تاریخ انتشار : یکشنبه 7 فروردین 1401 - 7:31
کد خبر : 96744

هجمه شبانگاهی اصولگرایان ضدبرجام علیه امیرعبداللهیان

هجمه شبانگاهی اصولگرایان ضدبرجام علیه امیرعبداللهیان

آرمان شرق-گروه سیاست:سخنان امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحث خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست ادعایی تروریسم آمریکا با انتقادات زیادی مواجه شده است.سخنان امیرعبداللهیان درباره شرط خروج سپاه از لیست ادعایى تروریسم آمریکا واکنش هاى زیادى را در پى داشت.بیشتر منتقدان او از میان اصولگرایان بودند.

آرمان شرق- گروه سیاست:سخنان امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحث خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست ادعایی تروریسم آمریکا با انتقادات زیادی مواجه شده است. سخنان امیرعبداللهیان درباره شرط خروج سپاه از لیست ادعایى تروریسم آمریکا واکنش هاى زیادى را در پى داشت. بیشتر منتقدان او از میان اصولگرایان بودند.در این میان نقد عبدی متفاوت بود؛عباس عبدى- روزنامه نگار اصلاح طلب هم در توییتى نوشت: مگر سرنوشت نهادهای کشور بویژه نهادهای نظامی در اختیار مقامات آن نهاد است، که اجازه بدهند تحریم شوند یا نشوند؟ این استدلال‌ها خطرناک است.

ثابتى: بازگشت به برجام سودى ندارد

امیرحسین ثابتى مجرى برنامه جهان آرا هم در توییتى نوشت: امیرعبداللهیان گفته: “روزی که توافق در وین اعلام شود، توافق فراتر از برجام نخواهد بود.”

او افزود: بازگشت به برجام سودی برای اقتصاد ایران ندارد چون طبق برجام ساختار تحریمهای اصلی حفظ میشود، به لحاظ سیاسی نیز اثری ندارد جز مدعی کردن مثلث “اصلاحطلبان_روحانی_ لاریجانی” در داخل کشور.
عبدى : این استدلال خطرناک است

عباس عبدى- روزنامه نگار اصلاح طلب هم در توییتى نوشت: مگر سرنوشت نهادهای کشور بویژه نهادهای نظامی در اختیار مقامات آن نهاد است، که اجازه بدهند تحریم شوند یا نشوند؟ این استدلال‌ها خطرناک است.

نادرى: سپاه حافظ جان ایرانیان است

احمد نادرى – نماینده مجلس به تعریف از سپاه اکتفا کرد و در توییتى نوشت: سپاه‬⁩ یعنی حافظ جان، مال و ناموس مردم و حافظ تمامیت و استقلال کشور عزیزمان. خون سرخ حاج قاسم ها و تهرانی مقدم ها، گواه این مدعاست.
جبرائیلى : سیاست ورزى وابسته به اندیشه ورزى است

سید یاسر جبرائیلى- روزنامه نگاراصولگرا در این باره فایل ویدیویى سخنان امیرعبداللهیان را منتشر کرد و نوشت: سطح سیاست‌ورزی و سیاستمداری، تا حدود زیادی وابسته به ارتفاع اندیشه‌ورزی و سخنوری است. تا زمانی که عیار فکر و بیان افراد در نتیجه کنش و واکنش در عرصه عمومی مشخص نشده باشد، انتصاب آنها به مناصب سیاسی خطاست.

حسین شریعتمداری گفت: امیر عبداللهیان امروز گفته بود: فرماندهان سپاه به من گفته‌اند که اگر مذاکرات به جایی رسید که مساله سپاه مانع توافق بود، سخت‌گیری نکنید و سپاه را در اولویت نگذارید تا توافق صورت گیرد. اما این ازخودگذشتگی آن‌هاست و ما باید این مساله را هم در مذاکرات حل کنیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات گفت: این سخنان از شخصیتی در جایگاه وزیر امور خارجه ایران بسیار عجیب و غیرمنتظره است.
شریعتمداری افزود: این سئوال از آقای امیر عبداللهیان در میان است که اگر آنگونه که به درستی اعلام کرده اید « بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد » چگونه می توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟!
او گفت: اشتباه دیگر آن است که «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده‌اید و بدتر این‌که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده‌اید.

وی اضافه کرد: بعید نیست [اظهارات شما درمورد سپاه] به این تلقی دامن بزند که جناب ایشان از اشراف کافی و لازم بر موضوعات جاری در حوزه مسئولیت خویش برخوردار نیستند.

مدیرمسئول کیهان اضافه کرد: انتظار آن است که فرمانده سپاه با اعلام نظر سریع و صریح خود، اظهارات وزیر امور خارجه را اصلاح کند.

نماینده تهران در مجلس نوشت: سخنان جناب ⁧‫حسین امیرعبداللهیان‬⁩ در قامت وزیر امور خارجه پیرامون دوگانه‌سازی میان منافع ⁧‫سپاه‬⁩ و ⁧‫مردم‬⁩ از آن جهت که موضوع انتفاع فردی در آن مجموعه مطرح نیست و در نهایت برخلاف ⁧‫منافع ملی‬⁩ است، و تکمیل کننده طراحی دشمن برای ایجاد شکاف بین ارکان نظام و مردم می‌باشد؛ حرف بسیار غلطی بود.

خضریان افزود : انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی با عنایت به ⁧‫سیاست قطعی‬⁩ نظام در لغو کلیه تحریم‌ها با تضامین واقعی و عملی که قابل راستی‌آزمایی باشد، در ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ عمل نماید. ‌چرا که ⁧‫مجلس‬⁩ طبق قانون راهبردی از منافع مردم عزیز ⁧‫ایران‬⁩ تا حصول اطمینان از توافق خوب، کوتاه نمی‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.