تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 9:04
کد خبر : 142916

اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ائتلاف می کنند

اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ائتلاف می کنند

آرمان شرق-گروه سیاست:«بله احتمالش هست. این امکان وجود دارد که طیف آقای لاریجانی و مطهری، طیف آقای مرعشی و کارگزاران و طیف آقای نوبخت و اعتدالیون احتمال دارد که به یک لیست واحدی برسند و یک فهرست در انتخابات بدهند.ولی احتمال دیگری هم هست که به قول معروف اصولگرایان ما را دعوت کنند چون ما می‌گوییم که مستقل هستیم.»

اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ائتلاف می کنند

 

آرمان امروز: «قدرتعلی حشمتیان»، رییس خانه احزاب و دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در این مورد که تحرکات اصلاح‌طلبان در این انتخابات چگونه خواهد بود و در پاسخ به اینکه ائتلاف کارگزاران و اعتماد ملی‌ها یا ائتلاف اعتدالی‌ها با طیف آقای لاریجانی امکان پذیر است؟

به فارس گفت: «بله احتمالش هست. این امکان وجود دارد که طیف آقای لاریجانی و مطهری، طیف آقای مرعشی و کارگزاران و طیف آقای نوبخت و اعتدالیون احتمال دارد که به یک لیست واحدی برسند و یک فهرست در انتخابات بدهند.

ولی احتمال دیگری هم هست که به قول معروف اصولگرایان ما را دعوت کنند چون ما می‌گوییم که مستقل هستیم.»

او در مورد پایداری‌ها گفت: « پایداری‌ها بیشتر ساز خودشان را می‌زنند البته بیشتر با طیف شورای وحدت راه می‌روند تا ائتلاف. البته ببینید جبهه پایداری هم قابل پیش‌بینی نیست هر کدام که قدرتشان بیشتر باشد با آنها همکاری می‌کند.

پایداری حس کند شورای ائتلاف قوی‌تر است با آنها می‌بندد، حس کند شورای وحدت قوی‌تر باشد با آنها می‌بندد؛ به نظر من این‌ها قابل پیش‌بینی نیستند.»

حشمتیان در پاسخ به این شوال که جبهه اصلاحات که صحبت از تحریم انتخابات می‌کنند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ادامه داد: «نه من مطمئنم که تحریم انتخاباتی در مملکت وجود نخواهد داشت، همچنان که در بحث حماس و غزه همه با هم پای کار آمدند، بنده معتقدم که تحریم انتخاباتی وجود نخواهد داشت منتها لیست قوی و لیست ضعیف وجود خواهد داشت.

اگر همه افراد را تایید کنند لیست جداگانه‌ای همه گروه ها برای خودشان می‌دهند، تا جایی که من اطلاع دارم خیلی از این‌ اصلاح طلب ها چراغ خاموش حرکت می‌کنند و نمی‌خواهند در تیررس باشند.»

رییس خانه احزاب در همین مورد اضافه کرد: «در مملکت ما هیچ چیز مشخص نیست. بنده معتقدم تا حدود زمان تایید صلاحیت‌ها این‌ها نگاه به وزنه‌هایشان می‌کنند.

اگر تایید صلاحیت ها بیاید و خوب باشد، خود ما مستقلین ۳۰ نفر برای یک لیست در تهران داریم.

اگر خاطرتان باشد اصلاح طلب‌ها سه نفر از مستقلین را در دوره قبل وارد لیستشان کردند؛ آقای مطهری را بردند، کاظم جلالی را بردند و نعمتی را بردند. این اتفاق چه زمانی افتاد؟ بعد از اینکه تایید صلاحیت‌ها آمد، تا تایید صلاحیت‌های نهایی نیاید هیچکس نمی‌تواند اظهار نظر قطعی انجام بدهد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.