تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 11:06
کد خبر : 139773

چالش‌ها و دردسرهای پرسپولیس در بازی با الدحیل

چالش‌ها و دردسرهای پرسپولیس در بازی با الدحیل

آرمان شرق-گروه ورزش:در واقع اگر سیستم یحیی بدون مهاجم باشد، احتمال استفاده از عالیشاه و عمری به عنوان نفرات پیشانی پرسپولیس وجود دارد، هر چند باید دید شرایط عمری در بازگشت از هانگژو چگونه خواهد بود و به لحاظ بدنی شرایط فیکس بازی کردن دارد یا نه؟اگر سیستم گل‌محمدی بای این بازی تغییر کند و با سیستم ۱-۱-۴-۴ بازی کند هم ممکن است زاهدی یا باهویی مهاجم نوک باشند و عالیشاه یا عمری پشت سر  یکی از آنها بازی کنند. 

چالش‌ها و دردسرهای پرسپولیس در بازی با الدحیل

وحشت بزرگی که یحیی با آن روبرو می‌شود!

به گزارش “ورزش سه” پرسپولیس در حالی عصر پنجشنبه آخرین تمرین خود قبل از سفر به قطر را برگزار کرد که خبری از وحید امیری و مهدی ترابی، دو مصدوم این تیم، در ورزشگاه شهید کاظمی نبود.
البته شرایط وحید امیری که از ناحیه همسترینگ مصدوم شده مشخص بود و او به بازی الدحیل نمی‌رسد، اما در مورد مهدی ترابی امیدواری‌هایی وجود داشت که تا الان زنده نشده است.

ترابی در حالی به قطر می‌رود که از بازی النصر تا الان مصدوم بوده و با تیمش تمرین نکرده است. ترابی در چند روز اخیر فقط در حال مداوای مچ مصدوم خود بوده و حتی به صورت انفرادی نیز تمرین نکرده است.
در واقع اینطور به نظر می‌رسد که یحیی قصد دارد او را به قطر ببرد و تا آخرین روز شرایطش را بسنجد و اگر مشکلی نداشت در لیست بازی قرار دهد.

1931694

با این حال سوال اینجاست که اگر ترابی هم مثل امیری و سرلک در بازی با الدحیل غایب باشد، شرایط پرسپولیس چگونه خواهد بود؟ 
این یک واقعیت است که در فاز حمله پرسپولیس امیری و ترابی مهمترین گزینه‌ها هستند و با کیفیت انفرادی و دوندگی خود در کارهای ترکیبی و خلق موقعیت‌ها بیشترین تاثیر را می‌گذارند. پس طبیعی است که غیبت آنها برای یحیی  بزرگی ایجاد کند.

1930253

به نظر می‌رسد اگر یحیی بخواهد با سیستم بدون مهاجم (۶-۴) بازی کند نقش امیری را به امید عالیشاه بدهد که فصل قبل در این پست (مهاجم سایه) بازی کرده بود هر چند یاسین سلمانی هم می‌تواند گزینه‌ای برای این پست باشد. در واقع اگر سیستم یحیی بدون مهاجم باشد، احتمال استفاده از عالیشاه و عمری به عنوان نفرات پیشانی پرسپولیس وجود دارد، هر چند باید دید شرایط عمری در بازگشت از هانگژو چگونه خواهد بود و به لحاظ بدنی شرایط فیکس بازی کردن دارد یا نه؟
اگر سیستم گل‌محمدی بای این بازی تغییر کند و با سیستم ۱-۱-۴-۴ بازی کند هم ممکن است زاهدی یا باهویی مهاجم نوک باشند و عالیشاه یا عمری پشت سر  یکی از آنها بازی کنند.

1928568

اما غیب ترابی می‌تواند چالش‌های یحیی گل‌محمدی را بیشتر کند. ترابی در هر دو سیستم به عنوان هافبک چپ به میدان می‌رفت و در کارهای ترکیبی از کانال کناری مرد اول تیمش بود و با حرکات انفجاری و تکنیکی یا موقعیت خلق می‌کرد یا خودش برای گلزنی اقدام می‌کرد.
با غیبت احتمالی ترابی، یحیی می‌تواند سعید صادقی را به جناح چپ بیاورد که اتفاقا اینجا عملکرد بهتری می‌تواند داشته باشد و عجیب بود بعد از مصدومیت ترابی در بازی النصر چرا یحیی این جابجایی را انجام نداد.
در این صورت امید عالیشاه می‌تواند در پست هافبک راست بازی کند و ترکیب دو نفر جلو را با عمری یا سلمانی به همراه زاهدی یا باهویی تشکیل داد.

1932150

به هر حال با توجه به وزن امیری و ترابی در ترکیب پرسپولیس این تیم نیمی از قدرت تهاجمی‌اش را از دست خواهد داد و نفرات جایگزین با هر جابجایی که انجام شود نمی‌توانند کیفیت فردی این نفرات را ارائه دهند، مگر اینکه در دوحه چیزی بیشتر از خودشان باشند و فوق‌العاده عمل کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.