تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 9:15
کد خبر : 147162

اعلام جرم علیه پالایشگاه نفت تهران به دلیل فلرسوزی

اعلام جرم علیه پالایشگاه نفت تهران به دلیل فلرسوزی

آرمان شرق-گروه جامعه:رئیس اداره محیط‌زیست ری از اعلام جرم علیه پالایشگاه نفت تهران به دلیل فلرسوزی خبر داد و گفت: در خصوص آلودگی شدید هوا در باقرشهر پس از نظارت بازرسان محیط‌زیست پرونده‌ای برای رسیدگی به فلرسوزی در پالایشگاه تشکیل و رأی بدوی صادر شد.

اعلام جرم علیه پالایشگاه نفت تهران به دلیل فلرسوزی

تسنیم: محمد رستگاری با شاره به پیگیری موضوعات آلودگی هوا در شهرستان ری اظهار داشت: ایستگاه سنجش آلودگی هوای باقرشهر به‌واسطه نزدیکی به اتوبان به دلیل تردد زیاد خودرو‌های سنگین و دیزل که مهمترین نقش را در آلودگی هوا دارند، به طور معمول عدد بالاتری را نسبت به سایر ایستگاه‌ها نشان می‌دهد.

وی افزود: در بخش کهریزک و در محدوده شهر باقرشهر اغلب صنایع آلاینده و بزرگ مقیاس وجود دارند که حتی در صورت رعایت حدود مجاز و استاندارد نیز با توجه به تجمع این صنایع، فاقد آلودگی نیستند و بخشی از آلودگی شدید هوای باقرشهر نیز ناشی از این موضوع است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری با اشاره به شکایت این اداره از پالایشگاه نفت تهران گفت: آلایندگی خروجی دودکش‌های پالایشگاه معمولاً در حد استاندارد است، اما اخیراً به دلیل وجود ۴ فلرسوز شکایتی از این مجموعه ثبت شده است.

رستگاری در پایان با تأیید تأثیر فلرسوزی در آلودگی شدید هوای باقرشهر خاطرنشان کرد: پرونده قضایی مربوط به آلودگی هوا برای پالایشگاه نفت تهران در دادگاه کهریزک تشکیل و منجر به صدور رأی بدوی شده است و همچنان پرونده جهت حفظ سلامت عمومی در جریان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.