تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 22:13
کد خبر : 138462

اختلاف نکونام و خطیر در فاز جدید/ هرکسی می‌تواند ۲۰۰میلیارد بیاورد، جای من را بگیرد

اختلاف نکونام و خطیر در فاز جدید/ هرکسی می‌تواند ۲۰۰میلیارد بیاورد، جای من را بگیرد

آرمان شرق-گروه ورزش:اختلافات میان سرمربی و مدیرعامل استقلال نه تنها حل شدنی نیست بلکه وارد فاز تازه‌ای شد. باشگاه استقلال هفته گذشته با محمد جواد کیا دروازه‌بان جوان و آینده‌داری که سابقه حضور در تیم‌های ملی پایه را دارد قرارداد همکاری امضا کرد. علی خطیر اعلام کرد جذب این بازیکن با نظر جواد نکونام بوده است.امروز سرمربی استقلال اعلام کرد به محمد جواد کیا نیازی ندارد و به او اجازه تمرین کردن نخواهد داد. به نظر می‌رسد با این اتفاق اختلاف مدیرعامل و سرمربی وارد مرحله جدیدی شود.

اختلاف نکونام و خطیر در فاز جدید/ هرکسی می‌تواند ۲۰۰میلیارد بیاورد، جای من را بگیرد

ایرنا- جواد نکونام به طور رسمی اعلام کرد به محمد جواد کیا که چندی پیش با وی قرارداد بسته شد نیازی ندارد تا اختلافات میان سرمربی و مدیرعامل استقلال وارد فاز تازه‌ای شود.

اختلافات میان سرمربی و مدیرعامل استقلال نه تنها حل شدنی نیست بلکه وارد فاز تازه‌ای شد. باشگاه استقلال هفته گذشته با محمد جواد کیا دروازه‌بان جوان و آینده‌داری که سابقه حضور در تیم‌های ملی پایه را دارد قرارداد همکاری امضا کرد. علی خطیر اعلام کرد جذب این بازیکن با نظر جواد نکونام بوده است.امروز سرمربی استقلال اعلام کرد به محمد جواد کیا نیازی ندارد و به او اجازه تمرین کردن نخواهد داد. به نظر می‌رسد با این اتفاق اختلاف مدیرعامل و سرمربی وارد مرحله جدیدی شود.

به گزارش مشرق، علی خطیر با حضور در برنامه فوتبال برتر در خصوص شرایط استقلال هنگام قبول سرپرستی این باشگاه، اظهار داشت: من شرایط استقلال را می‌دانستم. بزرگترین بحرانی که استقلال به آن دچار شد، حذف شدن از آسیا بود. خیلی از دوستانم مخالف رفتن من به استقلال بودند. برای من استقلال مثل این است که در دریا درحال شنا هستید و می‌بینید فرزندتان درحال غرق شدن است. به چیزی جز نجات او فکر نمی‌کنید.

* سال گذشته فقط ۶۰ میلیارد درآمدزایی داشتیم

وی با اشاره به شرایط مالی استقلال، گفت: پارسال نزدیک۵۵۰ میلیارد هزینه باشگاه بوده است و تنها ۶۰ میلیارد درآمدزایی شده است. ۷۸۱ میلیارد بدهی انباشته استقلال است. حالا در این وضعیت ۴۷۰ میلیارد حق الزحمه کادرفنی و بازیکنان بوده است و اگر ۲۰ درصد افزایش داشته باشیم، می‌شود ۵۵۰ میلیارد تومان و سقف قرارداد ۳۱۰ میلیارد است. مدیریت کردن این وضعیت مالی، کار را سخت می‌کند. هوادار می‌گوید من کاری به این چیزها ندارم و من قهرمانی می‌خواهم و این هم یک نگاه است.

* باید هزینه جراحی استقلال را بدهیم

سرپرست مدیرعاملی استقلال تصریح کرد: تغییرات زیاد مدیریتی مانع از برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. وقتی این اعداد را داریم، باید کاری کنیم تا وضعیت بدتر از این نشود. من هم می‌توانم مثل برخی مدیران تعهد ایجاد کنم و چهار تا هم عکس بگیرم و بعد از دو روز هم بروم. نسبت به تاریخ این باشگاه و اتفاقاتی که در اینجا رقم خورده، مسئول هستم. نمی‌خواهم برای اینکه در فضای مجازی از من تقدیر و تشکر کنند، وضعیت را از این بدتر کنم. اگر قرار است استقلال جراحی شود، هزینه‌اش را هم باید بدهیم.

* باید ماهی ۹.۵ میلیارد قسط وام بدهیم

خطیر با اشاره به عملکرد مدیران قبلی استقلال، عنوان کرد: سال قبل اتفاقی افتاده که در آن سومدیریت موج می‌زند. اسناد را که می‌بینید، با عقل من جور در نمی‌آید. پارسال ۳۶۰ میلیارد تومان از فضای فروش سهام استقلال درآمد داشتیم و ۲۴۰ میلیارد از این پول، در باشگاه هزینه شده است. مابقی پول، وثیقه یک وام ۱۵۰ میلیاردی شده است. بعد این پول سریعا هزینه شده است.

وی افزود: بعد از آجورلو، فتح‌الله‌زاده آمد. درآمدزایی نکردند. رفتند سراغ ۱۲۰ میلیارد تومان و مصوب کردند که به موسوی، استراماچونی و… بدهکاریم. آن پول را به ما بدهید. مجوز این پول را گرفتند و ورزشگاه مرغوبکار را در رهن بانک گذاشتند. یک ریال بابت این مصوبه هزینه نکردند. حجت کریمی هم ۲.۵ میلیون یورو با یک بهره بالا وام ارزی گرفت تا بدهی‌ها بدهد. وثیقه هم ورزشگاه مرغوبکار است. ما الان ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد به بانک شهر بدهکاریم و ماهی ۹ تا ۹.۵ میلیارد باید قسط بدهیم که نمی‌توانیم پرداخت کنیم. مرغوبکار به عنوان بخشی از تاریخ استقلال در خطر است. ممکن است این ورزشگاه را از دست بدهیم و الان ذهنمان آنجاست.

* بازیکنی پیشنهاد ۲۵میلیاردی ما را رد کرد و با تیم دیگری قرارداد ۱۵ میلیاردی بست!

خطیر در مورد ارتباط با حسین قربان‌زاده، اظهار داشت: من فقط در جلسه قربان‌زاده را دیده بودم. تنها باشگاهی که قراردادهایش واقعی است، استقلال است. بازیکنی که پیشنهاد ۲۵ میلیاردی ما را رد کرده، قرارداد ۱۵ میلیاردی در سازمان لیگ ثبت کرده است. اینجا محل آزمون دوستان در فدراسیون و کارگروه نظارت بر قوانین نقل و انتقالات است. اعداد استقلال کاملا واقعی است. بزرگترین انتقادی که به من از طرف هواداران می‌شود این است که می‌گویند چرا سقف قرارداد را دور نمی‌زنم.

* باشگاه خصوصی از منابع دولتی استفاده می‌کند و به هیچ ارگانی جوابگو نیست

وی افزود: من بلد نیستم سقف قرارداد را دور بزنم. من ۵ شرکت اقماری ندارم که قراردادها را بگردانم و نه شرکت لباس فروشی دارم که با آن قرارداد ببندم. نمی‌توانم سقف بودجه را دور بزنم. همه چیز استقلال و پرسپولیس عیان است. اجازه نداریم یک ریال از بودجه دولتی استفاده کنیم اما مشمول تمام قوانین دولتی در زمینه باشگاه‌داری می‌شویم. من باید بابت درآمدزایی خصوصی خودم جوابگو باشم اما باشگاه خصوصی از منابع دولتی استفاده می‌کند اما به هیچ ارگانی جوابگو نیست.

* بازی‌های سپاهان باید ۳ بر صفر شود

خطیر در مورد ماجراهای سقف قرارداد سپاهان، گفت: دوستان در کمیته انضباطی باید به مساله سپاهان ورود کنند. اگر تخلفی رخ داده که از نظر من رخ داده باید بازی‌ها ۳ بر صفر شود. تخلف سپاهان برای یک ارگان محرز شد و ما بر همین اساس شکایت کردیم. هر تیمی که تخلفش محرز شود از آن‌ها شکایت می‌کنیم. قوانین برای رعایت کردن است نه دور زدن، باشگاهی هست که کل تیمش ۴۰ میلیارد است و در مقابل باشگاهی داریم که با ۶۰۰ میلیارد بسته شده است.

* هرکسی می‌تواند ۲۰۰میلیارد بیاورد، جای من را بگیرد

وی افزود: مشکلات استقلال ظرف ۴۵ روز حل نمی‌شود. هر عزیزی تا دوشنبه هفته آینده بتواند ۲۰۰ میلیارد به حساب باشگاه واریز کند، من دست او را می‌گیرم و از وزیر خواهش می‌کنم تا جای من بنشیند. مشکل آمانوف سومدیریت بود. عده‌ای از مدیران سابق برای من آرزوی موفقیت می‌کنند اما در فضای مجازی علیه من خط دهی می‌کنند.

* به نکونام گفتم یا با هم می‌بریم یا با هم می‌بازیم

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اختلافات تیم با مدیریت، عنوان کرد: نکونام حق دارد. قبل از من با یک عزیز دیگری تفاهمات ضمنی داشت. وقتی وارد باشگاه شدم یک برگ قرارداد و تفاهم نامه‌های مکتوب در باشگاه وجود نداشت. مدیر قبلی تفاهم کرده بود ۶ بازیکن خارجی بیاورد، اصلا امکان چنین مساله‌ای هست؟ نکونام جوان است و می‌خواهد موفق باشد. به او گفتم اگر وضع استقلال خوب بود نه مدیریتش را به من می‌دادند نه سرمربیگریش را به شما، یا با هم می‌بریم یا با هم می‌بازیم. همه در یک کشتی هستیم. من دغدغه‌هایش را درک می‌کنم. شاید محدودیت‌های من را متوجه نمی‌شوند. نکونام هم حق دارد. دلش می‌خواهد موفق شود.

* استقلال به خاطر کج فهمی و بی عدالتی از آسیا حذف شد

خطیر گفت: به جواد نکونام گفتم اول، پنجم یا چهاردهم بشی از تو حمایت می‌کنم. نمی‌توانم تعهد اضافی ایجاد کنم. حسرت می‌خورم که تیمم در آسیا نیست. به فدراسیون فوتبال بابت اتفاق خوب میان ایران و عربستان تبریک می‌گویم. استقلال به خاطر کج فهمی، سو مدیریت و بی‌عدالتی از آسیا محروم شد. اگر من همین رویه را پیش بگیرم، مقامی بیاوریم و باز از آسیا حذف بشویم چه کسی جوابگو است؟

* راضیم که نکونام علیه من صحبت کند ولی استقلال برنده شود

وی با تاکید بر اینکه جدایی سینا سعیدی فر و آریا برزگر با هماهنگی کامل با کادرفنی صورت گرفته افزود: من اصلا از روز اول صحبت نکردم. می‌توانم حرف بزنم ولی احساس می‌کنم که نباید اسرار در خانه را بگویم و بعد از این هم سکوت خواهم کرد. در هر خانه‌ای مشکلاتی هست. من از همه همکارانم خواستم سکوت کنند. من راضی هستم که نکونام قبل و حین و بعد از بازی علیه من مصاحبه کند ولی تیمم ببرد. ولی اگر مصاحبه ایشان خارج از فضای قراردادی باشد مطمئنا با وی برخورد انضباطی خواهد شد.

خطیر ادامه داد: خواسته‌های نکونام را آرام آرام انجام می‌دهیم و ایشان هم دنبال موفقیت استقلال است. او یک بار هم درخواستی بابت مطالباتش نداشته است. * نمی‌دانم پرسپولیس چگونه پول می‌گیرد

خطیر تصریح کرد: هنوز هم اعتقاد دارم که می‌توانم این باشگاه را نجات دهم. پارسال بعد از اتفاقاتی که میان استقلال و همراه اول رخ داده، اتفاقاتی رقم خورد که سرخورده شده‌اند. قبول دارم که یک سری اتفاقاتی افتاد که شاید خوشایند همراه اول نبود ولی ما هم یک سال همراه اول را تبلیغ کردیم. انگار یک سال سفید همراه اول را تبلیغ کردیم. اینجا باشگاه کوچکی نیست. پارسال پرسپولیس آمده و مثلا ۱۳۰ میلیارد از ایرانسل گرفته است. اول فصل قبل دکتر مخبر لطف کرد و کمک کرد.ایرانسل به آن تیم و همراه اول به ما تعلق گرفت. آن‌ها پولشان را گرفته‌اند. فقط این مورد نیست و موارد دیگری هم هست. نمی‌دانم چگونه پولشان را می‌گیرند ولی استقلال نمی‌تواند بگیرد. این‌ها را هوادار من می‌بیندو نمی‌تواند بپذیرد که عدالت میان دو تیم وجود دارد. من می‌گویم یک عددی تفاهم شده و حداقل آن را بدهید. هواداران دلشان به نتایج خوش است و این اتفاقات اجتماعی ارزش دارد.

* پیراهن استقلال را ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد قیمت گذاشتیم

سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه ان‌شاالله مشکل حق پخش هم حل می‌شود، گفت: درآمد ما از حق پخش، تبلیغات محیطی، بلیت‌فروشی و اسپانسر پیراهن است. من ۳ تای اول را ندارم و فقط تبلیغ پیراهن می‌ماند که آن را هم ندارم. بنگاه‌های اقتصادی خیلی ترغیب نمی‌شوند به پیراهن استقلال و پرسپولیس بیایند. چون می‌ترسند بخشی از مشتریان خود را از دست بدهند. پیراهن خود را حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد مثلا قیمت گذاشتیم. یک بنگاه که بخواهد بیاید، می‌گوید هر دو را باید تبلیغ کنم که جمعا می‌شود ۳۰۰ میلیارد و توانش را ندارد. ما صحبت کرده‌ایم ولی دوستان رفته‌اند و گفته‌اند فقط باید با پرسپولیس باشید. اگر اینجا دولت ورود نکند، من از کجا باید درآمد داشته باشم؟

* چگونه بگویم فرقی بین دو باشگاه نیست؟

وی افزود: مگر می‌شود با ۶۰۰ میلیارد هزینه، ۶۰ میلیارد درآمدزایی داشته باشم؟ بیمه تامین اجتماعی به اشتباه ۳۴ میلیارد بابت تیم‌های پایه از حساب ما برداشته است. از ما این پول را برداشتند ولی از پرسپولیس برنداشتند! چگونه بگویم عدالت هست و فرقی بین دو باشگاه نیست. استقلال بدهکار نبود و از آسیا حذف شد. امسال استقلال بدهکار بود ولی مشکل مالکیت حل شد. هرکاری کنید، این مسائل در مقام قیاس می‌آید. همین الان در این چهار هفته اشتباهات داوری به چه سمتی بوده است؟

* با شرکتی توافق کردیم، اما مدیربالا دستی‌اش پرسپولیسی بود و گفت قرارداد نمی‌بندم

خطیر گفت: دوستان کمک کنند تا عدالت رقم بخورد. این دو باشگاه سرمایه این کشور هستند و مردم با این دو خوش هستند. حال استقلال که بد باشد، حال حداقل ۳۰ تا ۲۰ میلیون نفر بد نیست؟ با یک شرکت تفاهم کردیم ولی مدیر بالا دستی پرسپولیسی بود و گفت نمی‌بندم. عدالت به نفع هواداران دو تیم است.

* من هم دوست داشتم حسینی در استقلال بماند

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص رقم قراردادهای این باشگاه، عنوان کرد: قراردادها از قبل بالا بود. یک بخشی از لیست خالی شد و چهل پنجاه میلیاردی کم شد. بازیکنان خیلی کمک کردند و نکونام هم قراردادش را کم کرد. این اتفاق در اروپا هم رخ می‌دهد و ترشتگن اخیرا همین کار را کرد. نظر نکونام خیلی زود برای حسینی عوض شد. من هم حیفم می‌آمد حسینی برود چون رسیدن به کاپیتانی راحت نیست. درمورد آن بازیکن خارجی (جانگا) با نکونام حرف زده بودم و گفته بود که او را می‌خواهم. سه چهار روزی طول کشید و وقتی بلیت برای او گرفتم، به نکونام زنگ زدم تا خبر مسرت بخش را بدهم ولی گفت او را نمی‌خواهم و بلانکو به فرم بازی من بیشتر می‌خورد. جانگا کلا سه روز تهران بود.

وی تصریح کرد: منتظر محمد را نکونام خواسته بود و در تمرین هم شرکت کرد. منتظر قراردادش هفت میلیارد و ریالی بود. قرارداد آریا برزگر شش میلیارد بود. این درست نیست که سرمربی از جداییش بی خبر بود. من هم دوست داشتم او بماند ولی با همین جوانان ۳۰-۲۰ میلیارد از سقف را کم کردم.

خطیر تصریح کرد: نکونام شاید دوست داشت بازیکنان را در اختیار داشته باشد ولی محدودیت‌هایی مثل سقف قرارداد وجود دارد. مگر من بدم می‌آمد برزگر، حامدی‌فر و سبحان را داشته باشیم؟ سعیدی‌فر و هیچ بازیکنی بدون اطلاع کادرفنی نرفته است. دلم نمی‌خواهد صحبت‌های خانواده به بیرون برود. نکونام دوست دارد موفق شود ولی شاید محدودیت‌های ما را ندانند یا برایشان مهم نباشد. همین الان دو رای فیفا مربوط به ساپینتو و دستیارانش آمده است.

* شارلوا از ما ۸۵۰هزار دلار خواست

وی در مورد جذب امیرحسین حسین زاده، گفت: باشگاه شارلوا از ما ۸۵۰ هزار دلار خواست و ایمیلش موجود است. نمی‌دانم تراکتور چقدر پرداخت کرده است. نمی‌توانستم ۷۰-۸۰ میلیارد برای یک بازیکن بدهم. حس بدی داشتم که بازیکنی با ۲۰۰ هزار دلار برود و سال بعد با ۸۵۰ هزار دلار برگردد.

* بازیکن مصری یکبار گفت برایم جت اختصاصی بگیرید، یک بار گفت ۱۰هزار دلار بدهید پول ندارم

خطیر در خصوص ماجرای حذب عمرو وردا، اظهار داشت: ما با باشگاه قبرسی قراردادی در خصوص وردا امضا کردیم. این بازیکن بعد از ۱۰ روز از تیم مراکشی جدا شد و با ما صحبت کرد. او به من گفت اگر جت اختصاصی بگیری، امشب می‌آیم. گفت من سگ دارم و یک سری از صحبت‌ها را مطرح کرد. باشگاه قبرسی خواسته‌های او را انجام داد و با یک قرارداد کم او را به قبرس کشاند. آنجا نزدیک صد هزار تا بسته بود و در قبرس گیر کرد. آن باشگاه می‌خواست با ۱۰۰هزار دلار بیشتر او را به ما بفروشد. تا دیروز که می‌گفتند زندان است. او بازیکن استراماچونی بود می‌گفت بازیکن خوبی است ولی حواشی دارد. مدتی هم می‌گفت ۱۰ هزار دلار بدهید چون پول ندارم و در بیمارستان هستم. نمی‌دانم او را می‌توانیم داشته باشیم یا نه ولی بازیکن جایگزین را قرار است جواد نکونام معرفی کند.

* تاج گفت با مقصر بسته شدن پنجره استقلال برخورد می‌کنم

وی درمورد پنجره بسته باشگاه استقلال، اظهار داشت: پنجره استقلال باز می‌شود. امروز تاج درباره بسته شدن پنجره استقلال به من گفت با هرکسی که تخلف کرده باشد، برخورد می‌کنم. این اشتباه دبیرکل فدراسیون فوتبال بود. بند صریح قانون می‌گوید که اگر در فوتبال فعال نباشید، حق دریافت پول را ندارید. ما با بازیکن ساعت ۱۷ قرارداد بستیم و تعهد ایجاد شده و بعد می‌گویند پنجره بسته است. همان صبح یک کارمند فدراسیون به ما می‌گوید پول را داده‌اید یا نداده‌اید؟ مسئول ما به او گفت نه پرداخت نکردیم و قضیه را می‌گوید ولی رفتند و پنجره را بستند. خیلی سخت بود تا بلانکو را متقاعد کردیم. چهار سال قبل من وکیل یک پرونده بودم که ۱۷ هزار دلار بود.

* در ماجرای آمانوف بی‌وجدانی شد

خطیر با اشاره به ماجرای شکایت آمانوف، گفت: یک سری ایمیل آمانوف دارد که ما نداریم و یکی آن را پاک کرده است. شکایت کیفری در این خصوص کرده‌ایم. این اتفاق دوره فتح‌الله‌زاده رخ داد. به من گفتند او حاضر بوده پول همان سالش را بگیرد و برود ولی فتح‌الله‌زاده تفاهم نکرده و دلیلش را نمی‌دانم. می‌گفتند آمانوف بازنده است و باید خسارت بدهد. چون فکر می‌کردند نوتیسی نداده است، فکر می‌کردند برنده می‌شوند. اگر کسی عامدانه این بی وجدانی را کرده باشد، مستحق بزرگترین مجازات است.

* بازیکن استقلال روی پایه قرارداد طلبکار است، پرسپولیس روی آپشن!

سرپرست باشگاه استقلال درمورد دریافتی اعضای تیم، عنوان کرد: وقتی من آمدم میانگین دریافتی فصل قبل تیم ۳۰ درصد بود. بازیکنم روی پایه قرارداد طلبکار است و پرسپولیس روی آپشن بدهکار است. از دکتر مخبر می‌خواهم یک وقت ملاقات به من بدهد. قول داده‌ام تا قبل دربی به بازیکنان تا حدود ۸۰ درصد برسانیم. به بازیکنان جدید هم رقمی پرداخت کنیم. بازیکنان استقلال مظلوم واقع شده‌اند و شاید قراردادشان سنگین باشند ولی چیزی نگرفته‌اند.

وی افزود: به نظرم درباره مربیان خارجی و اخراج از هتل به نکونام اطلاعات غلط دادند. در این رابطه بهتر است به هتل زنگ بزنید. یک بار به سامره گفتند شارژ اتاقشان تمام شده است. او رفت و اتاق را شارژ کرد. گروه رسانه‌ای نکونام، کنارش هستند. این افراد که دوستان نکونام هستند، همه پاداش‌های برد را هم گرفته‌اند ولی قراردادی ندارند. وقتی قرارداد ندارند، دسترسی به اکانت‌های باشگاه ندارند. قرارداد یک روالی دارد. الان می‌بینید سر یک پست اشتباه، پرسپولیس یک میزبانی مهم را از دست داده است. من مشکلی با این ندارم که تیم رسانه را سرمربی انتخاب کند.

وی افزود: از اینکه باشگاه بزرگ استقلال به این حال و روز افتاده، ناراحتم. دوستان عزیز دولت، آقای مخبر عزیز که می‌دانم دغدغه دارید، نمایندگان محترم مجلس، استقلال و پرسپولیس را به یک اندازه حمایت کنید. حال جوانان وقتی اتفاقات خوب رقم بخورد، خوب می‌شود. معضلات این دو باشگاه، بیشتر مالی است. این فیرپلی نیست که باشگاه صنعتی به راحتی دستور پرداخت بدهد و ما از صبح تا شب دنبال منابع باشیم. من از بچگی شدیدا استقلالی بودم. هیچ بازی استقلال از دست نداده‌ام.

* عدد سلمانی برای ما سنگین بود

خطیر در مورد عدم جذب یاسین سلمانی، گفت: با ایجنت یاسین سلمانی صحبت کردیم ولی عدد او برای ما سنگین است. نمی‌دانم چگونه بعضی‌ها این بازیکنان را می‌خرند. ما شفاف‌ترین تیم در نقل و انتقالات بودیم. نه زیر میز داریم و نه ته میز، چگونه می‌شود کسی که از ما ۲۵ میلیارد آفر داشت، با ۱۵ میلیارد راهی تیمی دیگر شود؟ مگر می‌شود یک تیم قرارداد بالای ۱۵ میلیارد نداشته باشد؟ فکر می‌کنم سپاهان از همه شکایت کرده است!

* هنوز موعد چک‌های اسپانسر نرسیده است

وی در خصوص اسپانسر فصل جدید استقلال، گفت: در چهار بازی اول با یک شرکت کار کردیم و شرط کردیم که بعد از بازی‌ها صحبت کنیم. ۲۰ میلیارد در چهار هفته اول توافق کردیم و قرار است چک‌ها پاس شود. هنوز موعدش نرسیده است. رضا میرزایی می‌تواند شهادت دهد که من به او هم پرداختی داشتم. شاید فکرش را نمی‌کرد او را به یاد داشته باشیم.

* کمیته مجوز حرفه‌ای، گزارش پرسپولیس را پذیرفت ولی برای استقلال را نه!

سرپرست استقلال با ابراز تاسف از غیبت در لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: تیمی که قهرمان شد، متاسفانه در لیگ قهرمانان نیست. قرارداد ورزشگاه آزادی را امضا نکرده بودند و ورزشگاه ذوب‌آهن را معرفی کردند. ساختار مالکیت و سهام داران را ایراد گرفته بودند ولی به پرسپولیس مجوز دادند! گفتند استقلال برای وزارت اقتصاد است ولی در کدال متعلق به وزارت ورزش بود. عینا یک گزارش از سوی استقلال و پرسپولیس برای حل مشکل زیاندهی باشگاه ارائه شده بود ولی دوستان مجوز حرفه‌ای از استقلال نپذیرفتند و از پرسپولیس پذیرفتند! من در استقلال نبودم ولی لایحه‌ای برای استراماچونی نوشتم و گفتم از بحث فورسماژور استفاده شود. این کار را در خصوص پروپئیچ کرده بودم. نمی‌دانم چرا دوستان این لایحه را امسال قبول نکردند. شک ندارم استقلال امسال مجوز حرفه‌ای را می‌گیرد.

* از نکونام خواهش دارم تمرکزش به کار خودش باشد

وی افزود: سکوتم به خاطر این است که احساس می‌کنم اسرار خانه را نباید بیرون ببریم. اگر مصاحبه نکونام خارج از فضای قراردادش باشد، مطمئنا با او برخورد انضباطی می‌شود. با تمام احترامی که برایش قائلم، ما هر دو وظایفی داریم و هدفمان قهرمانی است. همه جا اختلاف نظر هست ولی یک چارچوب قراردادی و کاری داریم. آنجا مشخص است که چه وظایفی داریم و چه اختیاراتی داریم. هزار مصاحبه هم کند، من جوابی نمی‌دهم ولی این مصاحبه‌ها فقط به باشگاه لطمه می‌زند و چیزی را حل نمی‌کند.

خطیر گفت: خواهش دارم اگر دنبال مسیر موفقیت است، تمرکزش به کار خودش باشد. این حواشی نه به او و نه من کمک نمی‌کند. بداند اگر ذره‌ای توان داشته باشم، در خدمت استقلال است. من هشت صبح باشگاه هستم و تا دو بامداد کار می‌کنم. برخی شب‌ها در باشگاه خوابیده‌ام. منتی هم در این رابطه ندارم. اگر در خودم نمی‌دیدم که می‌توانم کمک کنم، ورود نمی‌کردم.

* نکونام گفت از خوشحالی خطیر دلم قرص شد

خطیر تصریح کرد: فضای کلاه به کلاه کردن باید یک جا تمام شود. تنش‌ها به کسی کمک نمی‌کند و اسپانسر هم تمایلی به ورود در این فضاها را ندارد. من مطمئنم که این تیم می‌تواند اتفاقات خوبی را در پایان فصل رقم بزند. این استقلال بیشتر استقلال نکونام است تا من، همه تلاش خود را می‌کنم تا خواسته‌های معقول کادرفنی را برآورده کنم. خود نکونام به چند نفر گفته وقتی دیدم فلانی (خطیر) آنطور بعد برد خوشحالی کرده، دلم قرص شده است. هیچوقت امکان ندارد آرزوی باخت استقلال را بکنم و این از محالات است.

وی افزود: به نکونام گفتم که ضربه گیر تو هستم. او قراردادی نداشت و قراردادی ۳ساله را با او امضا کردم. دغدغه‌اش موفقیت تیم است. به نکونام هم گفتم که اگر استقلال حالش خوب بود، به من و شما نمی‌دادند. من مدیر فضای هواداری نیستم. مگر کاری دارد تعهد ایجاد کردن؟ گفتم من فحش می‌خورم ولی اینجا را درست می‌کنم. ما تیم بسیار خوبی داریم و کسانی که در تیم ملی نیستند هم لیاقت تیم ملی را دارند.

* برخلاف بسیاری به شیر دولت وصل نیستیم

خطیر با اشاره به مسائل داوری بازی‌ها، اظهار داشت: با وجود ظلم در حوزه داوری، نتایج خوبی گرفته‌ایم. جواد نکونام مطمئنا روزی سرمربی تیم ملی می‌شود. مدت‌ها او لیدر تیم ملی ایران بوده و این فضا را یاد گرفته است. بار دیگر از دوستان می‌خواهم که ما را رها نکنند. دستان ما بسته است و نیاز به حمایت داریم. از معاون اول رییس‌جمهور می‌خواهم که وقتی بدهد تا به همراه رضا درویش خدمت او برسیم. نگاه حمایتی خود را داشته باشد. ما به شیر دولت برخلاف بسیاری از باشگاه‌ها وصل نیستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.