تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 7:26
کد خبر : 95429

حرکت فولاد هرمزگان در مسیر نسل چهارم صنعتی

حرکت فولاد هرمزگان در مسیر نسل چهارم صنعتی

آرمان شرق- گروه اقتصاد:عطاءالله معروفخانی با اشاره به آغاز طرح‌های توسعه‌ای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در بهمن سال‌جاری تصریح کرد: طرح‌های زیادی در دهه فجر از سوی فولاد هرمزگان در این استان کلید خورد که از جمله می‌توان از طرح احیای فولاد و ایجاد مخازن ذخیره‌سازی آهن‌اسفنجی و گازهای صنعتی نام برد.

آرمان شرق- گروه اقتصاد:عطاءالله معروفخانی با اشاره به آغاز طرح‌های توسعه‌ای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در بهمن سال‌جاری تصریح کرد: طرح‌های زیادی در دهه فجر از سوی فولاد هرمزگان در این استان کلید خورد که از جمله می‌توان از طرح احیای فولاد و ایجاد مخازن ذخیره‌سازی آهن‌اسفنجی و گازهای صنعتی نام برد.

دومین کنفرانس ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان، بستر مناسبی برای تبادل اطلاعات و افکار شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند که این امر می‌تواند به نقطه مثبتی در صنعت فولاد بدل شود. هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار شرکت‌کنندگان در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تخصصی کنفرانس است.
حرکت فولاد هرمزگان در مسیر نسل چهارم صنعتی

دبیر دومین کنفرانس ریخته‌گری فولاد هرمزگان با بیان این مطالب گفت: با شروع فراخوان کنفرانس، افراد مرتبط به دلایل و انگیزه‌های مختلف تلاش می‌کنند فعالیت‌ها و دانش خود یا دانش موجود در آن زمینه خاص در سطح ملی یا بین‌المللی را با ارائه مقالات یا سخنرانی ارائه کنند. درنتیجه حرکت موثری در جهت پیشرفت صنعت فولاد کشور خواهد بود.

به گفته علیرضا کاظمی، همچنین در پس ارائه مقالات و سخنرانی‌ها در کنفرانس یادشده، چالش‌هایی برای شرکت‌کنندگان، مخاطبان و کلیه کسانی که از طریق رسانه‌ها یا همکاران شرکت‌کننده از موضوعات مطرح‌شده اطلاع پیدا می‌کنند به وجود می‌آید و این خود زمینه‌ساز حرکت به‌سوی تغییر مثبت در صنعت فولاد کشور خواهد شد. حتی ارائه‌دهندگان مقالات یا سخنرانان در زمان تهیه مقاله یا پرسش و پاسخ و… درگیر چالش‌های ذهنی می‌شوند و درنتیجه در راستای بسط و گسترش تئوریک یا عملی موضوع حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این شرکت با هدف فراهم کردن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، شناسایی راه‌حل‌هایی برای مسائل مشترک صنعت فولاد، تبادل اندیشه صاحبان نظر در این صنعت، تحت تاثیر قرار دادن صنعت فولاد و درنهایت ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، کنفرانس را برای دومین بار برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین کنفرانس ریخته‌گری مداوم در سال ۹۸ برگزار شد، ادامه داد: با وجود اولین دوره برگزاری و ناشناخته بودن کنفرانس، استقبال قابل قبولی در سطح ملی و بین‌المللی انجام شد و مقالات و سخنرانی‌های ارائه‌ شده موردتوجه شرکت‌کنندگان‌ قرار گرفت. بخشی از راه‌حل‌های ارائه‌شده در کنفرانس در راستای حل مشکلات فولاد هرمزگان و سایر شرکت‌ها با موفقیت استفاده شد. یکی از دلایل استقبال به‌مراتب گسترده‌تر از دوره دوم کنفرانس، جذابیت و کاربردی بودن مطالب ارائه‌شده در دوره اول است. کاظمی افزود: در ابتدایی‌ترین مرحله کنفرانس یادشده، مدیریت دانش شامل شناسایی نیازها، شناسایی منابع دانش، کسب، ایجاد یا حذف منابع، فرآیندها و محیط‌های مربوط به دانش، بازیابی، به‌کارگیری و اشتراک‌گذاری دانش و ذخیره دانش صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: زمانی بومی‌سازی و حتی بهبود دانش عملی خواهد بود که دانش به دست بیاید و اشراف لازم بر آن پیدا شود. کنفرانس‌های تخصصی در راستای شناسایی نیازها و منابع دانش و به اشتراک‌گذاری دانش روز می‌توانند نقش موثری داشته باشند و ازآنجا‌که شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز دانشگاهی و… جزو مخاطبان کنفرانس هستند، بخشی از این چرخه را کمک خواهند کرد.

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان افزود: در کنفرانس پیش ‌رو اهدافی از جمله فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، شناسایی راه‌حل‌هایی برای مسائل مشترک صنعت فولاد، تبادل اندیشه صاحبان نظر در این صنعت و تحت تاثیر قرار دادن صنعت فولاد از محورهای همایش بوده و در نهایت ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را در رابطه با محورهای کنفرانس دنبال خواهیم کرد و امیدواریم با توجه به استقبال بسیار خوب‌ صورت‌گرفته، قدم موثری در راستای ارتقای صنعت فولاد کشور برداریم.
کنفرانس ریخته‌گری بستری برای تبادل اطلاعات

مدیر عامل فولاد هرمزگان نیز در این کنفرانس گفت: دومین کنفرانس ریخته‌گری مداوم فولاد هر‌مزگان بستری برای تبادل اطلاعات در راستای روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین در صنعت فولاد است.

عطاءالله معروفخانی با اشاره به آغاز طرح‌های توسعه‌ای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در بهمن سال‌جاری تصریح کرد: طرح‌های زیادی در دهه فجر از سوی فولاد هرمزگان در این استان کلید خورد که از جمله می‌توان از طرح احیای فولاد و ایجاد مخازن ذخیره‌سازی آهن‌اسفنجی و گازهای صنعتی نام برد.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام شرکت، تولید برق و ایجاد نیروگاه فراهم خواهد شد، همچنین در زمینه گاز نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم که تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

معروفخانی ادامه داد: پس از ۱۳ سال طرح احیای یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان امسال کلید خورد که ظرف چند ماه آینده نیز واحد نورد گرم با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی همچنین از حمایت از نخبگان استان برای ادامه تحصیل آنها و بهره‌مندی از علم و دانش آنها در آینده خبر داد و به چهار طرح توسعه‌ای که در دهه فجر در این واحد معظم فولادی کلنگ‌زنی شد پرداخت.

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به کسب مقام سیمین بلورین در همایش تعالی سازمانی خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقای جایگاه شرکت فولاد هرمزگان در همایش‌های بعدی تعالی سازمانی برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار قرار دارد. شرکت فولاد هرمزگان با اجر‌ای تعالی سازمانی به دنبال ایجاد رقابتی سالم و حضور دائمی درصنعت فولاد است.

وی تعالی و نوآوری پایدار در زمینه‌های کیفیت و کمیت محصولات، مشتری‌مداری و صادرات را از جمله اقدامات فولاد هرمزگان برای دستیابی به تندیس بلورین در نوزدهمین همایش تعالی سازمانی برشمرد. معروفخانی همچنین از افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خبر داد و گفت: با انجام طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت تولید به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر عامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: در نظر داریم بدون کمک خارجی‌ها طرح‌های توسعه‌ای را ادامه دهیم و ابتدا توسعه به ۲ میلیون تن و سپس به ۳ میلیون تن فولاد را در دستور کار قرار خواهیم داد و تا احداث نورد پیش خواهیم رفت.
حرکت فولاد هرمزگان به سمت انقلاب صنعتی نسل چهارم و هوشمندسازی

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: فولادسازی‌ها در همه دنیا به سمت تکنولوژی‌های نوین حرکت موثری انجام ندادند، ولی هدف‌گذاری فولاد هرمزگان به سمت تکنولوژی‌های نو رفته و در جهت انقلاب صنعتی نسل چهارم و ‌هوشمندسازی گام برداشته که قابل تقدیر است. علی فتی تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت و‌ بدنه فولاد هرمزگان پذیرای روش‌های نوین پژوهشی است و در حال کار روی روش‌های نوین در حوزه ریخته‌گری و بومی‌سازی این روش‌ها است و از همین تریبون اعلام می‌کنم پارک علم و فناوری نیز آمادگی تجاری‌سازی ایده‌های موفق در این حوزه را دارد.

وی افزود: فولاد هرمزگان سرآمد ارتباط بین‌ علم و دانش و دانشگاه است و ارتباط خوب و موثری با دانشگاه هرمزگان دارد.
کنفرانس ریخته‌گری بستری برای تبادل اطلاعات نوین در صنعت فولاد

اصغر مدنی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان نیز در این کنفرانس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شرکت گفت: با توجه به قطعی‌های مکرر برق و گاز در سال‌جاری به مشکلات زیادی برخوردیم، اما با این حال موفق به ثبت چهار رکورد ماهانه شدیم. وی تصریح کرد: این رکورد‌ها در حالی ثبت شد که ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان ماهانه ۱۲۵ هزار تن است، ولی موفق به کسب رکوردهایی بالاتر از ظرفیت اسمی شدیم.

وی افزود: همچنین در سال‌جاری موفق به تولید چهار گرید ویژه شدیم و رکوردهای خوبی نیز در کاهش مصرف نسوزها کسب کردیم که واقعا با توجه به قطعی‌های برق کسب این رکوردها کار بسیار سختی بود.

وی همچنین از رشد قابل ملاحظه در پیشرفت بومی‌سازی فولاد هرمزگان خبر داد و افزود: با توجه به تاکید مدیریت فولاد هرمزگان بر بومی‌سازی آن هم با روش‌های اقتصادی، اقدامات قابل توجهی در فولاد هرمزگان صورت گرفته و میزان رشد ۳۰۰ درصدی در این حوزه را کسب کردیم. مدنی با اشاره به تولید پودر قالب ریخته‌گری از سوی متخصصان داخلی تصریح کرد: با حمایت شرکت فولاد هرمزگان پودر قالب ریخته‌گری در داخل تولید و از سوی سایر تولیدکنندگان اسلب نیز در حال استفاده است.

مدنی همچنین از ارتقای سطح دو ریخته‌گری در فولاد هرمزگان و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند فرآیند فولادسازی و چند پروژه دیگر و بومی‌سازی آنها در این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های طرح تحول دیجیتال و سیستم پیشگویی عیوب نیز در دست راه‌اندازی است.

معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان، میزان تولید تختال امسال فولاد هرمزگان تا پایان بهمن ماه را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: این مهم در حالی ثبت شده که امسال به دلیل قطعی‌های مکرر برق و گاز بیش از ۲۶۰ هزار تن از تولید را از دست دادیم. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فولاد هرمزگان با وجود قطعی‌های مکرر برق و‌ گاز بتواند رکوردهای متعدد دیگری ثبت کند.

دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد سازی و ریخته‌گری مداوم دیروز آغاز و پس از ارائه مقالات و تبادل نظرات کارشناسان چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.