تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 7:42
کد خبر : 140560

«آرمان امروز» گزارش می دهد؛ چهار نشانه از عدم همکاری ایران و حماس

«آرمان امروز» گزارش می دهد؛ چهار نشانه از عدم همکاری ایران و حماس

آرمان شرق-گروه بین الملل:مقاومت تهاجمی نیروهای فلسطین به سرزمین های اشغالی در روزهای اخیر موجی از تعجب را برانگیخت تا جایی که برخی به اشتباه به این نتیجه رسیدند که حماس از حمایت کشورهای خارجی برخوردار است اما آن چه در دو سه روز اخیر مشخص شد این بود که نیروهای مقاومت فلسطین، بدون اتکا به نیروهای خارجی و به صورت محرمانه از مدت ها قبل، اقدام به برنامه ریزی برای حمله به سرزمین‌های اشغالی کردند.

«آرمان امروز» گزارش می دهد؛ چهار نشانه از عدم همکاری ایران و حماس

آرمان امروز-سرویس دیپلماسی: مقاومت تهاجمی نیروهای فلسطین به سرزمین های اشغالی در روزهای اخیر موجی از تعجب را برانگیخت تا جایی که برخی به اشتباه به این نتیجه رسیدند که حماس از حمایت کشورهای خارجی برخوردار است اما آن چه در دو سه روز اخیر مشخص شد این بود که نیروهای مقاومت فلسطین، بدون اتکا به نیروهای خارجی و به صورت محرمانه از مدت ها قبل، اقدام به برنامه ریزی برای حمله به سرزمین‌های اشغالی کردند.

مقوله ای که در گفته های مقامات مصری نیز مشخص شد و آن ها به طرف اسرائیلی گفته بودند که حماس از درون غزه در حال طراحی عملیات علیه اسرائیل است و این عملیات طراحی شده بزرگ از سوی فلسطینی‌ها به زودی عملیاتی می شود.

یک مقام اطلاعاتی مصر در این رابطه می ‌گوید، قاهره که اغلب به عنوان میانجی میان رژیم صهیونیستی و حماس عمل می‌ کند، مکررا با اسرائیلی ‌ها در مورد چیزی بزرگ صحبت کرده بود.

او می‌گوید که مقامات رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری متمرکز شده بودند و تهدید غزه را کم ‌اهمیت جلوه دادند.

این مقام اطلاعاتی توضیحات بیشتری در مورد ماهیت هشدارهای مصر به تل‌آویو ارائه نکرد.

این مقام امنیتی مصری که مجاز به صحبت راجع به مسائل اطلاعاتی حساس نبود و خواست نامش فاش نشود، به تایمز اسرائیل گفت: ما به آنها هشدار دادیم که یک انفجار وضعیت در راه است؛ خیلی زود و بزرگ هم خواهد بود اما آنها چنین هشدارهایی را دست‌کم گرفتند.

این دست کم گرفتن ها، ریشه در آن دارد که نیروهای فلسطینی در ماه های اخیر توانسته بودند به خوبی نقشه حمله به سرزمین های اشغالی را مخفی نگه دارند و این موضوع به بیرون از غزه درز نکرده بود.

آیت‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با اشاره به این عملیات فلسطینی ها عنوان کردند که در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورد.

شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من می گویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست؛

ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎بوسیم اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.

اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده بود. مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.

از سوی دیگر و پیش از این صحبت ها نیز برخی منابع اسرائیلی و آمریکایی نیز عنوان کردند که ایران هیچ نقشی در حمله فلسطینی ها به سرزمین های اشغالی نداشته و این نیروهای فلسطینی بودند که با اتکا به توان خود توانستند به سرزمین های اشغالی حمله کنند.

در مهم ترین اظهارات در این رابطه، وزیر خارجه آمریکا نیز اذعان داشت که هیچ نشانه ای در رابطه با همکاری ایران و حماس وجود ندارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به انتقادات جمهوری خواهان درباره تصمیم کاخ سفید برای آزادسازی  ۶ میلیارد دلار درآمد نفتی ایران پاسخ داد.

وی تاکید کرد که این موضوع تاثیری در حملات حماس به اسرائیل نداشته است.

بلینکن در برنامه «این هفته» شبکه ای بی سی حاضر شد و گفت: تاکنون یک دلار هم از این مبلغ خرج نشده است و وزارت خزانه‌داری بسیار دقیق بر مصرف آن نظارت دارد.

بلینکن تاکید کرد که این وجوه صرفاً برای اهداف بشردوستانه مصرف خواهد شد و پول مالیات‌دهندگان آمریکایی نیست.

گفته هایی که نشان می دهد فلسطینی ها روزهای متفاوتی را تجربه می کنند و می توانند از این پس نیز با اتکا به توان داخلی، اسرائیل را بیش از پیش به عقب برانند.

بنابراین این چهار نشانه گویای یک واقعیت غیرقابل انکار هستند و آن این که ایران هیچ نقشی در طراحی یا عملیات طوفان الاقصی نداشته و صرفا به حمایت معنوی و وظیفه سترگ و استراتژیک خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته است.

فلسطینی ها در سال های اخیر به سطحی از خودکفایی رسیده اند که در این مقطع زمانی می توانند عملیات های مستقلی انجام دهند و دقیقا به همین علت است که سران حماس اعلام می کنند این بخشی از توانمندی آن ها بوده و هنوز بسیاری از نیروهای خود را وارد درگیری با اسرائیل نکرده اند.

خودکفایی که سبب شده حماس این بار به تنهایی از خود در مقابل اسرائیل دفاع کند و پیش روی هایی نیز داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.