تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 22:13
کد خبر : 140776

گل محمدی: عملا قراردادی با پرسپولیس ندارم!/ در جلسه هیئت مدیره شرکت نمی‌کنم

گل محمدی: عملا قراردادی با پرسپولیس ندارم!/ در جلسه هیئت مدیره شرکت نمی‌کنم

آرمان شرق-گروه ورزش:ظاهراً فردا جلسه هیئت مدیره است، ولی من در جلسه شرکت نمی‌کنم، چون بین من و باشگاه قراردادی وجود ندارد که در جلسه شرکت کنم. من فسخ قراردادم را به سازمان لیگ نفرستادم، چون اگر می‌خواستم به باشگاه دیگری بروم این کار را می‌کردم. وقتی الان جایی نمی‌خواهم بروم دلیلی ندارد به فدراسیون بروم و این کار را بکند

گل محمدی: عملا قراردادی با پرسپولیس ندارم!/ در جلسه هیئت مدیره شرکت نمی‌کنم

جی پلاس؛ یحیی گل محمدی در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: همانطور که در جریان هستید من نامه فسخ قراردادم را چند روز پیش به باشگاه دادم. دو روز بعد آقایان تازه موضوع را در جلسه هیئت مدیره مطرح کردند. من عملا قراردادی با باشگاه ندارم و اگر به فدراسیون برای فسخ قرارداد نرفتم، بحث دیگری است اما با توجه به نامه‌ای که دادم، قراردادی به باشگاه ندارم.

بین من و باشگاه پرسپولیس قراردادی نیست که بخواهم در جلسه هیئت مدیره شرکت کنم

وی افزود: با این حال به خاطر روح مربیگری و وظیفه اخلاقی که داشتم، خودم را موظف کردم با بازیکنان صحبت کرده و آنها را متقاعد به تمرین کنم و خدا را شکر تمرینات‌‌مان را از امروز شروع می‌کنیم. من الان لباس‌هایم را عوض می‌کنم و مشکلی نخواهد بود. امیدوارم تصمیم‌های خوبی گرفته شود. ظاهراً فردا جلسه هیئت مدیره است، ولی من در جلسه شرکت نمی‌کنم، چون بین من و باشگاه قراردادی وجود ندارد که در جلسه شرکت کنم. من فسخ قراردادم را به سازمان لیگ نفرستادم، چون اگر می‌خواستم به باشگاه دیگری بروم این کار را می‌کردم. وقتی الان جایی نمی‌خواهم بروم دلیلی ندارد به فدراسیون بروم و این کار را بکند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره خواسته‌هایش از باشگاه تصریح کرد: تصمیم من بستگی به جلسه فردای هیئت مدیره دارد.

بخش عمده ناراحتی ما به خاطر وعده و وعیدهای توخالی است

گل‌محمدی در واکنش به طرح این موضوع که او از پرداخت نشدن آپشن‌ها و مذاکره باشگاه پرسپولیس با سایر گزینه‌های سرمربیگری سرخ‌پوشان ناراحت شده است، گفت: من اطلاعی از اینکه با مربیان دیگر مذاکره شده است، ندارم و چنین چیزی نشنیده‌ام. بحث‌هایی که در برخی از رسانه‌ها و متأسفانه شبکه‌های دست نشانده خودشان مطرح می‌شود، از جمله آپشن‌ها فقط باعث بخشی از تصمیم‌هایی گرفته شده ما شد. بخش بزرگی به خاطر وعده و وعیدهای توخالی است که می‌گفتند تسویه حساب می‌کنیم یا قبل از شروع بازی‌ها آپشن‌ها را پرداخت می‌کنیم، طبق نامه‌ای که خود رضا درویش در این رابطه به من داده بود. وقتی بازی‌ها شروع شد، حدود ۱۹ درصد پرداختی داشتند که گفتند جزو قراردادهای‌تان است. بدقولی‌های این‌طوری و عدم تعهد به نوشته‌های‌شان و قراردادهای بسته شده باعث شد کار به اینجا بکشد.

با برکناری درویش قرار است چه اتفاقی بیفتد؟!

وی در پاسخ به این پرسش که با شرایط پیش آمده چه تصمیمی می‌گیرد و آیا با برکناری رضا درویش در پرسپولیس می‌ماند، خاطر نشان کرد: اصلاً این بحث‌ها را نکنید. کسی دنبال این نیست که فردی برکنار شود. اگر درویش برکنار شود قرار است چه اتفاقی بیفتد؟! باشگاه نیاز به کارهای زیربنایی و درآمدهای پایدار دارد. با قهرمانی‌هایی که در این چند سال گرفته شده است باشگاه باید پول پارو کند و سالی دو سه هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. با اینکه به تیم‌های صنعتی و خصوصی‌ گیر بدهیم، چیزی درست نمی‌شود. باید از برند پرسپولیس درآمدزایی کنید. قراردادی که با ایرانسل بسته‌اند همین قرارداد نیز چهار سال پیش با آتیه‌پرداز بسته شده بود، آنهم با این تورم و سال‌هایی که گذشته است. چرا باید اینطور باشد؟ آن وقت تیمی که یک جام هم در چند سال اخیر نگرفته است می‌آید و قرارداد بالاتر می‌بندد. اینها ضعف‌های بزرگ باشگاه است و باید برطرف شود. اگر قرار باشد فقط پشت و جلوی پیراهن را بفروشیم و قرارداد ببندیم نمی‌توان تیم را چرخاند. آقایان در جلسه با بازیکنان گفته‌اند که منابع درآمدزایی ممکن است به وجود بیاید، ولی این منابع باید پنج شش ماه پیش تأمین می‌شد تا کار به اینجا کشیده نشود.

مگر ما چیزی غیر از حق‌مان را می‌خواهیم؟!

«آقایان به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.»، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این جمله یادآور شد: مگر ما چیزی غیر از حق‌مان را می‌خواهیم؟ ما هزار تومان بیشتر از حق‌مان نمی‌خواهیم. اگر موعد قرارداد یکی دو هفته و یکی دو ماه عقب بیفتد، اشکالی ندارد، اما وقتی این همه طول بکشد، بازیکنان ناراحت می‌شوند. این بچه‌ها در یک سال سه جام گرفته‌اند. بازیکنان پیش خودشان فکر می‌کنند ما که سه جام گرفته‌ایم و اگر امسال بگیریم یا نگیریم چه فرقی می‌کند؟! این احساس ناخواسته به ذهن شان خطور می‌کند.

اگر قراردادم مشکلی داشت در ۳ سال گذشته باید خودش را نشان می‌داد

گل‌محمدی در واکنش به بحث ورود نهادهای نظارتی به قرارداد او با باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: من سه سال پیش قراردادی بستم و اگر قراردادم مشکلی داشت تا الان باید خودش را نشان می‌داد. اگر قراردادم مشکلی دارد رسانه‌ای کنید و شفاف بگویید. خدا را شکر با برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی ارتباط دارید! اگر قراردادم مشکلی دارد، رسانه‌ای کنید. اصلاً فرض کنید قراردادم مشکلی دارد، آیا باید جلوی دوربین این حرف‌ها را بزنید؟ چه دلیلی برای این کار دارید؟ درباره قرارداد بازیکنان گفتند تیم‌های دیگر ۳۰، ۴۰ درصد گرفته‌اند و  آنها صد درصد گرفته‌اند، در صورتی که صحبت‌های درستی نیست. بچه‌ها از دو سال پیش طلب دارند. مدام بحث پول می‌شود، ولی آنقدر دیر پول دادند که دلار ۳۰ هزار تومانی ۵۰ هزار تومان شد. بازیکنان حرفه‌ای هستند و نیاز به رسیدگی دارند. برخلاف  تفکرات برخی‌ها که می‌گویند بازیکنان میلیاردی می‌گیرند، اما اگر زرنگ باشند ۱۰ سال فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنند. بازیکنان نه بیمه هستند و نه پول بازنشستگی می‌گیرند.

با نامه رسمی و شفاهی مشکلات را گفتم اما یک تماس تلفنی هم نگرفتند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به موضع‌گیری سخت صداوسیما درباره او گفت: به نظرم دوستان خط گرفتند یا متأسفانه تعلقات رنگی دارند! صحبت‌های لازم را انجام دادم. مسائل مالی واقعاً مطرح نیست که می‌گویند، چون پول آپشن نگرفتیم حضور نداریم. بحث من احترام است. من شش نوتیس و دو اخطار داده‌ام. یک بار تماس نگرفتند تا بدانند مشکل چیست. من حتی در بازی با الدحیل قطر شفاهی به درویش گفتم چون بازی با گل‌گهر سیرجان نزدیک است کاری نمی‌کنم، ولی بعد از آن نمی‌توانم کاری انجام دهم. حتی یک جلسه نگذاشتند تا بدانند مشکل چیست. بحث ریلکس بودن کسی نیست، بحث بی‌خیالی است.

پیش خودم می‌گویم شاید یک جریانی درست می‌کنند تا از پرسپولیس بروم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین با این سؤال روبه‌رو شد که آیا حس می‌کند فشاری وجود دارد که او از پرسپولیس برود، گفت: من همیشه دوست دارم به اتفاقات نگاه مثبتی داشته باشم، اما برخی مواقع پیش خودم می‌گویم شاید یک جریانی درست می‌کنند تا این اتفاقی که اشاره کردید، بیفتد. از نیت‌شان خبر ندارم، اما این تیم حیف است. این تیم باعث خوشحالی ۴۰ میلیون نفر شده است و نمی‌توانید نسبت تیمی که باعث خوشحالی و نشاط جامعه شده است، بی‌تفاوت باشید. چند سال است اینجا زمین اضافه داریم و می‌گویم زیرساخت‌سازی کنید، ولی چرا این کار را نمی‌کنید؟

آدم اقتصادی باشگاه ما سر برج دنبال حقوقش است!

گل‌محمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا رفاقتش با درویش یک‌طرفه است یا دوطرفه، یادآور شد: کاری به این حرف‌ها ندارم. ایشان هم زحمت خودش را می‌کشد، اما باید تیم اقتصادی قوی در باشگاه وجود داشته باشد. تیم اقتصادی در باشگاه نیست. آدم اقتصادی داریم که وقتی سر برج می‌رسد سؤال می‌پرسد چه زمانی حقوق من را می‌دهند؟! اینطوری نمی‌شود کار کرد. شما باید ایده و تیم قوی داشته باشید. باید از برند پرسپولیس (با دست به سینه‌اش که لوگوی پرسپولیس است می‌زند) پول در بیاورید. اگر نتوانید کاری کنید تیم معمولی می‌شویم و همیشه به مشکل می‌خوریم.

مشکلات را گفتم اما درویش جواب خاصی به من نداد

وی راجع به آخرین صحبت‌هایش با مدیران باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: تماس داشتیم و مشکلات را گفتم، اما جواب خاصی (درویش) به من نداد.

ای کاش ۱۰ برابر این اتفاقات در تیم می‌افتاد اما سلمانی مصدوم نمی‌شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به پارگی رباط صلیبی یاسین سلیمانی اظهار داشت: ای کاش اتفاقاتی که در تیم افتاده است ۱۰ برابرش می‌افتاد، ولی یاسین مصدوم نمی‌شد. بازیکنان و کل تیم برای یاسین ناراحت شدیم. سلمانی شرایطی داشت که احساس خوبی به او داشتیم، ولی بد موقع مصدوم شد. دلیل مصدومیت یاسین فشارهایی بود که به او وارد آمد و از این شهر به آن شهر می‌رفت. رفت و آمد این بازیکن از تیم امید به پرسپولیس تأثیر منفی روی او گذاشت.

اینکه پاداش را بدهند یا نه، برای‌مان مهم نیست اما به تعهدات باید عمل شود

گل‌محمدی درباره اینکه گفته می‌شود آپشن‌ها نباید در قرارداد بازیکنان باشد، گفت: پاداشی که نگرفته‌ایم. پاداش هر بازی در قراردادها نیست، اما همه باشگاه‌ها برای دادن انگیزه مضاعف به بازیکنان پاداش می‌دهند. اینکه پاداش را بدهند یا نه، برای‌مان مهم نیست اما تعهدی را که در قرارداد دارید، باید بدهید. اگر جریمه‌ای کرده‌اید، باید دلیلش را بگویید. ما باید شفاف حرف بزنیم و جلوی دوربین مبهم صحبت نکنیم. مبهم صحبت‌ کردن بد است.

ما نه دنبال پول اضافه هستیم و نه امکانات آنچنانی

وی در مورد اینکه چه شرایطی برای ادامه حضورش در پرسپولیس باید به وجود بیاید، یادآور شد: باید شرایط را برای ادامه کار مهیا کنند. ما نه دنبال پول اضافه هستیم و نه امکانات آنچنانی. فقط حواس‌شان به تیم باشد. از روز گذشته غذای بچه‌ها را قطع کرده‌اند. غذا برای بازیکنی که حرفه‌ای تمرین می‌کند، حیاتی است تا بدنش ریکاوری کند. بازیکن باید تغذیه خوب بعد تمرین داشته باشد. وقتی مساوی می‌کردیم یا می‌باختیم غذا را قطع می‌کردند. از دیروز هم غذا دادن را قطع کرده‌اند. از فردا به رسانه و صفحات مجازی می‌گویند اینها غذا ندارند! بحث غذا نیست، بحث زندگی حرفه‌ای است. فقط ۲۰ بازیکن می‌توانند در پرسپولیس افتخار بازی کردن دارند، بنابراین باید به آنها رسیدگی شود.

اگر تصمیم هواداران بر ماندن من باشد، می‌مانم و اگر نباشد، می‌روم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه پرسپولیس باید با او قرارداد جدیدی امضا کند، گفت: نه دنبال افزایش قرارداد هستم و نه تمدید آن. اگر قرار باشد کسی تصمیم بگیرد، هواداران هستند. آنها بخواهند قرارداد مربی را تمدید کنند، این کار را انجام می‌شود. اگر تصمیم هواداران بر ماندن من باشد، می‌مانم و اگر نباشد، می‌روم. اینها ذات مربیگری است. بحث افزایش رقم قرارداد چیزهایی است که خودشان در رسانه‌ها و صفحات مجازی جا می‌اندازند. هواداران بدانند برای اینکه تیم‌مان به آرامش برسد، این حرف‌ها را می‌زنیم. وقتی صحبت از زمین تمرین می‌کنیم مگر قرار است به منزلم ببرم یا به سقف خانه‌مان اضافه کنم؟ ما می‌خواهیم پیشرفت کرده و افتخارآفرینی کنیم. ما دنبال چیزهای اضافه نیستیم و نه می‌خواهیم چیزی به قرارداد اضافه شود.

اگر نگران مشکلات اقتصادی مردم و باشگاه هستید، با ما قرارداد نمی‌بستید

گل‌محمدی ادامه داد: صحبتی انجام دادند و گفتند مشکلات جامعه زیاد است. مشکلات زیاد است، قبول ولی چرا قرارداد بستید؟ مگر اول فصل مشکلات مردم کم بود؟ آن موقع هم مشکلات مردم وجود داشت. اگر نگران مشکلات اقتصادی مردم و باشگاه هستید، قرارداد نمی‌بستید و بازیکن سه میلیاردی می‌آوردید. وقتی تعهد دادید نباید بگویید جامعه مشکلات اقتصادی زیادی دارد و بازیکنان نباید پول بگیرند. این صحبت‌ها باعث ناراحتی و دلخوری شدید بازیکنان شده است.

در مورد گولسیانی مثل دیگر باشگاه‌ها عمل می‌کردند تا از ما امتیاز کم نشود

وی راجع به کسر یک امتیاز از پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: تنها باشگاهی که سقف ۱۵ میلیارد تومانی گذاشت و موارد گفته شده را رعایت کرد، باشگاه پرسپولیس بود. طبق چیزی که شنیدم مالیات بازیکنان خارجی دیگر تیم‌ها را باشگاه‌های‌شان می‌دهند. در مورد مالیات گولسیانی می‌توانستند مثل دیگر خارجی‌ها مشکل را حل کنند نه اینکه به راحتی یک امتیاز از پرسپولیس کم شود.

نگاهم مثبت است و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه اگر پس از جلسه هیئت مدیره پرسپولیس متوجه شود شرایط تغییر نخواهد کرد، آیا از این تیم می‌رود، گفت: نگاه من مثبت است و امیدوارم فردا اتفاقات خوبی بیفتد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.