تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 7:07
کد خبر : 147089

تأخیر در تحویل خودرو به کرمان موتور رسید

تأخیر در تحویل خودرو به کرمان موتور رسید

آرمان شرق-گروه اقتصاد:با احتساب تعطیلی روز جمعه و پنج‌شنبه (که پنج‌شنبه‌ها معمولاً جزو روز کاری خودروسازان تلقی می‌شود)، خودروهای ثبت‌نامی از تاریخ اول مهر ماه باید حداکثر تا ابتدای دی ماه سال جاری فاکتور شده و طی دو الی سه هفته، تحویل خریداران می‌شد؛ اما با گذشت حدود یک ماه از تاریخ اعلامی کرمان موتور، خودروی KMC J7 برخی از متقاضیان حتی فاکتور هم نشده است.

تأخیر در تحویل خودرو به کرمان موتور رسید

تأخیر در تحویل خودرو به کرمان موتور رسید/ افزایش قیمت KMC J7 دلیل تأخیر در تحویل این خودروست؟

تأخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی به امری رایج در شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده است. این بار تأخیر در تحویل خودروهای شرکت کرمان موتور، صدای اعتراض مشتریان را بلند کرده که خودروهای آن‌ها با گذشت چند ماه از ثبت‌نام حتی فاکتور نشده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، از زمان ممنوعیت واردات خودرو و آغاز انحصار همه‌جانبه خودروسازان دولتی و خصوصی در کشور، تأخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی نیز به امری رایج تبدل شده است. این مشکل معمولاً دو خودروساز دولتی به دلیل تعهدات بسیار بالاتر نسبت به خودروسازان خصوصی بیشتر به چشم می‌خورد؛ اما حال گویا تأخیر در پلاک‌گذاری و تحویل خودرو به کرمان موتور رسیده است.

در ادامه به ادعای برخی از مشتریان این شرکت مبنی‌بر عملی نشدن تعهدات اشاره می‌شود.

افزایش قیمت در بازار، دلیل تأخیر در تحویل خودرو؟

یکی از متقاضیان کرمان موتور به نمایندگی از دیگر خریداران این شرکت که خودروی KMC J7 را در شهریور ماه سال جاری به صورت اقساطی و با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه خریداری کرده است به تجارت‌نیوز می‌گوید: کرمان موتور خودروی ثبت‌نامی J7 من و حدود ۲۰۰ نفر از مشتریان را با گذشت بیش از چهار ماه از عقد قرارداد، فاکتور نمی‌کند. همچنین خودروهای برخی از مشتریان نیز به‌رغم دریافت پلاک، تحویل خریداران نمی‌شود.

مشتریان ادعا می‌کنند که افزایش قیمت KMC J7 نسبت به دیگر محصولات کرمان موتور، دلیل تأخیر در تحویل این خودرو است؛ اما زمانی که با پشتیبانی خودروساز تماس می‌گیرند پاسخ‌های متفاوتی از جمله مشکل در ترانزیت خودرو، مشکلات گمرکی یا شماره‌گذاری از سوی آن‌ها دریافت می‌کنند.

با احتساب تعطیلی روز جمعه و پنج‌شنبه (که پنج‌شنبه‌ها معمولاً جزو روز کاری خودروسازان تلقی می‌شود)، خودروهای ثبت‌نامی از تاریخ اول مهر ماه باید حداکثر تا ابتدای دی ماه سال جاری فاکتور شده و طی دو الی سه هفته، تحویل خریداران می‌شد؛ اما با گذشت حدود یک ماه از تاریخ اعلامی کرمان موتور، خودروی KMC J7 برخی از متقاضیان حتی فاکتور هم نشده است.

ایراد سازمان استاندارد، دلیل تأخیر محصولات کرمان موتور

با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی تجارت‌نیوز مبنی‌بر دلیل تأخیر در فاکتور شدن و تحویل خودروهای ثبت‌نامی از شرکت کرمان موتور، این خودروساز ایراد سازمان استاندارد را عامل پلاک‌نشدن خودروهای KMC J7 اعلام می‌کند که احتمالاً طی چند روز آینده مشکل فوق برطرف شود و روند فاکتور و پلاک‌گذاری خودرو به روال گذشته بازگردد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.