تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 9:51
کد خبر : 37871

یمن به دو استان عربستان حمله کرد

یمن به دو استان عربستان حمله کرد

آرمان شرق:نیروهای وابسته به انصارالله با موشک و توپخانه نیروهای عربستان و دولت مستعفی یمن را در نجران و جیزان واقع در جنوب غربی عربستان مورد حمله قرار دادند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ، نیروهای موشکی و توپخانه‌ای انصارالله تجمعات و استحکامات نیروهای هادی را در شرق جبل‌الدود در نزدیکی مرز

آرمان شرق:نیروهای وابسته به انصارالله با موشک و توپخانه نیروهای عربستان و دولت مستعفی یمن را در نجران و جیزان واقع در جنوب غربی عربستان مورد حمله قرار دادند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ، نیروهای موشکی و توپخانه‌ای انصارالله تجمعات و استحکامات نیروهای هادی را در شرق جبل‌الدود در نزدیکی مرز با جیزان (جازان) هدف گرفتند.

براساس اعلام سبأ، توپخانه انصارالله تجمعات نظامیان عربستان را در پایگاه الجمایم جیزان بمباران و تجمعات دیگر از نیروهای هادی را روبه‌روی گذرگاه مرزی “علب” در استان عسیر مورد هدف قرار دادند.

روز پنجشنبه هم انصارالله در واکنش به عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن از مارس ۲۰۱۵، از شلیک موشک بالستیک از نوع “بدر۱” به سمت اردوگاه نظامی ارتش عربستان در نجران خبر داده بود.

ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به این جنبش تجمعات نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در غرب پایگاه السدیس در نجران را با دو موشک ساخت داخل از نوع “زلزال۱” با برد سه کیلومتر مورد هدف قرار داده و خسارت‌های سنگینی برجای گذاشتند.

به دنبال جنگ و درگیری در یمن، این کشور شاهد بدترین بحران انسانی در جهان است و ۲۲ میلیون تن یعنی ۷۵ درصد ساکنان آن به کمک و حمایت انسانی نیاز دارند و بیش از ۲۸ هزار یمنی از سال ۲۰۱۵ کشته و زخمی شده‌اند. طبق اعلام سازمان ملل، ۹۵۰۰ مورد فوت غیرنظامی در اثر حملات هوایی ثبت شده است.

همچنین ارتش یمن وابسته به دولت مستعفی مدعی شد، با کمک و پشتیبانی ائتلاف عربی شهرستان الظاهر در استان صعده، پایگاه اصلی انصارالله را در جریان عملیات نظامی گسترده کاملا از کنترل این جنبش خارج کرده است.

بخش الظاهر از این جهت حائز اهمیت است که در همجواری حیدان؛ پایگاه عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.