تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 7:45
کد خبر : 140585

پرسپولیس و کشف اکسیر سپاهانی‌ها!

پرسپولیس و کشف اکسیر سپاهانی‌ها!

آرمان شرق-گروه ورزش:یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس روزهای سختی را در این تیم سپری می کند. پرسپولیس علاوه بر اینکه یک امتیاز از دست داده، چند بازیکن مطرح و بنام خود را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در بازی پرسپولیس و النصر مهدی ترابی و وحید امیری دچار مصدومیت شدند و هنوز نتوانستند به شرایط آرمانی برگردند.

پرسپولیس و کشف اکسیر سپاهانی‌ها!

پرسپولیس به دنبال کشف اکسیر سپاهانی‌ها

با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، از تیم فوتبال پرسپولیس یک امتیاز کم شد.

اعتماد: لیگ بیست و سوم با اتفاقات عجیبی بعد از اعلام قوانین نقل و انتقالاتی همراه شده است؛ در شرایطی که پیش از این قوانین جدیدی برای فصل جدید لیگ برتر در خصوص نقل و انتقالات اعلام شده بود، تخطی برخی باشگاه‌ها منجر به به ورود کمیته انضباطی شد.

در این رابطه اولین باشگاهی که بابت این موضوع پایش به کمیته انضباطی باز شد، سپاهان بود. طلایی‌پوشان که با بردهای پیاپی جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرده بودند، ناگهان با حکم کمیته انضباطی در خصوص عبور از سقف قرارداد اعلام شده با کسر چهار امتیاز جریمه شدند.

بعد از سپاهان هم نوبت پرسپولیس شد. پرونده پرسپولیس بعد از شکایت دو باشگاه سپاهان و آلومینیوم اراک در کمیته انضباطی به جریان در آمد و در ادامه باشگاهی اراکی از شکایت خود کوتاه آمد و آن را پس گرفت. با این حال کمیته انضباطی در خصوص تخلف‌های صورت گرفته و بررسی‌‎هایی که داشت، اکنون باشگاه پرسپولیس را با محکومیت کسر یک امتیاز جریمه کرده است.

این جریمه به واسطه عبور باشگاه پرسپولیس از قانون منع پرداخت مالیات بازیکنان علیه این باشگاه شکل گرفته است. همچنین سرخپوشان در قراردادی که با گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی خود منعقد کرده‌اند، مالیات را عهده‌دار شده‌اند و به همین واسطه این تخلف با حکم کمیته انضباطی جریمه شده‌اند.

باشگاه پرسپولیس البته از دیگر اتهامات وارده در خصوص عبور از سقف قرارداد و پرداختی خارج از قرارداد تبرئه شده است. گفته می‌شود علاوه بر این جریمه، از پرسپولیس خواسته شده تا در خصوص قرارداد گولسیانی و بند مربوط به مالیات آن تغییراتی صورت دهد که البته باید دید با چه واکنشی از سوی بازیکن گرجستانی همراه خواهد شد و آیا گولسیانی آن را خواهد پذیرفت.

پرسپولیس به دنبال کشف اکسیر سپاهانی‌ها

عبور سپاهان از برزخ

با اینکه از تیم فوتبال سپاهان ۴ امتیاز کسر شد و تیم صدرنشین لیگ برتر به رده چهارم سقوط کرد اما مورایس توانست انگیزه را در شاگردانش حفظ کند و با شروع دوباره لیگ آنها به بردهای پیاپی خود ادامه دادند. سپاهان در حال حاضر تنها تیم لیگ برتر است که توانسته ۱۰۰ درصد امتیازات را جمع کند و هنوز امتیازی از دست نداده است.

پرسپولیس به دنبال کشف اکسیر سپاهانی‌ها

یحیی به دنبال کپی از دست روی دست امپراتور

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس روزهای سختی را در این تیم سپری می کند. پرسپولیس علاوه بر اینکه یک امتیاز از دست داده، چند بازیکن مطرح و بنام خود را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در بازی پرسپولیس و النصر مهدی ترابی و وحید امیری دچار مصدومیت شدند و هنوز نتوانستند به شرایط آرمانی برگردند. در بازی سرخپوشان مقابل گل گهر هم یاسین سلمانی و میلاد سرلک دچار مصدومیت شدند که سلمانی با پارگی رباط صلیبی همراه شد و تا آخر فصل نمی تواند تیم گل محمدی را همراهی کند. از طرفی دیگر هم میلاد سرلک به دلیل مصدومیت ۴ هفته از میادین دور خواهد بود و عملا یحیی ستاره های محبوبش را از دست داده است.

این اولین باری نیست که در تاریخ لیگ برتر از تیمی امتیاز کسر می شود. در فصل ۸۶-۸۷ به دلیل شکایت رافائل ادریو از باشگاه پرسپولیس ۶ امتیاز از این تیم کسر شد. در همان سال هم از تیم سپاهان به علت نارنجک پراکنی هواداران واصابت آن به چشم یک سرباز وظیفه ۵امتیاز کسر شد که بعدها این ۵ امتیاز به ۳امتیاز تقلیل یافت. در آن فصل پرسپولیس و سپاهان دو تیم در کورس قهرمانی بودند که ازقضا بازی آخر لیگ هم بین این دو تیم در استادیوم آزادی برگزار شد و پرسپولیس توانست با گل دقیقه ۹۷ سپهر حیدری سپاهان را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

آن قهرمانی پرسپولیس در حالی به دست آمد که افشین قطبی هدایت سرخپوشان را برعهده داشت و با تزریق انگیزه و صحبت‌های انگیزشی توانست این تیم را پس چندین سال قهرمان لیگ برتر کند. حالا گل محمدی با وجود چند بازیکن مصدوم و نداشتن مهاجم گلزن ششدانگ و تخصصی به دنبال ایجاد انگیزه در تیمش است تا بتواند شرایط را بازیکنانش برای ادامه لیگ مهیا نگه دارد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.