تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 23:08
کد خبر : 65029

آیا پیک کرونا در ایران تمام شده است؟/ساده انگاری مرگ و میر کرونایی!

آیا پیک کرونا در ایران تمام شده است؟/ساده انگاری مرگ و میر کرونایی!

ارمان شرق- سخنان رییس جهور در شرایطی که روزانه حداقل ۸۰ نفر در کشور در حال مرگ هستند و میزان ابتای روزانه قریب به ۸ هزار نفر را داریم باید نوعی ساده انگاری بیماری کرونا در کشور دانست و گفت: دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟!

به گزارش اسپوتنیک ، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اظهار داشت که مقابله با این بیماری از ۱۴ ماه پیش سهل تر شده است و امیدواریم تا پایان دولت این بیماری کاملا مهار شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه مردم واکسینه شوند.

وی در ادامه افزود:« به نظر من پیک این بیماری تمام شده است. البته ممکن است جهش داشته باشیم اما امید داریم که واکسن داخلی در شرایطی باشد که تا پایان سال بتوانیم آن را صادر کنیم.
خواهش من این است که تمام کمیته‌های ستاد و تمام ارگان‌هایی که برای مقابله با این ویروس تلاش می‌کردند، تلاشمان را به صورت مضاعف در این چند ماه ادامه دهیم و امیدواریم شرایطمان شرایط آسان تری نسبت به گذشته باشد.

سال ۹۹ را با سختی و با فراز و نشیب فراوان درحالی که تحریم ادامه داشت و از طرفی کرونا بود، گذراندیم. ملت و کشور ما در مقایسه با جهان شرایط مناسبی دارد و مردم سنگ تمام گذاشتند و مسئولین هم کم نگذاشتند و همه به میدان آمدند و کمک کردند. همه تلاش ما این است که پایان دولت حل کرونا و اگر بگذارند رفع بخشی از تحریم‌ها باشد.

همه می‌خواهیم نه پایان مهر که زودتر دولت مدارس و دانشگاه‌ها را باز کند. ما آماده‌ایم اگر بگذارند قدمها را برداریم تا بخشی و یا شاید همه تحریم‌ها را برداریم. تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است. الان ترامپ رفته ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است. امروز هم مصوب کردیم بخش خصوصی هم بتواند با ارز نیمایی واکسن را با نظارت وزارت بهداشت وارد کند».

افزایش قابل توجه بیماران کرونایی در استان تهران

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت:افزایش بیماران کرونایی مربوط به حضور و ازدحام مردم در خرید‌های شب عید است و هنوز آثار کرونایی سفر‌ها در پایتخت قابل مشاهده نیست.

علیرضا زالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: آثار تغییرات کرونایی ناشی از سفر‌های درون شهری، برون شهری و دورهمی‌ها در هفته دوم فروردین ماه نمایان خواهد شد.
وی گفت: البته بخشی از این تغییر رنگ کرونایی تهران به علت عملکرد ویروس جهش یافته بوده که از قدرت و سرعت انتشار بالایی برخوردار است.
فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران با بیان این که تهران هم اکنون نارنجی رنگ است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه تعداد مراجعان سرپایی در استان تهران حدود ۵ هزار نفر بوده و مجموعه بستری‌ها در مراکز درمانی نیز با افزایش قابل توجهی مواجه است به گونه‌ای که ۲ هزار و ۷۲۸ بیمار در این مدت با آزمایش کرونا بستری شده اند.
دکتر زالی اضافه کرد: از این تعداد حدود ۹۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۳۲ درصد افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه را تشکیل می‌دهند و عدد نگران کننده‌ای است.
وی گفت: در ۲۴ گذشته تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی شهر تهران هم ۵۱۸ مورد بوده است که از این تعداد ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند یعنی حدود ۲۵ درصد مراجعان کرونایی به طور مستقیم در این بخش بستری می‌شود.
وی با بیان این که علاوه بر تهران، شهر ری و شمیرانات نیز به رنگ نارنجی کرونایی درآمده اند، گفت: شهر‌های ملارد و بهارستان هم که آبی بودند هم اکنون زرد شده اند.
سخنان رییس جهور در شرایطی که روزانه حداقل ۸۰ نفر در کشور در حال مرگ هستند و میزان ابتای روزانه قریب به ۸ هزار نفر را داریم باید نوعی ساده انگاری بیماری کرونا در کشور دانست و گفت: دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.