تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1397 - 21:48
کد خبر : 39215

نسخه چند ده میلیارد دلاری متفاوت چینی ها از اقتصاد ایران

آرمان شرق: در حالیکه بسیاری از فعالان اقتصادی افزایش حجم نقدینگی را از عوامل تلاطم های اخیر اقتصادی و گرانی می دانند،بانک مرکزی چین اعلام کرد در راستای پاسخ به تقاضای نقدینگی موسسات مالی این کشور ۷۷.۸ میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق کرده است. به گزارش آرمان شرق، نکته ای که بیش از هر

آرمان شرق: در حالیکه بسیاری از فعالان اقتصادی افزایش حجم نقدینگی را از عوامل تلاطم های اخیر اقتصادی و گرانی می دانند،بانک مرکزی چین اعلام کرد در راستای پاسخ به تقاضای نقدینگی موسسات مالی این کشور ۷۷.۸ میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق کرده است.
به گزارش آرمان شرق، نکته ای که بیش از هر چیزی بیانگر آنست که وجود نقدینگی نه تنها برای اقتصاد مضر نیست بلکه مفید و لازم و ضروری است و نکته مهم در این میان آنست که نقدینگی چگونه و اطز چه مجاری به اقتصاد تزریق می شود و اگر نقدینگی در تولید صرف شود (اقدام چین) می تواند منجر به رونق اقتصادی شده و اگر در بازارهای غیر مولد و سوداگرانه (در کشور ما) تزریق شود، منجر به سقوط پول ملی و گرانی سرسام آور می شود.
 در همین راستا ایسنا نوشت: بانک مرکزی چین در چارچوب تسهیلات استقراضی میان مدت خود ۵۳۲ میلیارد یوان به بازار تزریق کرده تا نقدینگی در سیستم بانکی این کشور را  در سطح معقول نگه دارد. این منابع برای پرداخت تسهیلات با سررسید یک ساله و نرخ بهره ۳.۳ درصد پرداخت خواهند شد. بدین ترتیب حجم کل تسهیلات پرداختی بانک مرکزی چین در دوازده ماه منتهی به اوت به ۵.۱۲ تریلیون یوان رسیده است.

تسهیلات استقراضی میان مدت از سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از ابزارهای تجاری و سیاسی بانکی و به منظور حفظ نقدینگی معرفی شد و به بانک‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از اوراق مشارکت اقدام به جذب منابع کنند. بانک مرکزی چین در ماه اوت هم چنین بسته‌ای به ارزش ۹.۱ میلیارد یوان برای حمایت از ۳ بانک: بانک توسعه چین، بانک واردات و صادرات چین و بانک توسعه کشاورزی چین پرداخت کرد.

دولت چین از سال ۲۰۱۸ به منظور تعادل بخشی به رشد اقتصادی و گریز از ریسک، سیاست پولی خنثی اتخاذ کرده است.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.