تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 0:39
کد خبر : 91519

گزارش نیویورک تایمز از نهایی شدن توافق

گزارش نیویورک تایمز از نهایی شدن توافق

آرمان شرق- روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از قریب‌الوقوع بودن توافق در وین خبر داده و مدعی شده همه‌چیز برای یک توافق هسته‌ای آماده شده است و از این پس، تصمیم سیاسی از سوی ایران اهمیت دارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از قریب‌الوقوع بودن توافق در وین خبر داده و مدعی شده همه‌چیز برای یک توافق هسته‌ای آماده شده است و از این پس، تصمیم سیاسی از سوی ایران اهمیت دارد.
به گزارش تابناک، این روزنامه آمریکایی در گزارشی به قلم سه خبرنگار خود نوشته است: مقامات دولت جو بایدن، روز دوشنبه گفته‌‌اند، به نظر می‌‌رسد آمریکا و متحدان اروپایی‌‌اش در آستانه احیای توافقی قرار گرفته‌‌اند که برنامه هسته‌‌ای ایران را محدود کرده، اما مدعی شده اکنون نوبت دولت جدید تهران رسیده است که تصمیم بگیرد آیا پس از ماه‌ها مذاکره قصد دارد بیشتر تجهیزات هسته‌‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌هایش برچیند یا خیر؟!

در ادامه این مطلب آمده است: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن، از رسیدن مذاکرات به نقطه‌‌ای خبر داد که سران سیاسی باید تصمیم بگیرند، آیا با مفاد کلیدی توافقی که اساسا به معنی بازگشت به توافق هسته‌‌ای ۲۰۱۵ است، موافقت می‌کنند یا خیر؟ مقامات دولت بایدن هشدار دادند، مشخص نیست آیا توافق‌‌نهایی حاصل خواهد شد و درحالی که برخی همچنان تردید دارند که آیا ایران در نهایت با مفادی که اکنون درباره آنها مذاکره می‌شود، موافقت خواهد کرد یا خیر، مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: «اگر این تصمیم‌‌ها گرفته و سریع انجام شوند، می‌توانیم راهی را که به سوی دستیابی به توافق وجود دارد، مشاهده کنیم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.