تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 7:06
کد خبر : 143392

بعد از خرید بلیط هواپیما چه کنم؟

بعد از خرید بلیط هواپیما چه کنم؟

اگر شما هم اولین بلیط هواپیما خود را به‌صورت آنلاین خریده‌اید و اکنون در مورد کارها و مراحل بعدی سوال دارید، بهتر است این مقاله را تا پایان بخوانید. آیا باید بلیط خود را پرینت بگیریم؟ در روز پرواز مستقیما باید به فرودگاه برویم یا نیاز به انجام برخی از موارد به‌صورت آنلاین وجود دارد؟

خرید بلیط هواپیما

اگر شما هم اولین بلیط هواپیما خود را به‌صورت آنلاین خریده‌اید و اکنون در مورد کارها و مراحل بعدی سوال دارید، بهتر است این مقاله را تا پایان بخوانید. آیا باید بلیط خود را پرینت بگیریم؟ در روز پرواز مستقیما باید به فرودگاه برویم یا نیاز به انجام برخی از موارد به‌صورت آنلاین وجود دارد؟ چه کارهایی را باید قبل از ورود به هواپیما انجام داده باشیم؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که شما باید درباره آن‌ها بدانید. در این مقاله پاسخ کاملی برای مراحل بعد از خرید بلیط هواپیما برای شما خواهیم داشت. اگر دوست دارید سفر بعدی خود را با هواپیما انجام دهید، حتما این مطلب را بخوانید. بد نیست این مقاله را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم اطلاعاتی کاملی درباره این موضوع داشته باشند. موضوع را با اولین مرحله یعنی مرحله آمادگی برای پرواز آغاز می‌کنیم.

چک‌این آنلاین

در بیشتر پروازها، در واقع نیازی به چک‌این آنلاین ندارید، اما این کار مزایایی برای شما دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود به‌هرحال این کار را انجام دهید. با چک‌این یا پذیرش اولیه به‌صورت آنلاین، از صف‌های طولانی چک‌این در فرودگاه‌ها دور خواهید شد و مزایای هم از نظر هزینه‌های ورود به فرودگاه برای شما خواهد داشت. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چک‌این آنلاین چه زمانی فعال می‌شود. در اروپا، خطوط هوایی چندین هفته قبل از پرواز، چک‌این آنلاین را باز می‌کنند، اما در ایالات متحده، معمولا فقط ۴۸ ساعت قبل از پرواز شما این مورد را می‌بینید. در ایمیل تایید رزرو، اطلاعات مربوط به باز شدن اعلام‌حضور آنلاین را پیدا می‌کنید. پس از ثبت‌نام آنلاین، کارت پرواز خود را دریافت خواهید کرد که باید آن را پرینت بگیرید یا در برنامه شرکت هواپیمایی خرید بلیط هواپیما بارگذاری کنید.

خرید بلیط هواپیما

در پروازهای بین‌المللی، به احتمال زیاد نمی‌توانید به‌صورت آنلاین چک‌این کنید. به جای این موضوع، باید در فرودگاه چک این را انجام دهید. دلیل این موضوع این است که کارمندان خطوط هوایی باید قبل از گذراندن مراحل امنیتی، تمام مدارک لازم برای ورود به کشور را بررسی کنند. هنگام خرید بلیط هواپیما می‌توانید درباره کشورهای مبدا، مقصد و میانی درباره این موضوع تحقیق کنید.

چه مدارکی برای ورود به کشور نیاز دارید

در طول همه‌گیری، علاوه بر ویزا، اکثر کشورها به مدارک بیشتری مانند گواهی‌های واکسیناسیون، آزمایش‌های منفی COVID-19 و فرم‌های بهداشتی پر شده نیاز داشتند. مدارک مورد‌نیاز برای هر کشور بر اساس خود کشور، جایی که از آن سفر می‌کنید و شهروندی شما هستند. برای اینکه بفهمید به چه مدارکی نیاز دارید، بهترین کار این است که با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید (آنها معمولا این اطلاعات را قبل از پرواز ایمیل می‌کنند) یا با کنسولگری یا سفارت خود ارتباط برقرار کنید. امروزه قوانین و محدودیت‌ها هر روز تغییر می‌کنند، بنابراین قبل از عزیمت به فرودگاه، این اطلاعات را دوباره بررسی کنید.

از اسناد مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

برخی از فرودگاه‌ها هنوز زیرساخت‌های لازم برای رسیدگی به کارت‌های پرواز الکترونیکی را ندارند و از مسافران می‌خواهند که یک نسخه کاغذی از کارت پرواز خود را چاپ کنند. حتی اگر آن‌ها این کار را انجام دهند، به‌هرحال ایده خوبی است که شما کارت پرواز را چاپ کنید. این موضوع می‌تواند فقط به این دلیل باشد که شما هرگز نمی‌دانید قرار است برای تلفن شما چه اتفاقی بیفتد؛ بنابراین کارت پرواز خود را که پس از بررسی آنلاین، چاپ کنید و از سایر مدارک مهم مانند گذرنامه، ویزا، گواهی واکسیناسیون، فرم‌های بهداشتی و غیره کپی داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما

سایر فعالیت‌ها بعد از خرید بلیط هواپیما

تعدادی از کارهای مهم برای بعد از خرید بلیط هواپیما را نام بردیم. شما می‌توانید مواردی مانند گزینه‌ای زیر را هم برای قبل از این‌که وارد هواپیما شوید در نظر بگیرید:

  • چمدان خود را ببندید و مطمئن شوید که در محدوده اندازه و وزن خطوط هوایی است.
  • زودتر از زمان پرواز به فرودگاه بروید. معمولا زمانی هنگام خرید بلیط هواپیما به‌عنوان بهترین زمان برای حضور در فرودگاه به شما گفته می‌شود.
  • به میزهای تحویل بار بروید (اگر آنلاین تحویل داده نشود). چمدان‌های تحویل‌شده را در میز تحویل چمدان بگذارید.
  • از قسمت امنیت فرودگاه عبور کنید.
  • حتما همه قسمت‌های بلیط و مواردی که روی آن نوشته شده است را کامل و دقیق بخوانید. روز سفر، مبدا، مقصد، ساعت پرواز، اطلاعات صندلی و کلاس پروازی شما و قوانین خرید بلیط و پرواز از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که روی بلیط درباره آن‌ها نوشته شده است.
  • به دروازه یا گیتی که برای شما تعیین شده است، بروید. این اطلاعات در بلیط شما وجود دارد.
  • سوار هواپیما شوید و چمدان‌های دستی خود را کنار بگذارید.
  • به مواردی که مهمان‌داران و کارکنان هواپیما و فرودگاه به شما گفته می‌گویند را مدنظر قرار دهید.
  • پس از فرود، چمدان‌های خود را از قسمت بار فرودگاه تحویل بگیرید.
  • امور گمرکی و مهاجرت (در پروازهای بین‌‎المللی) را در فرودگاه مقصد انجام دهید.
  • به‌عنوان آخرین مرحله از پرواز خود، فرودگاه را ترک کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.