تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 8:33
کد خبر : 146931

پایان سیاست‌ورزی انتخاباتی حلقه لاریجانی؟

پایان سیاست‌ورزی انتخاباتی حلقه لاریجانی؟

آرمان شرق-گروه سیاست:باتوجه به بیانیه روز گذشته باید منتظر بمانیم تا نقش جدید لاریجانی در متن سیاسی ایران مشخص شود. البته در این زمینه باید به یکی از مصاحبه‌های پیشین اشاره کنیم. «منصور حقیقت‌پور»، مشاور علی لاریجانی با رد رایزنی با فراکسیون امید برای سازماندهی نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار و استانداران ادوار برای ورود به مجلس به خبرنگار «آرمان امروز» گفت: «ما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

پایان سیاست‌ورزی انتخاباتی حلقه لاریجانی؟

«آرمان امروز» بیانیه جدید لاریجانی را بررسی می‌کند:

 

آرمان امروز، گروه سیاسی: «لاریجانی‌ها» را باید از جمله گروه‌هایی بدانیم که پیش از سایرین جریانی سیاسی وارد فاز انتخاباتی شدند حتی بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا گمانه‌زنی‌هایی در مورد نقش احتمالی یا کارگردانی «علی لاریجانی» در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که همچنان هم ادامه خواهد داشت. در ادامه کار گمانه‌زنی‌ها در مورد حضورش در این رقابت‌ها خیلی زود از میان گزینه‌ها کنار رفت ولی نقشش در پشت پرده انتخابات پررنگ‌تر شد به‌خصوص هنگامی که اعلام شد رییس سابق مجلس شورای اسلامی بنا به‌خواست رهبر معظم انقلاب شروع به‌دعوت از نمایندگان ادوار مجلس کرد. گزارشات خبر از آن داشت که گویا بسیاری از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی که به‌نوعی دیگر در اردوگاه اصولگراها جایی ندارند و یا بنا به‌دلایلی تمایل به حضور در این اردوگاه را حس نمی‌کنند در اطراف لاریجانی تجمع خواهند کرد.

حتی در این زمینه یکی از احتمالات بسیار قوی در مورد ائتلاف نیروهای «اصلاح‌طلبان»، «اعتدالیون» و «اصولگراهای میانه‌رو» مطرح شد که مورد توجه مخاطبان و سیاستمداران هم قرار گرفت و توانست تا حدودی تنور انتخابات را گرم کند. همچنین  قرار بود طیف نزدیک به لاریجانی با پرچم اصولگراهای میانه‌رو وارد این ائتلاف شوند. با توجه به این گزارشات و مصاحبه‌ها مرحله پیش ثبت‌نام به پایان و نوبت به بررسی‌های داوطلبان انتخاباتی زیر نظر هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی استانی رسید. پس از به پایان رسیدن غربالگری دوم انتخاباتی در خبرها آمد که بسیاری از نمایندگان ادوار مجلس که برای حضور در میدان اعلام آمادگی کرده بودند ردصلاحیت شدند.

در طول این روندی که به آن اشاره کردیم علی لاریجانی هیچ واکنش به موضوعات نداشت و چنین به‌نظر می‌آمد که مشاور رهبر انقلاب در این میدان انتخاباتی حضور خواهد داشت ولی تیم رسانه‌ای لاریجانی با انتشار پیام کوتاهی بسیاری از معادلات را برهم زد. در این بیانیه آمده است که علی لاریجانی هیچ نقش در انتخابات نخواهد داشت. با این وجود که نیاز به مشارکت بیش از پیش احساس می‌شود این سوال مطرح می‌شود که آیا این پیام را می‌توان «پایان سیاست‌ورزی انتخاباتی لاریجانی» بدانیم یا او و همفکرانش راه دیگری را در پیش خواهند گرفت؟

در بیانیه‌ دفتر لاریجانی در مورد گمان‌های عاری از صداقت ناشی از سیاست‌زدگی پیرامون نقش ایشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد. بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده است در این پیام کوتاه نوشته شده است: «متعاقب انتشار اخبار متفاوت مخصوصا پیرامون نقش علی لاریجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که گاه همراه با گمان هایی از سر سیاست زدگی نیز بوده است، دفتر ایشان اعلام می نماید اینگونه حدسیات با هر نیتی، از صداقت برخوردار نیست و اخبار ایشان صرفا از طریق صفحات ایشان در توئیتر و تلگرام و نشانه Larijani_ir در اینستاگرام قابل پیگیری است.» «لاریجانی»، از جمله سیاستمداران ایران است که تلاش دارد با تعامل فضای سیاسی را اداره کند. او ۳ دوره ریاست مجلس، وزارت ارشاد، ریاست سازمان صداوسیما، دومین دبیر شورای امنیت ملی را در کارنامه خود دارد.

بسیاری او را رییس جمهور آینده ایران می‌دانند. باتوجه به اینکه او در هیچ حزبی حضور ندارد ولی در سال‌های اخیر به یکی از برجسته‌ترین سیاستمدار ایران تبدیل شده است که بسیاری جریان او را برنده احتمالی انتخابات اسفند می‌دانستند که باتوجه به بیانیه روز گذشته باید منتظر بمانیم تا نقش جدید لاریجانی در متن سیاسی ایران مشخص شود. البته در این زمینه باید به یکی از مصاحبه‌های پیشین اشاره کنیم. «منصور حقیقت‌پور»، مشاور علی لاریجانی با رد رایزنی با فراکسیون امید برای سازماندهی نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار و استانداران ادوار برای ورود به مجلس به خبرنگار «آرمان امروز» گفت: «ما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم و با بیانات و کلام صریح رهبر معظم انقلاب که فرمودند. «برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود، وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد شد»، بنابراین دست اندرکاران امر باید مقدمات کار را فراهم و اگر کاستی در صحنه اجرایی و تقنینی وجود دارد، رفع کنند که بهترین راه حل از نگاه رهبری مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور است.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.