تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 6:28
کد خبر : 137152

بازداشت ۱۲ فعال حقوق زنان در استان گیلان

بازداشت ۱۲ فعال حقوق زنان در استان گیلان

آرمان شرق-گروه سیاست:در چند روز گذشته شبکه‌های اجتماعی از بازداشت ۱۲ فعال حقوق زنان در استان گیلان خبر داده‌اند. 

 بازداشت ۱۲ فعال حقوق زنان در استان گیلان

شرق: روز چهارشنبه ۲۵ مرداد، متین یزدانی، فروغ سمیع‌نیا، یاسمین حشدری، جلوه جواهری، زهرا دادرس، زهره دادرس، نگین رضایی، شیوا شاه‌سیاه و واحده خوش‌سیرت از فعالان حقوق زنان در شهرهای رشت،‌ فومن، انزلی و لاهیجان بازداشت شدند.

همچنین ساعاتی بعد خبر رسید که سارا جهانی، فعال امور زنان و هومن طاهری، فعال سیاسی نیز جزء بازداشت‌شده‌ها هستند. همچنین در خبری دیگر به نقل از خانواده‌ها اعلام شد که آزاده چاووشیان، فعال حقوق زنان ساکن رشت، نیز در روز ۲۵ مرداد بازداشت شده است. همگی این افراد در منزل خود بازداشت شده‌اند و در ساعات اولیه اطلاعی از نهاد بازداشت‌کننده نبود. خانواده‌های آنان در مراجعه به دادسرای عمومی رشت و دادسرای انقلاب رشت نتوانستند اطلاع دقیقی درباره وضعیت این افراد به دست بیاورند. در این مراجعه از آنها خواسته شد که روز شنبه به دادسرا برای پیگیری مراجعه کنند.

در میان افراد جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا و متین یزدانی از افراد شناخته‌شده در حوزه فعالیت برای حقوق زنان هستند. دو برادر جلوه جواهری شهید شده‌اند.

از سویی دیگر خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل اطلاعات استان گیلان بدون نام‌بردن از افراد بازداشت‌شده، اطلاعیه‌ای را منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: «تیم تشکیلاتی ۱۲‌نفره که سابقه‌­ی فعالیت‌­های ضدامنیتی متعددی در اغتشاشات سال گذشته را نیز دارا است، با شناسایی و گردآوردن دیگر افراد سابقه‌­دار در آن وقایع و فریب تعدادی از جوانان و متشکل‌کردن آن­ها، در حال فراهم‌آوردن مقدمات اغتشاش و ناامنی در سطح استان گیلان و برخی شهرستان­‌های استان کردستان بود که تمام اعضای آن در روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه دستگیر شدند».

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.