تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 22:19
کد خبر : 143218

تهران برفی می‌شود/برف پاییزی ایران را سفیدپوش می‌کند

تهران برفی می‌شود/برف پاییزی ایران را سفیدپوش می‌کند

آرمان شرق-گروه جامعه: اداره کل هواشناسی استان تهران بارش باران و برف در نیمه شمالی استان از بعد از ظهر فردا (۲۹ آبان‌ماه) همچنین کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما و بخبندان شبانه خبر داد.

تهران برفی می‌شود/برف پاییزی ایران را سفیدپوش می‌کند

ایسنا: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، امروز تا ظهر فردا(۲۸ تا ۲۹ آبان‌ماه) وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات با غبار محلی رقیق پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز سه شنبه (۲۹ تا ۳۰ آبان‌ماه) با عبور سامانه بارشی در بیشتر نواحی استان آسمان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در نیمه شمالی استان بارش باران و برف، در ارتفاعات بارش برف، گاهی کولاک برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

شایان ذکر است در روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش محسوس دما در سطح استان از ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس

پیش بینی میشود که با یخبندان شبانه همراه خواهد بود. از روز چهارشنبه تا پنج شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و روند افزایش غبار محلی پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، با کمینه دمای   درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (  ‌ماه) با حداقل دمای   و حداکثر دمای   درجه سانتیگراد و طی ‌ (  ماه)   با حداقل دمای   و حداکثر دمای   درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برف پاییزی ایران را سفیدپوش می‌کند

پیش بینی‌های ماهواره‌ای از بارش برف در کشور، از سفیدپوش شدن ۳۰ شهرستان در مناطق شمالی و شمال غرب از جمله تهران در ۵ روز آینده خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سال آبی گذشته سومین خشکسالی پیاپی در ایران را رقم زد و شرایط تامین آب در بسیاری از مناطق بحرانی شد. حالا و در سال آبی جاری، مدل‌های ماهواره‌ای از پیش‌بینی بارش برف و نفوذ سامانه بارشی به شمال و غرب کشور حکایت دارد.

بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای ۳۰ شهرستان کشور طی ۵ روز آینده پذیرای برف خواهند بود و بیشترین بارش نقطه‌ای برف در مشکین شهر، اردبیل، سرعین، نیر و سراب با بارش فراتر از ۳۰ سانتیمتر اتفاق خواهد افتاد. همچنین مناطق چالوس، تنکابن و طالقان در کنار نور، شمیرانات، کرج و تهران نیز بارش بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر را تجربه خواهد کرد.

برف پاییزی ایران را سفیدپوش می‌کند+نقشه

بر اساس این پیش‌بینی‌ها استان تهران عمق برق بیشینه نقطه‌ای ۲۲ سانتیمتر را تجربه خواهد کرد و متوسط عمق برف در سطح شهرستان کمتر از یک سانتیمتر خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرده است، دمای هوا طی روز‌های آینده کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای را تجربه کند که این کاهش دما در کنار نفوذ سامانه بارشی زمینه‌ساز برف خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.