تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 - 20:11
کد خبر : 46646

اوضاع اسفناک روزنامه نگاران در کردستان عراق

اوضاع اسفناک روزنامه نگاران در کردستان عراق

آرمان شرق: سندیکای روزنامه نگاران کردستان عراق و مرکز دفاع از حقوق روزنامه نگاران در اربیل با اشاره به ۱۴۴۰ موردنقض حقوق روزنامه نگاران در ۱۰ سال گذشته خواهان رسیدگی به پرونده قتل روزنامه نگاران کرد عراقی شدند. به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا، سندیکای روزنامه نگاران کردستان عراق روز شنبه با اشاره

آرمان شرق: سندیکای روزنامه نگاران کردستان عراق و مرکز دفاع از حقوق روزنامه نگاران در اربیل با اشاره به ۱۴۴۰ موردنقض حقوق روزنامه نگاران در ۱۰ سال گذشته خواهان رسیدگی به پرونده قتل روزنامه نگاران کرد عراقی شدند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا، سندیکای روزنامه نگاران کردستان عراق روز شنبه با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته اقلیم کردستان عراق شاهد ۱۴۴۰ مورد نقض حقوق روزنامه نگاران بوده است خواهان تحویل قاتلان روزنامه نگاران به دادگاهها شد.
براساس این گزارش در طول سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میلادی ۵ روزنامه نگار در کردستان عراق به قتل رسیده اند بدون اینکه به این پرونده ها رسیدگی شده و قاتلین دستگیر شوند.
این سندیکا تاکید کرد که متاسفانه قاتلان روزنامه نگاران امروز آزادانه در جامعه می گردند و این عاملان قتل تحویل مراجع قانونی نشده اند.
«هندرین احمد» دبیرسندیکای روزنامه نگاران کردستان عراق با تاکید بر ضرورت محاکمه قاتلان روزنامه نگار در منطقه کردستان عراق به رسانه ها گفت: ضروری است که هیچ کسی بعد از نقض حقوق روزنامه نگاران نتواند از دست قانون فرار کرده و ناقضان قانون تحویل مراجع قضایی شوند.
همزمان مرکز دفاع از حقوق روزنامه نگاران به نام (مترو) از دولت اقلیم کردستان عراق خواست رسیدگی به پرونده قتل روزنامه نگاران را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
این مرکز افزود: فرار از قانون و مجازات و انجام قتل شیرازه جامعه را برهم می ریزد و درها به روی آگاهی می بندد ضمن اینکه اعتماد شهروندان به سیستم قضایی را نیز زیرسوال می برد.
مرکز دفاع از حقوق روزنامه نگاران (مترو) یک سازمان غیرانتفاعی است که در اقلیم کردستان عراق تاسیس شده است و سالیانه گزارشهای مربوط به نقض حقوق روزنامه نگاران را منتشر می کند.
این دو مرکز رسانه ای همچنین با ذکر موارد بالای نقض حقوق روزنامه نگاران از همه ارگانهای رسمی در کردستان عراق خواست که براساس حق دسترسی به اطلاعات با روزنامه نگاران همکاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.