرانی است، که در زمینه ارائه خدمات مالی و بانکداری به مناطق روستایی فعالیت می‌کند و از دی‌ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد و هم‌اکنون نیز به کار خود ادامه می‌دهد. پست بانک ایران ضمن اینکه بانک تخصصی حوزه IT و ICT بوده در مناطق روستایی و کم برخوردار نیز فعالیت می‌کند و بانک پیشگام در اقتصاد دیجیتال است.

آرمان شرق-گروه اقتصاد:پست بانک ایران بانک دولتی ایرانی است، که در زمینه ارائه خدمات مالی و بانکداری به مناطق روستایی فعالیت می‌کند و از دی‌ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد و هم‌اکنون نیز به کار خود ادامه می‌دهد. پست بانک ایران ضمن اینکه بانک تخصصی حوزه IT و ICT بوده در مناطق روستایی و کم برخوردار نیز فعالیت می‌کند و بانک پیشگام در اقتصاد دیجیتال است.

سرانجام به استناد بند ۴، هزار و بیست و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار در مورخ ۱۳۸۳/۰۴/۰۲، پست بانک ایران به عنوان یازدهمین بانک دولتی مجاز به انجام همه فعالیت‌های بانکی شد.

پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در بیش از ۴۰۰ شعبه و ۶ هزار باجه خدمات بانکی شهری و روستائی، همه خدمات بانکی را به صورت آنلاین ارائه می‌کند.

هم اکنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات پست بانک ایران هستند و توسعه اقتصاد دیجیتال و بانکداری الکترونیکی در مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت برنامه‌های پست بانک است.

معاون ارزیابی طرح‌های پست بانک ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماموریت و رسالت پست‌بانک ایران، اظهار می‌کند: همایش اینوتکس برای تامین و حمایت شرکت‌هایی است که در حوزه دانش‌بنیان و استارت‌اپ بوده که پست بانک ایران با توجه به ماموریت و رسالت‌هایی که از گذشته در حوزه IT داشته در این همایش به‌عنوان یکی از حمایت‌کنندگان اصلی ورود پیدا کرده است.

علی دهقان در رابطه با حمایت پست بانک ایران از شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های نوآورانه، می‌افزاید: پست بانک ایران علاوه بر اینکه از محل منابع داخلی خود حمایت مالی دارد از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه ملی و بند یک تا ۹ تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانیم از طرح‌های دانش بنیان و استارتاپ حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پست‌بانک در کنار دو بانک دیگر و صندوق کارآفرینی امید طرح‌هایی که از طریق کارگروه‌هایی تحت عنوان کارگروه‌های اشتغال معرفی می‌شوند، تسهیلاتی را در راستای اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند، خاطرنشان می‌کند: پست بانک ایران به عنوان بانک عامل قانون اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بود اکنون در کنار آن برای طرح‌هایی که در حوزه‌های IT و ICT بتوانند در بحث اقتصاد دیجیتال تاثیرگذار باشند، ورود پیدا کرده و در نمایشگاه اینوتکس به عنوان حامی مالی و برنامه طرح‌ها وارد می‌شود.

مشاور مدیرعامل پست‌ بانک ایران در رابطه با همایش اینوتکس، اظهار می‌کند: پست بانک ایران در همایش حمایت و تامین مالی شرکت‌های استارت‌آپ تحت عنوان اینوتکس شرکت کرده که در این همایش یک سری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، نخبگان و اندیشمندان، طرح‌های پیشنهادی خود را در این هماییش ارائه می‌کنند و مورد ارزیابی هیئت داوران قرار می‌گیرد.

فتانه توحیدی با بیان اینکه پست بانک ایران به طرح‌های برتر از نظر هیئت داوران ضمن ارائه جوایزی، آنان امکان بهره‌برداری از تسهیلات و حمایت مالی پست بانک ایران را دارا خواهند بود، می‌افزاید: پست بانک ایران ضمن اینکه بانک تخصصی حوزه IT و ICT بوده در مناطق روستایی و کم برخوردار نیز فعالیت می‌کند و بانک پیشگام در اقتصاد دیجیتال است.

وی با اشاره به مطرح بودن دیجیتالی شدن و اقتصاد دیجیتال در دنیا، تصریح می‌کند: پست بانک ایران در این حوزه به عنوان بانک پیشگام اقدامات زیرساختی انجام داده و زیرساخت‌های فناورانه مبتنی بر اقتصاد و بانکداری دیجیتال را فراهم کرده و به تبع آن امکان بهره‌برداری طرح‌های فناورانه و نوآورانه را از این زیرساخت‌ها فراهم کرده است.

این مسئول با بیان اینکه پست بانک ایران از محل منابع داخلی بانک و صندوق توسعه ملی از طرح‌های نواورانه و فناورانه حمایت می‌کند و تسهیلات کم‌بهره به آنان ارائه می‌دهد، خاطرنشان می‌کند: باید در ارزیابی‌ها دقت کنیم که طرح‌ها به گونه‌ای باشد که امکان توسغعه و راه‌اندازی آن وجود داشته و در واقع افرادی برنده شوند که توانمندی و قابلیت اجرای طرح خود را دارند تا در جهت منافع ملی، خدمت به نقاط روستایی و کم برخودار بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای داشته باشیم.

مدیر شعب پست بانک استان زنجان نیز با بیان اینکه پست بانک ایران به موجب قانون به عنوان یازدهمین بانک دولتی از سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرد، اظهار می‌کند: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در بیش از ۴۰۰ شعبه و ۶ هزار باجه خدمات بانکی شهری و روستائی، همه خدمات بانکی را بصورت آنلاین ارائه می‌کند. همچنین ۶ هزار نقطه تماس روستایی در کل کشور عملیاتی شد و مجوزهای آن اخذ شد که سهم پست بانک استان زنجان از ۲۴۰ باجه، ۱۵۰ بادجه کار می‌کند و هر روستایی که درخواست کند باجه بانکی داشته باشد به‌صورت رایگان فعال می‌شود.

حسن شجاعی با اشاره به اینکه کار بانکی آنلاین در ۱۵۰ نقطه تماس استان زنجان انجام می‌شود و انتخاب روستا براساس آمایش سرزمین بود، می‌افزاید: اکنون آمادگی داریم ۶۰ نقطه دیگر را وارد عرصه بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال و بانک مرکزی قرار دهیم تا به ۲۴۰ برسد.

وی با اشاره به ارائه ۳۵ نوع خدمت بانکی در روستاهای استان زنجان، تصریح می‌کند: اکنون به مرز توسعه‌یافتگی می‌رویم که پست بانک می‌تواند با توجه به سیاست‌گذاری که بانک مرکزی قرار داده و مجوزهای رسمی در حوزه روستایی داده است، بتواند کارهای خوبی را در این حوزه انجام دهد.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ و سال‌جاری پست بانک استان زنجان به عنوان عضو صندوق توسعه ملی در پیش پذیرش طرح‌هایی که منجر به اشتغال و تولید می‌شوند وارد شده و نزدیک هزار میلیارد تومان پول برای تولید و اشتغال به اهالی روستا داده‌ایم، ادامه می‌دهد: هدف‌گذاری بانک این است که عزت و احترامی به روستاها بدهیم که نیاز به آمدن کار بانکی به شهر نباشد.

مدیر شعب پست بانک استان با اشاره به فعالیت‌های پست‌بانک در حوزه IT و ICT، اظهار می‌کند: پست بانک آمادگی دارد در کنار ایده‌هایی که می‌تواند تبدیل به عمل شود قرار بگیرد و با نرخ‌های ترجیحی بسیار خوب تسهیلانی را پرداخت کند، گفتنی است آمادگی داریم هرگونه طرح‌هایی که به هدف می‌خواهد برسد و هدف‌های عملیاتی است به عنوان یک کمک‌رسان مالی در کنارشان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.