تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 10:27
کد خبر : 138477

پیام معنادار رئیس سازمان انرژی اتمی به آمریکا و اروپا؛ ۱۵۸ دستاورد جدید

پیام معنادار رئیس سازمان انرژی اتمی به آمریکا و اروپا؛ ۱۵۸ دستاورد جدید

آرمان شرق-گروه بین الملل:در حوزه پرتودهی نسبت به پیشرفت برخی کشورها، ۵۰ سال عقب هستیم. اعتماد به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که پارسال به ۱۵۸ دستاورد جدید در این حوزه دست پیدا کردیم.

پیام معنادار رئیس سازمان انرژی اتمی به آمریکا و اروپا؛ ۱۵۸ دستاورد جدید

پیام معنادار رئیس سازمان انرژی اتمی به آمریکا و اروپا

تسنیم نوشت؛ رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هرچه دشمنان تحریم کنند قوی‌تر در این بخش کار خواهیم کرد، گفت: اعتمادی به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که پارسال به ۱۵۸ دستاورد جدید در این حوزه دست پیدا کردیم.

اهم اظهارات محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی  :

* تلاش داریم که فناوری هسته‌ای را در عرصه‌های مختلف کشور توسعه دهیم تا بیش از پیش شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی مردم باشیم، این هدفگذاری یک شعار نیست؛ بلکه یک راهبرد است و سازمان انرژی اتمی در این مسیر قرار گرفته تا با توجه به سند راهبردی ۲۰ ساله که در فروردین ماه پارسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد؛ توسعه این فناوری در عرصه‌های مختلف ملی محقق شود.

* نیروگاه‌های کارون یک و ۲ در آژانس ثبت شده که سابقه آن به بیش از ۵۰ ساله گذشته برمی‌گردد و با عنایت خاص مقام معظم رهبری در حوزه انرژی اتمی به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم و توسعه نیروگاه‌های برقی را همواره در برنامه داریم.

* پرتودهی در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی برای تولید محصولات غذایی سالم است که دور شدن آفات و افزایش نگهداری محصولات کشاورزی را درپی دارد.

*در حوزه پرتودهی نسبت به پیشرفت برخی کشورها، ۵۰ سال عقب هستیم. اعتماد به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که پارسال به ۱۵۸ دستاورد جدید در این حوزه دست پیدا کردیم.

*با چنین ظرفیتی می‌توان محصولات کشاورزی سالم تولید کرد و با تامین سلامت مردم هزینه درمان را کاهش داد، از ۱۳۰ میلیون تن‌ محصولات کشاورزی تولیدی کشور ۳۰ درصد آن دچار ضایعات می شود که این میزان ضایعات حاشیه سود فعالیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی کشور را پایین آورده که معادل ۴۰ میلیون تن محصول است.

*همواره غرب در تلاش است تا جمهوری اسلامی به فناوری‌های روز دنیا دست پیدا نکند، فناوری انرژی هسته‌ای در زندگی مردم تاثیرگذار است بنابراین این تکنولوژی فقط برای ساخت بمب اتم کاربرد ندارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.