تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 7:37
کد خبر : 143791

پرسپولیس اسیر طلسم ریاض

پرسپولیس اسیر طلسم ریاض

آرمان شرق-گروه ورزش:هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز و امشب برگزار می‌شود که در حساس‌ترین تقابل، پرسپولیس، نماینده ایران، باید در ریاض به مصاف النصر عربستان برود. دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که النصری‌ها در تهران با دو گل برنده شده و برای سرخ‌پوشان تهرانی قدرت‌نمایی کردند.

پرسپولیس اسیر طلسم ریاض

پرسپولیس اسیر طلسم ریاض

شرق: هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز و امشب برگزار می‌شود که در حساس‌ترین تقابل، پرسپولیس، نماینده ایران، باید در ریاض به مصاف النصر عربستان برود. دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که النصری‌ها در تهران با دو گل برنده شده و برای سرخ‌پوشان تهرانی قدرت‌نمایی کردند. النصر کلا در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل بی‌نقص امتیاز گرفته و همین حالا از چهار بازی قبلی ۱۲ امتیاز کسب کرده تا چندان دشواری‌ای برای صعود به مرحله حذفی نداشته باشد. پرسپولیس ولی در این مسیر دو بار پایش لغزیده است؛ آنها به غیر از شکست برابر همین تیم عربستانی، دو امتیاز ارزشمند هم در تاجیکستان و از جدال مقابل استقلال آن کشور از دست دادند تا حالا فقط با هفت امتیاز در رده دوم جدول ایستاده باشند. پرسپولیس با این هفت امتیاز هنوز سرنوشت صعودش به مرحله حذفی دست خودش نیست و نیاز دارد تا کار بزرگی برابر النصر مدعی انجام دهد. النصر این روزها به غیر از لیگ قهرمانان آسیا در لیگ عربستان هم جدال دشواری را با الهلال برای رسیدن به عنوان قهرمانی شروع کرده و دلش نمی‌خواهد در این دو جبهه عقب‌نشینی کند. اتفاقا آمار آنها بسیار خوب است؛ چراکه در ۱۹ بازی اخیرشان حتی یک شکست هم نداشته و از همه جالب‌تر اینکه ۱۸ بازی را با برد پشت سر گذاشته‌اند. این رویه دقیقا برخلاف روند پرسپولیس است که چندصباحی می‌شود فرمول بردن را فراموش کرده است. پرسپولیس به غیر از تساوی در لیگ قهرمانان مقابل نماینده تاجیکستان، در چندین بازی در لیگ برتر ایران هم دستش از رسیدن به برد کوتاه مانده تا شرایط برایش پیچیده‌تر از حد تصور شود. مشکل عمده‌تر پرسپولیسی‌ها ولی طلسم ریاض و عربستان است. پرسپولیس در چهار بازی اخیری که در این کشور داشته، سه بار شکست خورده و در مجموع هم از هفت دیداری که با تیم‌های عربستانی در این کشور برگزار کرده حتی یک بار هم نتوانسته برنده شود. این تیم پنج بار باخته و دو بار هم مساوی کرده است. تقابل‌های پرسپولیس و النصر هم کم‌و‌بیش به سود رقیب عربستانی دنبال شده است. امروز این دو تیم قرار است برای ششمین بار رودرروی هم قرار بگیرند، ولی از پنج دیدار قبلی یک برد برای پرسپولیس و دو برد برای النصر ثبت شده است. این آمار البته فقط مختص پرسپولیس نیست؛ چون کلا تیم‌های ایرانی در

۱۳ رویارویی قبلی با تیم‌های عربستانی تنها یک برد داشته‌اند که با پیروزی فولاد مقابل تیم لیگ یکی الفضیلی در فصل گذشته حاصل شده است. البته که تمامی این موارد می‌تواند تبدیل به انگیزه‌ای مضاعف برای پرسپولیسی‌ها شود تا یکباره با ثبت یک برد، علاوه بر بهبود وضعیتشان در مسیر صعود به مرحله بعدی، بتوانند به تمامی طلسم‌هایی که اسیرش شده‌اند پایان دهند. پرسپولیس روزهای تقریبا بحرانی را پشت سر گذشته و هیچ وقت در یکی دو فصل اخیر به یک برد تا به این اندازه احتیاج نداشته است. البته از آنجا که یک بازی خانگی دیگر برای شاگردان یحیی در لیگ قهرمانان آسیا مانده است، کسب نتیجه تساوی در این دیدار دشوار خارج از خانه هم می‌تواند گره‌گشا باشد. به غیر از این بازی، امروز قرار است سپاهان هم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. شاگردان ژوزه مورایس که به دلیل محرومیت نمی‌توانند در ورزشگاه خانگی خودشان بازی کنند، باید در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نیروی هوایی عراق باشند. شرایط برای سپاهان به گونه‌ای است که آنها هم برای قطعی‌کردن صعودشان به مرحله حذفی نیاز به کسب برتری در این بازی دارند. البته که نیروی هوایی در همین گروه سپاهان، مثل همین تیم ایرانی هفت امتیازی است و رقیب سرسختی نشان داده‌ است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.