تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 7:51
کد خبر : 141072

«آرمان امروز» بررسی کرد ؛ «اصلاح‌طلبان» همچنان بدون مواضع انتخاباتی

«آرمان امروز» بررسی کرد ؛ «اصلاح‌طلبان» همچنان بدون مواضع انتخاباتی

آرمان شرق-گروه سیاست: نکته قابل توجه این بود که در مورد انتخابات قرار نیست زود تصمیم‌شان را اعلام کنند. واقعاً چه عجله‌ای؟ می‌دانم می‌خواهید بنویسید ما از اصلاح طلب‌ها گذر کرده‌ایم. حق هم دارید. اما اتفاقات سال گذشته نشان داد که براندازان هم نمی‌توانند موفق شوند.

«آرمان امروز» بررسی کرد ؛ «اصلاح‌طلبان» همچنان بدون مواضع انتخاباتی

جبهه اصلاحات

آرمان امروز- گروه سیاسی:  روز دوشنبه ۲۴ مهرماه جلسه‌ای با حضور «هیات رییسه جبهه اصلاحات» با «مجمع روحانیون مبارز» برگزار شد، در این جلسه اعضای حاضر به نقد و تبادل نظر در مورد مسایل روز سیاست داخل پرداختند و نکات مورد نظر خود را بیان کردند.

باتوجه به اینکه خبری از این جلسه منتشر نشده است ولی رییس دفتر رییس جمهور اصلاحات، در کانال تگرامی خود نکاتی در مورد این جلسه مطرح کرد. برای انعکاس آنچه در این جلسه که با حضور سران اصلاحات برگزار شد با سخنگوی جبهه اصلاحات گفت‌وگویی انجام دادیم.

او با تاکید بر جایگاه مجمع روحانیون مبارز از آنها خواست تا برای بروز و ظهور مردمسالاریی که مد نظر امام بود تحرکات بیشتر از خود نشان دهند.

لازم به ذکر است که «مجمع روحانیون مبارز» از تشکل‌های سیاسی مذهبی و متشکل از روحانی‌های اصلاح‌طلب است، این تشکل با انشعاب از «جامعه روحانیت مبارز» و با موافقت «روح‌الله خمینی»، رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۶ تشکیل شد.در حال حاضر «محمد موسوی خوئینی‌ها» دبیرکلی آن را بر عهده دارد.

حاکیمت میسر انتخابات حداکثری را هموار کند

«جواد امام»، سیاستمدار و سخنگوی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که در جلسه‌ای که با حضور اعضای مجمع روحانیون مبارز و هیات رییسه جبهه اصلاحات برگزار شد، حاضران چه مواردی مطرح کردند، به خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «جلسه روز دوشنبه با حضور اعضای هیات رییسه و اعضای مجمع روحانیون مبارز برگزار شد. یکی از محورهای اصلی این جلسه، ارائه گزارشی از فعالیت‌های جبهه اصلاحات در دوره جدید بود که برای همفکری، انسجام و وحدت سیاسی خدمات حاضران قرائت شد.

عمده بحث‌هایی که در این جلسه عنوان شد مربوط به جایگاه مجمع روحانیون مبارز بود. توجه داشته باشید که این مجمع برخاسته از دیدگاه و راه و روش امام راحل است که می‌تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت داشته باشد. یکی از رسالت‌های این مجمع زنده نگاه داشتن آرمان‌های امام است که در سال‌های اخیر شاهد عدول از آنها هستیم.

متاسفانه برخی تلاش می‌کنند با استفاده از نام امام خمینی به خواسته‌های حزبی خودشان برسند و در ادامه به‌جای تقویت جمهوریت نظام، آن را زیر سوال می‌برند. از این رو نه‌تنها شاهد کم رنگ شدن نقش مردم هستیم بلکه مشاهده می‌کنیم به نهادهای دینی هم ضربه وارد شده است و باعث شده جامعه به دو دسته تقسیم شود.»

سخنگوی جبهه اصلاحات در همین مورد و با اشاره به سیاست‌هایی که امروز اعمال می‌شود ولی به نام امام نوشته می‌شود اضافه می‌کند: «باتوجه به جایگاهی که مجمع دارد و باری که در صحنه سیاسی بر دوش آنها گذاشته شده است، باید وارد میدان شوند و از نام امام خمینی دفاع کنند.

امام هم بر قانون تاکید داشتند و بر بر نقش مردم در حکومتداری. در این شرایط نیاز است تا از عدول این دو اصل در ایران جلوگیری کنیم. توجه داشته باشید که شیوه مردم‌سالاری امام کاملا مشخص بود و به‌راحتی می‌توان آن را با هر مدلی مقایسه کرد. یکی از جریان‌هایی که ما توقع داریم نگذارند این موضوعات را به نام امام تمام کنند مجمع روحانیون مبارز است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه به انتخابات اسفند هم اشاره شد، اضافه می‌کند: «در این بین به ضرورت انتخابات و حضور مردم در این رویداد ملی اشاره کوتاهی شد. حاضران بر اهمیت حضور شهروندان در انتخابات تاکید داشتند و به موانعی که  در این مورد وجود دارد هم اشاره‌هایی شد.

امیدواریم در این دوره از انتخابات شاهد حضورهمه جریان‌های سیاسی در میدان باشیم تا بار دیگر جمهوریت نظام با حضور همه شهروندان تقویت شود و صندوق‌های رای متعلق به یک تفکر و یک جریان خاص نباشد. باتوجه به دو انتخابات گذشته که با مشارکت پایین برگزار شد امیدواریم در این دوره حاکمیت با اعتمادسازی‌هایی که انجام خواهد داد مسیر انتخابات پرشور را همواره کند.»

حرفهای آوانگاردی زده شد

«محمدعلی ابطحی»، عضو مجمع روحانیون مبارز، در کانال تلگرامی خود با اشاره به جلسه‌ای که با حضور اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات برگزار شد نوشت: «عدل در شبی که تهران به خاطر باران، از ترافیک قفل شده بود، هیأت رئیسه جبهه اصلاحات آمدند مجمع روحانیون مبارز.

خسته و مانده هر کدام با چند ساعت توقف در ترافیک. من که همیشه نوشته‌ام که اصلاحات را یک تفکر می‌دانم ونه احزاب متولی اصلاحات. اما بالاخره تشکلی شده‌اند. در جلسه آن‌ها با مجمع روحانیون بحث‌های خوبی شد.

خانم آذر منصوری رئیس این جبهه از کار‌هایی که کرده‌اند حرف زد. نکته قابل توجه این بود که در مورد انتخابات قرار نیست زود تصمیم‌شان را اعلام کنند. واقعاً چه عجله‌ای؟ می‌دانم می‌خواهید بنویسید ما از اصلاح طلب‌ها گذر کرده‌ایم. حق هم دارید. اما اتفاقات سال گذشته نشان داد که براندازان هم نمی‌توانند موفق شوند.

از سوی دیگر نمی‌شود در برابر رفتارهای غلط ساکت بود. دو طرف نمی‌گذارند اصلاح امور محور باشد. میانه‌ترین جریان وواقع بین‌ترین آن باز هم عملاً اصلاحات است. اما اصلاح طلب‌ها نه بر حاکمیت اثر دارند و نه در بین مردم سخنانشان شنیده می‌شود.

بعد از سخنان اعضای هیات رییسه که بعضا خیلی صریح بود، رییس دولت اصلاحات از طرف مجمع روحانیون حرف‌های خوب و آوانگاردی زد.

خودش اگر بخواهد منتشر می‌کند. ما را چه با کار بزرگان. ‌امیدوارم نمایندگان احزاب سخنان خودشان را منتشر کنند. همه‌شان خوب حرف زدند. بعضی هاشان خوب‌تر.

الان است که لشکر سایبری داخلی از طرف مردم هجوم بیاورند. نمی‌دانند که جامعه‌ای که از اصلاح طلب عبور کرده از افراطیون سیاسی ومذهبی حاکم خیلی بیشتر فاصله دارد. »

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.