تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 11:52
کد خبر : 144426

«اصولگرایان» مدعی تشکیل «مجلس پاسخگو»

«اصولگرایان» مدعی تشکیل «مجلس پاسخگو»

آرمان شرق-گروه سیاست:ما در شورای وحدت نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم. ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب، کارها را پیش ببرد.

«اصولگرایان» مدعی تشکیل «مجلس پاسخگو»

آرمان امروز، گروه سیاسی: حدود یازده هفته تا روز برگزاری انتخابات ۱۱ اسفنده که چهره مجلس دوازدهم را مشخص می‌کند فاصله داریم. باتوجه به اینکه هنوز جواب نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان اعلام نشده است ولی با این حال می‌توانیم بگوییم که مجلس دوازدهم باز هم در اختیار اردوگاه اصولگرایی خواهد بود. این اردوگاه در دوره گذشته توانسته بود با حضور ریش‌سفیداها و سطح پایین توقعات حزبی و جناحی با لیستی یکپارچه وارد میدان شود ولی در این دوره بوی از وحدت در اردوگاه به مشام نمی‌رسد. در این شرایط باید به چندین الگویی اشاره کنیم که اصولگراها قرار است بر اساس آن مجلس آینده را تشکیل دهند. از یک سو جبهه‌پایداری به‌عنوان موتور محرک اردوگاه تلاش می‌کند تا «مجلس اصلح» را به مخاطبان معرفی کند و در سوی دیگر هر طیفی مدل خود را مطرح می‌کند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تلاش دارد تا با ترکیب مجلس یازدهم «مجلس انقلابی‌تری» تشکیل دهند. در همین مورد شورای وحدت برای اینکه بر روی این موج حضور داشته باشد روز گذشته از طرح «مجلس پاسخگو» رونمایی کرد. در ادامه این گزارش دیدگاه‌ها در اردوگاه اصولگرایی را می‌خوانید.

نسبت به شکلگیری یک «مجلس پاسخگو» دغدغههای جدی داریم

«منوچهر متکی» سخنگو و دبیر اجرایی شورای وحدت در دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی و رؤسای کمیته‌های شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی نیز با اشاره به دغدغه این شورا برای مجلس آینده گفت: «شورای وحدت یک جریان و مجموعه انقلابی، مردمی، بی حاشیه و دلسوز است که در پی وحدت آفرینی در جریان ولایی و ارزشی است؛ جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک فراتشکیلات انقلابی و دینی، هدایت‌گر این جریان است. هر چقدر تحرک ما در تهران سازمان یافته‌تر و جدی‌تر باشد موجب امیدبخشی در استان‌ها خواهد بود و آنها را نیز فعال و پرانگیزه خواهد ساخت. ما در شورای وحدت نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم. ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب، کارها را پیش ببرد.»

اخلاق انتخاباتی اقتضا میکند به دنبال رقابت سالم باشیم

در ادامه نشست «حسن بیادی» دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی و رییس ستاد انتخابات شورای وحدت تهران در ادامه گفت: «پرهیز از افراط در رقابت‌های سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاق سیاسی و اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند که به دنبال رقابت سالم باشیم و در عین رقابت‌ها، رفاقت‌های خود را فراموش نکنیم و این، یک اصل کلی در شورای وحدت است. اولین قصد شورای وحدت در بحث انتخابات مشارکت بالای مردم حضور اقشار مختلف در پای صندوق‌های رأی است و این دقیقاً منطبق بر خواست مقام معظم رهبری است که از ابتدای امسال بر مشارکت بالای عمومی در انتخابات تاکید داشته‌اند.»

در پی انتخاباتی پر شور هستیم

«شهاب‌الدین صدر» عضو هیات عالی شورای وحدت نیز با بیان اینکه احزاب، اقشار و روحانیت سه بال عمده شورای وحدت هستند گفت: «در بحث انتخابات، همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند، ما در پی انتخاباتی پُر شور هستیم و چهار اصل رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت برای ما از اهمیت شایان توجهی برخوردار است. اگر رقبای ما در انتخابات حضور جدی دارند، ما نیز باید فعالیت‌های خود را هدفمندتر و جدی‌تر پیش ببریم و این، یک مسابقه سیاسی پیچیده و دشوار است؛ در شورای وحدت عزم ما برای برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی جدی است و عزم راسخ داریم که باید در این رویداد بزرگ سیاسی یک حضور منضبط و معطوف به موفقیت داشته باشیم».

به مجلسی انقلابیتر نیاز داریم

«غلامعلی حداد عادل»، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در آیین اختتامیه سلسله نشست‌های ایمان و امید ویژه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی «در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی سازوکارهایی تعیین می‌شود تا طبق آن سازوکار افراد اصلح برای مجلس دوازدهم مشخص شود. مهندسی حل مسأله در جامعه امروز ضروری است و باید افرادی با این ویژگی به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه پیدا کنند تا بتوانند مشکلات مردم را برطرف سازند. باید مراقبت کنیم تا در انتخابات پیش رو بهانه ایجاد نشود و تنها دنبال کار و رفع مشکلات باشیم. مجلس یازدهم انقلابی است و ما می‌خواهیم مجلس دوازدهم انقلابی‌تر باشد؛ برای تحقق این امر باید افراد باانگیزه، باایمان، باتجربه، خردمند و اهل تفکر برای شرکت در مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند. در نشست‌های آینده به نحوه پیشبرد اهداف و عملکرد در انتخابات بیشتر پرداخته خواهد شد.»

مجلس اصلح انتخاب کنید

حجت‌الاسلام «مرتضی آقاتهرانی»، رییس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مجمع عمومی این جبهه که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد با تاکید بر انتخاب اصلح گفت: «افراد صالح را انتخاب کنید؛ ممکن است این افراد جزو پایداری هم نباشند، اشکالی ندارد. همین‌که صالح باشند، کافی است. کاری کنید که حضرت آقا بگویند مجلس دوازدهم از مجلس قبلی هم انقلابی‌تر است. قبیله‌گری و طایفه‌گری را دور بریزید. مجلس فعلی قابل مقایسه با دو مجلس قبل نیست. نمی‌خواهم بگویم عیبی ندارد، اما اشکالات آن به مراتب کمتر از قبل است. کمک کنید تا افراد خوب به مجلس راه پیدا کنند. ما باید ارتباطاتمان را با همدیگر گسترش دهیم و بیشتر آشنا شویم. امیدوارم ایستادگی شما باعث کوری چشم آمریکا باشد و هرچه زودتر پیروزی مردم غزه را به نظاره بنشینیم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.