تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1401 - 7:39
کد خبر : 115337

استتار ببر قبل از شکار /لبخند و پنجه شیخ

استتار ببر قبل از شکار /لبخند و پنجه شیخ

آرمان شرق-گروه ورزش:شیخ دیاباته سرانجام پس از مصدومیتی که دچارش شده بود در دقیقه ٨۵ دیدار مقابل مس رفسنجان توانست در چارچوب هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر در ترکیب پرسپولیس بازی کند؛ دیداری که درنهایت با یک گل به سود شاگردان یحیی گل محمدی تمام شد. 

آرمان شرق-گروه ورزش:شیخ دیاباته سرانجام پس از مصدومیتی که دچارش شده بود در دقیقه ٨۵ دیدار مقابل مس رفسنجان توانست در چارچوب هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر در ترکیب پرسپولیس بازی کند؛ دیداری که درنهایت با یک گل به سود شاگردان یحیی گل محمدی تمام شد.

استتار ببر قبل از شکار /لبخند و پنجه شیخ

استتار ببر قبل از شکار به روایت تصویر

به گزارش “ورزش‌سه”، فصل برای پرسپولیس در شرایطی آغاز شد که با وجود ترمیم چند منطقه حساس تیم که طی فصل گذشته کمبود بازیکن در آنها یحیی گل‌محمدی را حسابی اذیت کرده بود، در پست مهاجم که مهم‌ترین دغدغه کادر فنی بود هیچ تغییری حاصل نشده بود. نتیجه هم چندان دور از انتظار نبود و دو تساوی بدون گل در حضور ثابت مهدی عبدی به عنوان مهاجم هدف تیم به دست آمد.

از دیدار هفته سوم اما با ورود لوکادیا به اردوی سرخپوشان به یکباره ماجرا عوض شد و پرسپولیس که اوضاع خوبی در جدول رده بندی نداشت با پیروزی مقابل آلومینیوم توانست به وضعیت خودش سر و سامان ببخشد. البته که مهاجم هلندی تازه‌وارد سرخپوشان هنوز برای این مسابقه آماده نبود، ولی گل‌محمدی او را از ابتدا در ترکیب قرار داد، ولی این ترابی بود که با خلاقیت خود گره بازی را باز کرد تا سرانجام در سومین مسابقه اولین سه امتیاز از راه برسد. در بازی‌های بعدی لوکادیا با شم گلزنی بالایش دیگر نگذاشت پرسپولیس خلا گلزنی را حس کند و حالا که به پایان هفته یازدهم برای پرسپولیس رسیده‌ایم ۶ مرتبه دروازه حریفان را باز کرده است.

در همین حین بود که شیخ دیاباته دیگر خرید مهم گل‌محمدی رفته رفته از کمند مصدومیت بدهنگام رها می‌شد و سرانجام از دقیقه ۸۵ دیدار هفته نهم مقابل مس رفسنجان در ۵ دقیقه آخر فرصت بازی پیدا کرد تا در مصاف با ملوان در انزلی کادر فنی سرخ‌ها به او ۱۹ دقیقه دیگر فرصت بازی بدهد.
در مقابل مس کرمان مطابق روندی که کادر فنی پرسپولیس در پیش گرفته بود فرصتی که در اختیار دیاباته قرار گرفت بیشتر شد و وقتی لوکادیا و سایر حمله‌وران تیم نتوانستند در ۴۵ دقیقه اول گلزنی کنند، گل‌محمدی ریسک نکرد و از خانه دستور تعویض آرایش تیمش و ورود دیاباته برای شکل‌گیری زوج “لوکادیاباته” را صادر کرد.

پس از ورود دیاباته آهنگ تهاجمی پرسپولیس بیشتر شد و آنها با در اختیار داشتن دو مهاجم زهردار که قدرت تمام‌کنندگی کشنده‌ای در محوطه جریمه دارند، با توجه به فشردگی زیاد مسی‌ها در عمق به ارسال از کناره‌ها روی آوردند و یکبار هم نزدیک بود این تاکتیک با ارسال اسماعیلی‌فر و ضربه سر دیاباته به گل اول تبدیل شود، اما چند دقیقه بعد صحنه مشابهی ایجاد شد که اینبار توپ به تور دروازه چسبید.
پس از تغییر آرایش پرسپولیس به سیستم ۲-۴-۴ و سه تعویض همزمان فشار حملات بیشتر شده بود و زوج هجومی پرسپولیس برای گلزنی ثانیه شماری می‌کردند تا اینکه به دقیقه ۷۳ رسیدیم. لوکادیا و دیاباته با آن فیزیک متمایزشان در فاصله چند متری هم بین مدافعین پرتعداد مس جایگیری و به نوعی استتار کرده بودند که شوت رفیعی به محوطه شش قدم ارسال شد. اینجا بود که دیاباته به مانند ببری به سوی شکار خود خیز برداشت و توانست زودتر از مدافعین حریف به توپ ضربه بزند و آن را به تور بچسباند.

از همان لحظه که توپ از پای سروش رفیعی جدا شد مشخص بود که این می‌تواند همان فرصتِ تعیین‌کننده نتیجه مسابقه باشد و وقتی چند ثانیه بعد توپ در بهترین جای ممکن کمی جلوتر از دیاباته با آن دست و پاهای بلند و فرم خاص بدنی‌اش فرود آمد، بهترین اتفاقات ممکن برای پرسپولیس رخ داد و این مهاجم ۱۹۴ سانتی‌متری موفق شد با تکلی که نشان آگاهی دقیق او از جای دقیق فرود توپ داشت، اولین گل خود را در سومین بازی با پیراهن پرسپولیس به ثمر برساند.
پرسپولیس پس از باخت مقابل تراکتور و تساوی در اصفهان که دو بازی سخت این تیم در طول فصل به شمار می‌روند توانسته سه پیروزی یک بر صفر به دست بیاورد تا حالا فارغ از نتایجی که سپاهان و استقلال فردا مقابل رقبایشان به دست می‌آورند، با ۲۴ امتیاز صدرنشینی‌اش در فاصله برگزاری رقابت‌های جام جهانی و شروع دوباره مسابقات لیگ برتر را تضمین کرده باشد.
تثبیت ۵۰ روزه صدرنشینی پرسپولیس در روز ثبت اولین گل شیخ دیاباته که پنجه ببر را بار دیگر در ورزشگاه آزادی به نمایش درآورد، نشان می‌دهد سرخپوشان پایتخت می‌توانند با آمادگی بیشتر دیاباته و هماهنگی‌اش با لوکادیا تیم بسیار خطرناک‌تری در ادامه مسابقات باشند. شاید حتی این آمادگی به میزبانی برسد که روش بازی پرسپولیس به طور کلی پس از جام جهانی تحت تاثیر این دو مهاجم قرار بگیرد.

این لحظه‌ای است که دیاباته گل اولش برای پرسپولیس را روی ارسال رفیعی به ثمر می‌رساند. جایگیری مناسب و مهارت تمام کنندگی دو ویژگی این مهاجم هستند که در این گل به طرز تحسین‌‌برانگیزی در کنار هم قرار گرفته‌اند.
این قاب به خوبی فیزیک منحصربه فرد ستاره مالیایی پرسپولیس را که در پس زمینه آن امید عالیشاه دیده می‌شود را به تصویر کشیده است.
آخرین تصویر پنجه ببر دیاباته که در ذهن هواداران فوتبال در ایران به یادمانده مربوط به گلزنی او در دیدار استقلال و الشرطه است و او حالا پس از ماه‌ها بار دیگر این شادی گل را در آزادی برپا کرد.

لبخند و پنجه شیخ برای تماشاگران غایب

سینا دیاباته مهاجم تنومند مالیایی پرسپولیس موفق شد اولین گل خود را برای سرخپوشان پایتخت ثبت کند.

به گزارش ورزش سه، شیخ دیاباته سرانجام پس از مصدومیتی که دچارش شده بود در دقیقه ٨۵ دیدار مقابل مس رفسنجان توانست در چارچوب هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر در ترکیب پرسپولیس بازی کند؛ دیداری که درنهایت با یک گل به سود شاگردان یحیی گل محمدی تمام شد.
پس از این مسابقه پرسپولیس در حضور دیاباته که از دقیقه ٧١ وارد زمین شده بود توانست ملوان را با یک گل از پیش رو بردارد و درنهایت سرخپوشان به دیدار برابر مس کرمان رسیدند که در نیمه اول با دفاع منسجم شاگردان حسین خانی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکردند.
برای تغییر شرایط در نیمه دوم یحیی گل‌محمدی دست به تغییر سیستم زد و با شیفت از آرایش ١-٣-٢-۴ به آرایش ٢-۴-۴ خطی دیاباته را از ابتدای نیمه دوم وارد زمین کرد و در ادامه پس از سه تغییر در ترکیب و ارسال دقیق سروش رفیعی از سمت راست خط هجومی پرسپولیس شاهد ثبت اولین گل دیاباته در دقیقه ٧٣ دیدار برابر مس کرمان بودیم که در نزدیکی محوطه شش قدم پیش از اینکه ارسال سروش به زمین برخورد کند با تکلی به سوی توپ آن‌را به درون دروازه شهریاری هدایت کرد.

پس از این گل در هفته‌هایی که معمولا شاهد شادی گل از سوی گلزنان نیستیم دیاباته رفتار دیگری داشت و بار دیگر پنجه ببر خود را با رفتن به سکوهای خالی از تماشاگر به نمایش گذاشت.
گل دیاباته در صورتی که تا پایان حفظ شود سه امتیاز ارزشمند دیگر را به حساب پرسپولیس به شیوه مشابه دو بازی قبلی در شرایطی واریز خواهد کرد که دیاباته در چهل و هفتمین دقیقه‌ای که با پیراهن پرسپولیس بازی می‌کرد موفق به ثبت گلی مهم برای تیمش شد.

ادعای مربی پرسپولیس درباره قهرمانی سرخ‌ها

مربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از روند نتیجه‌گیری سرخپوشان گفت، شاگردان گل‌محمدی با ادامه همین رویه قهرمان می‌شوند.

اوسمار لوس ویرا پس از برتری یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل مس کرمان در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت: در لیگ ایران بازی آسان نداریم و این بازی هم از این قاعده مستثنی نبود. در نیمه اول موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم، ولی در ضربات آخر نتوانستیم موفق باشیم و گلی نزدیم. در نیمه دوم وقتی کمال (کامیابی‌نیا) بیرون رفت و شیخ (دیاباته) وارد شد، تعداد نفرات بیشتری در محوطه ۱۸ قدم داشتیم و به گل رسیدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «بیشتر بازی‌ها را یک بر صفر می‌برید. این خواسته کادر فنی برای رسیدن به قهرمانی است یا در بازی‌ها این مسئله پیش می‌آید؟»، تصریح کرد: اگر با همین رویه ادامه دهیم قهرمان می‌شویم، ولی قبل از بازی‌ها نمی‌توانیم حدس بزنیم پیروز می‌شویم یا اینکه چه نتیجه‌ای رخ می‌دهد. اینکه گل نمی‌خوریم و بازی‌ها را پیروز می‌شویم، می‌تواند خوب باشد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره برنامه این تیم برای  تعطیلات لیگ، تصریح کرد: چیزی که الان به آن فکر می‌کنیم استراحت ذهنی، فکری و بدنی است. بازیکنان باید با ذهن آرام در کنار خانواده‌ها و دوستان‌شان باشند. بعد از جام جهانی بازی‌های سختی در لیگ و جام حذفی خواهیم داشت و باید از لحاظ آمادگی جسمانی و تاکتیکی شرایط بهتری داشته باشم.

وی درباره اینکه آیا پرسپولیس اردوی خارجی خواهد داشت، گفت: در این مورد در حال صحبت هستیم. هنوز چیزی قطعی نیست ولی خیلی خوب است که ۱۰، ۱۲ روز بچه‌ها در شرایط خوبی در کنار هم باشند و تمرین کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.